Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Tatra T815-2 4x4

Nevymyslej vymyšlené! Někde v okolí si pujc beatlock disky a prostě je okopiruj, jen udělej design zkutecneho disku. Pokud nevis, o čem píšu, popros Hanyse, co ti nabízel disky a doporučil pneu milspec od rc4wd jestli by ti za nějakou třeba úplatu poskytl jejich výkres.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Hanys
Uživatel
Příspěvky: 289
Registrován: 25.02.2011 0:00
Bydliště: kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Tatra T815-2 4x4

kajzr píše:BTW, má někdo zkušenosti, o kolik větší se musí disky udělat, aby pneu pěkně drželi?


Nějaký zkušenosti mám, jak píše gecko-x, ale vždycky je potřeba změřit pneumatiku. Někdy má pneu jiný průměr vlevo a vpravo! Dospěl jsem u pneu velikosti 2.2 na průměr disku 63mm - právě z důvodu rozdílných průměrů. Je lepší když se pneu kousek natáhne, než když disk chybí.
Přikládám pomocný výkres sestavy disku - tento je z T813 KOLOS - kde se disk šroubuje z venkovní strany a pneu ze zmáčkne díky vnitřnímu kroužku. S kótou 1,50mm se dá hýbat, ale pokud by byla mezera menší, měl bych obavu, že se pneu natrhne. Celková šířka 32mm je potřeba vyzkoušet - prostě aby pneu byla pěkně baculatá :YOP:


Obrázek

Foto s pneu tady:

Obrázek

Sešroubováno:

Obrázek
Hanys.
rctruckercom@seznam.cz
http://www.rc-trucker.com
http://www.youtube.com/rctruckercom

"Není problém něco vyrobit, jen je potřeba nejdřív přijít na to jak...?"
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Tak to je vychytaný, ze čtyř částí.. no asi si stejně navrhnu něco jednoduššího, aby to známý dokázal vysoustružit :D asi udělám beadlock z obou stran jako na výkresu, ale jednodušeji.. No už jen počkat na ty pneumatiky :)
Tak výkres alespoň kabiny to vypadá, že když bude, tak za dlouho, papírovej model mám sice už doma, ale když jsem to viděl, tak jsem se zhrozil :D asi z něho něco oměřím a poputuje dál O:-).
Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1281
Registrován: 18.01.2014 12:06
Bydliště: Potštejn

Re: Tatra T815-2 4x4

Vím, že mě budou někteří za toto nadávat, ale když si na kabinu netroufáš, tak si jí nech udělat. Není to žádná ostuda a svět to taky nestojí. Když vezmeš čas, kterej nad ní strávíš a třeba se ani nepovede a přetavíš ho v čas pro práci kterou umíš, tak na tom kolikrát ušetříš.
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Když já asi nebudu tip, co by si za rok postavil novou, tak jsem si to chtěl zkusit sám :) když budu mít nějaký rozměry, výkresy a fotky, tak to nějak zpatlám do kupy, při nejhorším tam bude víc kitu, než hliníku :D
Uživatelský avatar
Kamil Fulcrum
Nově příchozí
Příspěvky: 50
Registrován: 10.02.2016 18:44
Bydliště: Děčín

Re: Tatra T815-2 4x4

Tak jsem se zase přinutil trošku pohnout z Tatrou 815 2 ZO R45 12.400 4x4.1 Dakar 2013 pár fotek pro inspiraci. 8) http://kamilfulcrum.rajce.idnes.cz/TATR ... 4.1_Dakar/
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Ten výkres v cadu by jsi mi poslal:P ??
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Tak po delší odmlce se hlásím, že pokračuji :). Mezi tím jsem nakreslil veci potřebné ke zhotovení podvozku a přes víkend to snad svařím, či sešroubuju, jak co. Naskytly se problém, se starou 40hz vysílačkou by střídavé kombo nefungovalo, tak jsem koupil starší tříkanál s 2,4GHz (v budoucnu na světla třeba). Poté jsem to celé nemohl rozchodit s mými nimh akumulátory, protože byl špatně nastavený regulátor. Už to šlape, tak to zkouším ve starém podvozku :). Koupě tt-01 byla asi chyba, protože z něho v podstatě moc nezbylo. Jeho další problém byl přední zavěšení, kde jsou (asi) kulové čepy (správnou terminologii asi neznám) a ty neumožňují takový pohyb nahoru a dolu, takže použiju náboje a vyrábím jakési "C" profily, jako například u tl-01.
Abych cely podvozek zpevnil, musel jsem okolo diferenciálů navrhnout jakousi klec, která to bude držet pohromadě a připojí se na ní roura na kardan a z vrchu pak rám (2x L-profil) pro vetší ztužení. No asi už jsem vydal nějakou korunu navíc, když jsem nedbal na vaše rady :D.
S diskama to dopadlo tak, že mám plastové beadlocky a nechám vysoustružit "poklice" abych se přiblížil designu dakarovych kol :). Pláště se klukům čínskejm docela povedly, jen místo 125mm mají necelých 130, ale jsou úzké a budou vypadat dobře, jen teda ty disky by mohly byt užší :/.
Dotaz, koupil jsem planetovou převodovku, ale od MP jet a neuvědomil si, že tady bude asi více namáhaná, než v letadle, vydrží to? (je to planetová 3,8:1 na motory 500,600) Děkuji za radu..
Jo, a o výkres fatboye jsem si troufale napsal do buggyry a sám David Vršecký mi poslal nějaké podklady :D..

Fotky zatím takto: http://1drv.ms/25nAoi6
martan2002
Častý přispěvatel
Příspěvky: 532
Registrován: 12.02.2014 15:04
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20

Re: Tatra T815-2 4x4

Neboj převodovka to vydrží.
Martin Březina 17.y.o
Jeep jk truggy - C2 class
#sockacétrojka - C3 class
Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1
Budu kupovat gaze 69 1:1
Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Zdravím, seženu někde podobný (funkcí) produkt jako tento:
http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... ardanu-5mm
ale na hřídel 3,17mm? U mého TT-01 jsem zjistil, že když dám motor s převodovkou z vrchu (u TT-01 je motor vedle hřídele), tak bude motor s převodovkou nalepený na "rouře" pro kardan, tak tam chci dát kloubky a dát motor výš nad rouru. Díky
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Tatra T815-2 4x4

A kam chceš dat kloubky? Mezi převodovku a tu podpěru, cos dal odkaz? Dají se koupit kloubky, co maji díru 3,17, nebo pokud mas převodovku HPI, tak vyměnit hridelku za 5mm.
Nebo pokud to chceš kvůli pastorku, tak ho prevrtej na 5mm.
A napadá me ještě jedna možnost. Nechat si to vyrobit na míru přímo na tu rouru, třeba přes Slick07 - MS technology.cz
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

Pochopil jsi to správně, kloubky už právě mám objednané, jen potřebuji něco, co podrží pastorek na místě, když motor bude vyosený :-/ je fakt, že můžu koupit to z odkazu a převrtat pastorek a jeden kloubek na 5mm :) Asi jednodušší, než nápad, co mě napadl v noci, rozebrat starý motor mig 500, tam vzít osičku, ložiska a nějak si s tím uložením pohrát :D převodovku mám právě planetovou, takž ta mi s motorem směrem vzhůru nepomůže :-/
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: Tatra T815-2 4x4

Napada e ještě jedna věc. Vyrobit váleček o průměru motoru a do něj vyvrtat otvory na závity jak motor na přichycení. V ose z obou stran udělat díry na loziska, třeba průměr 11 na lozisko 11/5/4 mm a z jedné strany hridelku osadit na 3,17. Tam nasadis pastorek, a z druhe strany 5mm kloubek. Snad jsem to napsal pochopitelně. Pro sikovnyho soustruznika 15 minut práce ;-)
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
kajzr
Nově příchozí
Příspěvky: 16
Registrován: 02.02.2016 22:31

Re: Tatra T815-2 4x4

No, popravdě docela tápu :D

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“