vincent
Nově příchozí
Příspěvky: 32
Registrován: 25.09.2012 12:51
Bydliště: havlíčkův brod

podvozek 8x8

zdravím, mám takové malé dilema. plánuji nákladní auto s podvozkem 8x8 v sestavě přední-mezera-tři zadní nápravy. problém mám s tím kterou z těch třech udělat řídící, zda první nebo poslední.
Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11.09.2016 13:38
Bydliště: Kopřivnice

Re: podvozek 8x8

předpokládám že přední bude zatáčecí, a pakjedna z těch tří, určitě poslední a opačně než první, auto pak bude mít lepší rejd
Martin Kabuďa


1/10 Tatra 815 Alá hanys
1/10 SCX10 Užovka Trial
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: podvozek 8x8

Taky bych řekl, že by to tak mělo být. má to tak i 5 nápravová Tatra a v Kopřivnici přece vědí co dělají.
vincent
Nově příchozí
Příspěvky: 32
Registrován: 25.09.2012 12:51
Bydliště: havlíčkův brod

Re: podvozek 8x8

jo jo, taky jsem si zrovna říkal že to bude asi ideální. https://vincentvtg.rajce.idnes.cz/podvo ... 81von8.jpg
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: podvozek 8x8

Záleží na typu - hodně z těch 8x8 aut má řiditelnou druhou ( tedy z té trojice první ) nápravu. Poslední řiditelnou mají spíš auta 10x10 a delší.
Dvě poslední nápravy mají skoro vždy dvojmontáž pneumatik a tam by to natáčení kol dělalo problémy.
Stačí se podívat na YouTube na videa s přepravou nadrozměrných nákladů.
vincent
Nově příchozí
Příspěvky: 32
Registrován: 25.09.2012 12:51
Bydliště: havlíčkův brod

Re: podvozek 8x8

dvoumontáže dělat nebudu, v plánu je terénní verze něco jako agrotruck. zpočátku jsem uvažoval taky nad tou první nápravou, že by ty zadní v terénu do zatáčky tahala. ale jak nad tím stále přemýšlím možná bude lepší ta poslední když bude tlačit.
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: podvozek 8x8

Popravdě co jsem se nedávno bavil s hasiči tak by si i u tatry 6x6 přáli říditelnou zadní nápravu. Strašně rychle se jim vzadu sjížději gumy.
vincent
Nově příchozí
Příspěvky: 32
Registrován: 25.09.2012 12:51
Bydliště: havlíčkův brod

Re: podvozek 8x8

tak mě ani tak nejde o sjíždění gum, ale o jízdní vlastnosti v terénu
Uživatelský avatar
MartinK
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 11.09.2016 13:38
Bydliště: Kopřivnice

Re: podvozek 8x8

Pokud chceš co nejlepší jízdní vlastnosti v terénu, tak určitě první a poslední a proti sobě.. tak dostaneš myslím si nejlepší rejd.

Jinak teď v tatře velmi frčí podvozky 8x8 kdy ve předu je jen jedna náprava, a ty mají první a poslední nápravu zatáčecí +jednomontáž a uprostřed dvě nápravy s dvojmontážkou :OK:
Martin Kabuďa


1/10 Tatra 815 Alá hanys
1/10 SCX10 Užovka Trial
Uživatelský avatar
vypravci hubicka
Uživatel
Příspěvky: 129
Registrován: 07.10.2018 20:50
Bydliště: vedle Ringhoffera

Re: podvozek 8x8

podle me cim kratsi rozvor mezi nejvzdalenejsi ridici a neridici napravou (prip. stredem dvou nerizenych) , tim mensi polomer zataceni. Cili jedna ridici na zacatku a jedna na konci bude lepsi nez 2 ridici vpredu.
______průsery choděj v množinách_____TRX4+UDR+HonchoII+Summit+Summit+TRX8____________________________________________

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“