Stránka 1 z 4

OT – 64A „SKOT“

Napsal: 22.09.2015 7:50
od Milhouse
Jako další stavbu jsem si vybral model obrněného osmikolového transportéru OT – 64A „SKOT“.

Obrázek

Inspirací mi byl model kolegy Mraka03, prezentovaný i tady na fóru:

topic1510.html

Použil jsem dva osvědčené silniční podvozky Himoto / Maverick / HSP, které jsou upevněny na duralové platformě tl.: 2,5mm. Karoserie nazvětšovaná do měřítka z polské papírové vystřihovánky GMP bude slepená z PSH desek. Původně jsem chtěl použít plánek, který vyšel v edici Modeláře, ale nezdála se mi malá výška nástavby v porovnání s fotografiemi.
Mám v úmyslu pokusit se i o to aby model plaval, ale nejsem si 100% jist výsledkem :-p Spokojím se s variantou, když bude jakž takž dobře jezdit a podaří se mi alespoň z 50% tak jako ten Mrakův… :OK:

Dárci orgánů:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Stavba:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 22.09.2015 8:19
od plutoone84
Já to vidím pozitivně. Tatra se ti moc povedla, tak proč né 8 kolka. Budu sledovat :HI:

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 12.10.2015 14:35
od martan2002
držim palce :FINE:

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 12.10.2015 19:44
od Mr-Monty
Také držím palce už proto že jeto česká záležitost i když BTR nebo BRDM jsou přeci víc koukací ;-)

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 26.10.2015 17:37
od Milhouse
Malý pokrok s vymýšlením centrálního náhonu. Použiju redukční převodovku od HPI, jinak se snažím použít co nejvíce komponentů Himoto / HSP. Jednotlivé nápravy jsem spojil krátkými kulovými spojkami od MP JET. Snad to bude životaschopné :-p Došly i disky a pneu. Bohužel byly na skladě jen 3. páry.

Obrázek

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.11.2015 9:22
od Milhouse
Tak jsem zase něco "montil", náhon všech 4. náprav vypadá životaschopně, ještě bude potřeba vymyslet vodotěsnost motoru a dodělat přepákování zatáčení předních náprav....

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 24.11.2015 18:44
od Milhouse
Nikdo neporadil, protože jsem se na nic neptal :wink: Další progres ze stavby. Z původních výztuh diferenciálů a řízení Himoto / HSP vytvořeno nové vyztužení:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pak nastalo vymýšlení táhel řízení. Po zhruba třech pokusech, kdy se páky kroutily a kola odmítala zatáčet, vytvořeno toto:

Obrázek

Obrázek

Vypadá to sice divně, ale nikde to nezavazí, nedrhne, kola zatáčí korektně, v jednoduchosti je zřejmě síla?!? :-( :-p :OK: ;-)

Videjko ze zkoušky za použití servotesteru:

https://youtu.be/tAMMXw6iBnk

Opět použity pouze zbytky z podvozků Himoto / HSP. Nakonec to vypadá, že na pohon ani nic víc potřebovat nebudu 8o :FINE: :hura:

Napište mi Váš názor, pokud někdo nějaký máte. Díky.

:YOP: :CIAO: :BYE:

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 24.11.2015 21:56
od Mira
:OK: ja to sleduju a nazor asi nemam :-D


Libi se mi ze se ti to dari ciste tvorit, je to citlivy na presnost aby ta soustsva pohonu byla v ose, rizeni je sice divocina, ale pokud to pojede a nebude se to prat tak proc ne... Zrovna delam poradek dceri v legu a prisel mi pod ruku podvozek, kde zataci predni dve napravy - je to vyreseny tak hezky, ze vnitrni kola opisuji mensi kruznici a druha naprava zataci spravne o potrebny kousek min. Na prvni spojovacka rizeni vzadu a na druhy vpredu. Tam bych se inspiroval ja. Ale paklize to jede i takhle... :mrgreen:

Hele, tady je to videt i s pohledem shora jak to plni funkci....

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 8:55
od plutoone84
Já obdivuju, jak z ničeho tvoříš zajímavej model. Jen moc nevěřím tomu zatáčení. Takhle to funguje dobře, ale bude to fachčit i při zátěži? :-p

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 9:26
od Milhouse
plutoone84 píše:Já obdivuju, jak z ničeho tvoříš zajímavej model. Jen moc nevěřím tomu zatáčení. Takhle to funguje dobře, ale bude to fachčit i při zátěži? :-p


To je samozřejmě "to" téma k diskuzi :wink: Dělám to poprvé a každopádně je to zatím jediná varianta, která mne po 3. pokusech napadla... :-p

Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda...

Tady je obrázek "přepákování" které použil MRAK, ale naprosto netuším jak k němu dospěl :sad:

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 9:42
od plutoone84
A nešly by použít dvě serva a dát je nějak nad nápravu. Když dáš vodotěsný, tak to snad vadit nebude ne? Pamatuj, že čím víc kloubků dáš, tím horší bude geometrie. Kór u dvou zatáčecích náprav to prostě nedoladíš.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 9:47
od Mira
Kdyz das kazdy naprave jedno servo tak druhymu nastavis mensi vychylku (i kdyby jen delkou paky kdyby byly ty serva jen na Ypsilon rozdvojce) a bude to zatacet jak ma..

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 10:45
od Max
Milhouse píše:...Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda..


Překvapuje mě,že řešíš servo a vodu.
Jak koukám na fotky tak servo máš na horním plechu nahoře,ale to,že máš motor nejníže to nevadí??

Servo bude levnější než motor,né??
Kolega ti psal o použití vodotěsného serva a to by ti spoustu problému vyřešilo než to všelijak pákovat.

Ale jak se říká,kdo si hraje nezlobí. :OK: Jinak dobrá práce.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 10:45
od Milhouse
Mira píše:Kdyz das kazdy naprave jedno servo tak druhymu nastavis mensi vychylku (i kdyby jen delkou paky kdyby byly ty serva jen na Ypsilon rozdvojce) a bude to zatacet jak ma..


Souhlasím. Čím víc pák, tím hůř. Vodotěsná serva jsou možná varianta a servo nad každou nápravu taky. Problém je, že spojovačky jsou vzadu a shora mi jde náhon k diferenciálům. Už jsem měl vymyšlené sloupky abych prodloužil směrem nahoru páku, ale kroutilo se to. Himoto má navíc kvůli přetažení zatáčení vložen zkrutný sloupek :?

Takhle je to u SKOTa 1:1

Obrázek

a takhle u Tatry 3000:

Obrázek

čiré šílenství, něco takováho dělat u modelu...

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 10:49
od Milhouse
Max píše:
Milhouse píše:...Také je potřeba vzít v úvahu, že servo by mělo být co nejvýš, aby k němu nemohla voda..


Překvapuje mě,že řešíš servo a vodu.
Jak koukám na fotky tak servo máš na horním plechu nahoře,ale to,že máš motor nejníže to nevadí??

Servo bude levnější než motor,né??
Kolega ti psal o použití vodotěsného serva a to by ti spoustu problému vyřešilo než to všelijak pákovat.

Ale jak se říká,kdo si hraje nezlobí. :OK: Jinak dobrá práce.


Motor bude ve vodotěsné vaně z PSH, náhon na diferáky půjde zkrz ucpávky. Diferáky ve vodě. taková je vize... :wink: :wink: :wink: