Stránka 3 z 4

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 20:25
od plutoone84
Jestli Mrak píše, že má motor ve vodě. Nenapadá mě jiné řešení, než s plováky. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 20:28
od Milhouse
mrak03 píše:pane kolego, omlouvám se, ale nemám čas psát elaboráty na milion otázek, ani nehodlám vykecat všechno, mě to stálo taky mnoho času a pokusů než to vůbec jelo , natož plavalo

Děkuji za Vaše oslovení a moc si toho vážím. S RC mám pouze malé zkušenosti, ale prostě chci do toho proniknout;-) S vybavením , které mám k dispozici, upřednostňuji spíš svoji hlavu a trochu šikovné ruce. Ještě to nejelo a už v tom mám 6500 kč. Taktéž chci i ostatním poskytnout inspiraci. Chápu Váš názor, taky jsem po stavbě Tatry musel odmítnout spousty SZ s žádostí o prodej, radu, stavbu na zakázku "zadarmo" atd. Člověk to musí filtrovat...

Děkuji za Váš názor, nežádal jsem od Vás nic, jen radu. Také nerad píšu, ale v době kdy se pracovně řeší vše stovkami mailů...Rád se s Vámi někdy osobně setkám, nebráním se i telefonátu, pokud budete mít chuť, hoďte mi t.č. do SZ. Přeji klidný večer.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 20:30
od Milhouse
plutoone84 píše:Jestli Mrak píše, že má motor ve vodě. Nenapadá mě jiné řešení, než s plováky. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D


I to mám v plánu :OK:

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 21:21
od rc-vitek
Teď jde o to jak to plutone myslel, jestli aby nebyl motor nad vodou, v tom případě oponuji že je potřeba respektovat čáru ponoru na 1:1 8)

OT – 64A „SKOT“

Napsal: 25.11.2015 23:31
od Max
plutoone84 píše:.. Do každýho hluchýho místa bych narval kus polystyrénu a to by bylo, aby to neplavalo. :-D


Nápad je to dobrý,ale zjednoduším ti to a než bych tam rval kousky polystyrenu tak spíše nízko-expanzní pěnu do prostoru kde to nebude vadit.
A nebo postav vršek stroje,otoč to a celé to vem uvnitř pěnou.
Až pěna bude O.K.tak zbytek vyřeš,ořež atd.
Bafni celý podvozek a kde má bejt ukrytý ve vrchním dílu tak pěnu odstraň,sesaď to a je to.

Snad jsem to popsal srozumitelně.A at mi nikdo netvrdí,že pěna neplave.
Tak to musí nadnášet i těžký model.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 26.11.2015 8:55
od Borik
tak to zkus z jiné strany: zvaž model a zhruba spočítej, jestli se tam vejde tolik litrů vzduchu nebo té pěny, co jsi navážil. Ono nadnášení je jedna věc - to bude fungovat vždy, ale plavání je druhá věc a to je o dost náročnější.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.12.2015 10:12
od Milhouse
Tak jsem konečně "skota" prohnal po venku. Bohužel v důsledku technické závady v druhé jízdě došlo k rozpojení náhonu zadní nápravy, což je vidět i na videu, ale to se časem vychytá ;-) . I tak se mi zdá, že to jezdí hezky... :YOP:

[youtube]0OPRvhkSgkU[/youtube]

[youtube]u8TCm8OcpLg[/youtube]

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.12.2015 13:34
od Max
Kola kopíruji teren dobře. :OK:

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 8:54
od Milhouse
Začal jsem s přípravou dílů nástavby. Pěkná "rakvička" to bude. Poradí někdo, čím tak dlouhé spoje lepit? :-p
Mám ideu zkosit hrany, nabodovat vteřinovým lepidlem a posléze lepit, možná nějakým lepidlem v kartuši od Pattexu?

Zatím nahrubo slepeno papírovou páskou, uvnitř budou ještě cca dvě žebra na zpevnění konstrukce.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 10:58
od Borik
Pokud je to polystyrén, tak to lepit toluenem, ve kterém se nechá rozpustit kus čirého polystyrénu - tak, aby vzniklo lepidlo o hustotě hustějšího sirupu. Místa lepení pořádně zdrsnit a několikrát potřít tím lepidlem, aby se hrany mírně naleptaly a pak sesadit a pokud možno dobře přitlačit k sobě a zafixovat. Po vyschnutí lepidla ( minimálně týden ) pak vzít hodně řídký vteřiňák a sehnat si plnič do vteřinových lepidel ( v podstatě mikro skleněné kuličky ). Spoje - kouty u lepené spáry - zevnitř zasypat tím plničem a pak postupně zakapávat tím řídkým vteřiňákem. Nejlepší výsledek je na několikrát, po malých vrstvách toho plniče ( po cca půl mm ). Nakonec nakapat asi 20-30 kapek toho vteřiňáku do rohu a pomalu tou kastlí otáčet tak, aby ten vteřiňák pomalu stékal po celé délce toho lepení. Jde to i bez toho prvotního lepení toluenem, ale samotný spoj vteřiňákem je křehčí a mohl by nárazem prasknout. Pokud by to bylo z desek ABS, tak tím samotným vteřiňákem to stačí. Podmínkou je ale dokonalé hrubé zdrsnění lepených ploch - čím hrubší, tím lepší.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 11:09
od Milhouse
Mám to z 3mm PSH desek. Nevím jestli tento materiál má stejné vlastnosti jako Polystyren, zkušenosti z lepení plastikových modelů toluenovými lepidly samozřejmě mám. Předchozí model měl menší plochu lepených částí a tak stačil vteřiňák, aktivátor a dvousložkový 5. min. epoxyd. Tady by ale spotřeba byla příliš velká, tak se ptám na zkušenost s jinými lepidly. Každopádně díky za odpověď.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 11:22
od Mira
No ja nevim proc s tim takhle laborovat, psh je polystyren takze normalka revelacky lepidlo, ono si to vesele nalepta a pokud to drobet pritlacis, mas spoj pevnej jak hrom. Kdyz chces vyztuzit rohy zevnitr tak tam vlepit jeden a druhej tenkej prouzek po delce spoje a prezije to cokoliv, no ne? Drobnejsi veci lepim vterinakem pro tu sviznost kdy to muzes pustit z ruky, ale je to krehky, jak di kolega.

Obrázek

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 12:05
od Milhouse
Mira píše:No ja nevim proc s tim takhle laborovat, psh je polystyren takze normalka revelacky lepidlo, ono si to vesele nalepta a pokud to drobet pritlacis, mas spoj pevnej jak hrom. Kdyz chces vyztuzit rohy zevnitr tak tam vlepit jeden a druhej tenkej prouzek po delce spoje a prezije to cokoliv, no ne? Drobnejsi veci lepim vterinakem pro tu sviznost kdy to muzes pustit z ruky, ale je to krehky, jak di kolega.


S tímhle lepidlem mám jenu nepříjemnou zkušenost. Následné zalití spoje už jednou zaschlého, ho to znovu naleptalo a díly u sebe přestaly držet. Hodí se spíše na lepení menších věcí. Asi nakonec zvítězí toluen a v něm rozpuštěné zbytky PSH... :-p

Chtěl jsem použít něco v kartuši. Třeba tekuté hřebíky od Pattexu, nebo něco podobného...

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 07.01.2016 12:55
od Borik
Především lepidlem, které naleptává PSH, není možné cokoli následně zalévat pro zpevnění. Jednak se tím trochu naleptá to původní lepení ( to by až tak moc nevadilo ), ale hlavně to vysycháním deformuje celou konstrukci. Sice u 3 mm PSH je to málo pravděpodobné, ale i tak by to větší plochu dokázalo mírně prohnout. Proto je potřeba použít na zpevnění něco, co už dále nemění svůj objem.
3 mm PSH je už hodně těžká záležitost a celá karosérie pořádně ztěžkne. Bohatě by stačila laminátová deska 1 mm s výztuhami. Konstrukce by byla pevnější ( rohy se dají vyztužit epoxydem s proužkem tkaniny ) několikanásobně tvrdší a hlavně by vážila určitě míň jak polovinu.
Zatím nejsi tak daleko, aby se to nedalo ještě změnit.
Použití lepidel v kartuši je spíš na pokus-omyl. Je třeba mít jistotu, že to lepidlo je správné a pořádně drží. A to v případě lepení PSH není nic jistého - bez pořádného vyzkoušení.

Re: OT – 64A „SKOT“

Napsal: 08.01.2016 6:27
od Milhouse
Nakonec jsem vyhodnotil, že nejlepší varianta bude úkos hrany lepených dílů, následné nabodování vteřiňákem s aktivátorem, po té fixace papírovou páskou z vnější strany, následné zalití spáry z vnitřní strany Epoxy 1200

Obrázek

Pixla 400g za bratru 160kč. Nevýhodou délka vytvrzení cca 24h.