Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Ramena drží v pohodě v gumě,zatím asi 20 hodin jízdy terénem,občas podvalník s remorkérem po rovince.
Prvně máznout víc mazlavější vazelínou a sem tam rukou zkusit,jestli to tam nějak
nedrhne nebo jako u velkýho auta občas preventivně zas máznout vazelínou.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Guma a vazelína se někdy nesnášejí - guma začne nabývat na objemu a přestane být pružná. Asi bude vhodnější to někde vyzkoušet, jestli ta vazelína není moc agresivní.
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Souhlasim.
Zmíněný jsem patlal nějakou bílou,vcelku tuhou vazelínou,co jsem kdysi někde dostal a měla by být s příměsí něčeho pro něco :-)
Prostě ty kuličky v gumě namazat něčím,aby to lehce chodilo,třeba i sádlem.Nebo k čemu má dotyčný nějaký přístup.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Litmark
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 02.08.2017 13:41
Bydliště: Blízko Olomóce

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Na pojištění šroubů používám osvědčený Loctite:

Obrázek

Serva jsem zvolil osvědčenou čínu JX Servo, na řízení 30 kilové :

Obrázek

A na řazení kvaltů postačí 20 kilové:

Obrázek

Tato značka serv se mi osvědčila na expedičních modelech, které určitě nijak nešetřím a za dva roky s nimi nebyl žádný problém.....ať to teda nezakřiknu.
Samozřejmostí je voděodolnost. Ale pro jistotu všechnu elektroniku ošetřím přípravkem Nanoprotech electric.

Co se týká mazání těch kulových čepů, zkusím teflonový olej, neměl by nijak poškozovat pryž (bobtnání).
Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11.09.2016 13:38
Bydliště: Kopřivnice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Nebude to na řízení málo? Já mám v Tatře 55 kg a občas je to málo, a to zatáčím jen jednu nápravu :-p
Martin Kabuďa


1/10 Tatra 815 Alá hanys
1/10 SCX10 Užovka Trial
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Litmark : Na pojištění šroubů stačí modrý lepidlo,co jde utrhnout šroubovákem.
Jen šroubky na servech řízení jsem postupně zalepil červeným,protože jak jsou serva hlavou dolů,i s modrým lepidlem se dokázaly povolit.
30kg serva by na řízení mohlo stačit,uvidíš sám v provozu.34-36kg by bylo lepší :-)
Na řazení stačí i 10kg,jen správně naladit pružinky a dorazy.

MartinK : Tady jsou řiditelný 2 přední nápravy a každá má svoje servo,takže by to mohlo stačit.
Provoz ukáže sám.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Na serva JX nedám dopustit ... od jisté doby už žádná jiná ( na důležitější věci ) nepoužívám a zatím vše v pohodě. Zatím jsem nenašel serva s lepším poměrem cena/výkon.
Pokud má každá náprava svoje servo, mělo by to být v pohodě.
Co se týká Loctite: není někde nějaká přehledná tabulka, kde by bylo napsáno doporučení, k čemu jsou jednotlivá čísla Loctite vhodná používat ?
Těch typů ( čísel ) Loctite je hodně a bylo by fajn vědět, na co je které nejvhodnější.
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Osobně ty lepidla beru spíš podle barvy.
Zelený - povolíš i rukou či špatným pohledem.
Modrý - už potřebuješ porůznu šroubovák či jiný přípravek,abys šroubek či spoj povolil.Špatný pohled nepomáhá,ALE ještě spoj nemusíš ohřívat plamenem na určitou teplotu,aby to šroubovákem povolilo po zahřátí.
Červený - špatný pohled už nepomáhá vůbec,šroubovák či jiný povolovadlo strhneš či ohneš bez požadovanýho efektu povolení.
Jedině spoj dost nahřát vysokým teplem,aby se spoj trhnul a s trochou problému jsi to rozebral.
Bavím se o normálně dostupných lepidlech na spoje a závity.
Ty speciálky,hlavně červený,co jsou třeba schopný slepit motor k podvozku lokomotivy,v úvahu ani neberu,když to pak radši rozřežou autogenem,jelikož to nijak rozlepit nejde.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Tak třeba zrovna zelený dává do mikrotubiček MP-JET z lepení pastorků na hřídel motorů. Takže předpokládám, že by to měl být jeden z "nejsilnějších", protože když se za letu protočí pastorek a zastaví se vrtule, bude něco hodně špatně. Těch pastorků jsem lepil několik a sundat ho šlo pouze stahovákem, jinak se nikdy sám nepovolil - a to jsou tam síly od vrtule dost velké.
Na stránkách Pro průmysl jsou k dispozici různé typy Loctite - celkem 595 položek. Mnoho položek se opakuje vzhledem k velikosti balení, ale i tak je to obrovské množstí typů produktů Loctite ( https://www.proprumysl.cz/lepidla-a-tme ... 5B0%5D=100 )
Aby se v tom prase vyznalo ...
Poznámka: bylo by asi vhodné založit vlastní vlákno o těchto lepidlech, abychom tady nepsali mimo téma.
Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11.09.2016 13:38
Bydliště: Kopřivnice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Joo tak, to jsem netušil že má každá náprava vlastní servo, tak to potom jo :OK:

Jo, JX si nemůžu vynachválit poměr ceny : výkonu je super :OK: ještě jsem nedávno pořídil kingmax a taky si nemůžu stěžovat
Martin Kabuďa


1/10 Tatra 815 Alá hanys
1/10 SCX10 Užovka Trial
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

https://www.youtube.com/watch?v=nI497Vq2u7c
konec videa - výjezd do schodů ... tak to je skutečně silák a horolezec !!
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Koukal jsem na to video a nic zvláštního na tak extrémně drahý model jsem tam neviděl.
Ano, jede do těch schodu pěkně, ale to by výrobce modelu za ty prachy měl mít vyzkoušené a parametry modelu vypočítane aby takové stoupání model vyjel.
Jen by majitel takového modelu při takovém testování měl věřit výrobci, že převodove ústrojí a vše s tím spojené vydrží nějakou dobu a mají to vyrobené z kvalitního materiálu a nesemele zuby v převodech,nepopraskaji další díly podvozku.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Tady přece vůbec nejde o peníze ( a ani to není extrémně drahý model - spíš jeho cena odpovídá kvalitě, zpracování a volbě materiálů ) a hlavně není důvod, aby výrobce nějak počítal, jestli to vyjede do schodů nebo ne ( to by ani nešlo, každé schody jsou jiné ). Šlo mi jen o to, že to prostě zvládne, což dokáže málokterý model.
Uživatelský avatar
Litmark
Uživatel
Příspěvky: 113
Registrován: 02.08.2017 13:41
Bydliště: Blízko Olomóce

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Tak podvozek je složený. Na zásadní problém jsem nedošel. Co se týká kvality, tak některé vůle v zavěšení náprav jsou o trochu větší, než bych si představoval, nicméně ne zase o tolik, ale pokud někdo touží po prvotřídní kvalitě svého RC modelu, nechť si zadá výrobu tohoto modelu třeba nějaké vybavené CNC dílně a připraví si o několik desítek tisíc korunek navíc.....



Sestava řazení kvaltů:

Obrázek

Pustil jsem se tedy do lepení plastů, používám osvědčené lepidlo Tamiya ABS, je to určitě něco na bázi acetonu, takže nic pro alergiky, ale zase to plast svaří chemickou cestou, což je záruka pevného spoje:

Obrázek
Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1444
Registrován: 16.10.2011 0:00

Re: BC8 Mammoth 1/12 - MAZ 537

Borik - Nejde o peníze do modelu vložené?
Přeci neznamená, že čím dražší věc je, že je kvalitni.
Proto píšu, že by majitel při testování takového modelu měl věřit výrobci, že s tím věci spojené vydrží nějakou dobu a věřme, že snad z kvalitního materiálu.
Kvalitu materiálu zvoleného výrobcem z čeho postavili model bohužel ověří až čas.

Samozřejmě majiteli tohoto modelu upřímně přeji ať si s modelem hraje dlouho a pokud možno nemusí řešit opravy.
A to jestli takovéto schody nebo kterékoliv jiné schody,kopce,straně atd.vyjede nebo ne o to přeci nejde.

To zvládne každý model model,stačí se zajít podívat na pořádané i zde ve fóru uvedené expedice. Tam je vidět co i obyčejné modely vyjedou.

Hlavní je aby byl majitel modelu Litmark s modelem spokojeny a měl z něj radost.
Naposledy upravil(a) Max dne 04.11.2019 14:34, celkem upraveno 1 x.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“