gorila
Častý přispěvatel
Příspěvky: 584
Registrován: 31.08.2009 0:00

To je velmi jednoduché, u Kolose /nejen/ má při zatáčení každá náprava jiný počet otáček. Nejvíce má 1. protože opisuje největší poloměr. Takže když by jí propojil s 3. tak mu budou lítat kardany ven. Myšlenka 1+2 a 3+4 je docela dobrá.
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

To že by šly kardany na procházku , tak na to zapomeň, tvoje koncepce se 7 diffy je dobrá pro okruhové závody. V terénu se kola v klidu protočí, když budou chtít. To by si musel nastavit správně i Acermana, aby ti to nevyházelo poloosy. A teda když bude zvlášť pohon přeních náprav a zadních náprav, tak to budeš řídit pomocí mixu kanálů na RC. A co ti zaručí stejnou charakteristiku výkonu motorů atd. Tady se bavíme o modelu a ne o 10t potvoře :wink:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
gorila
Častý přispěvatel
Příspěvky: 584
Registrován: 31.08.2009 0:00

A že se mu to tak sra.o ? Čím to asi bylo?
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Špatná koncepce šasí, myslím tím rozvodu pohonu ke kolům. Nemůžeš honit pevnou nápravu z pevný nápravy, to potom v silným záběru uděláš na vnitřních nápravách uzel, ale to je celkem jasný,tak proto to nefunguje. Ale s mezinápravovými a ani nápravovými diffy to nemá nic společného. Protože ty uzle tam uděláš i při jízdě rovně. Při zatáčení se sice kola hádají, ale to u každého auta se zamčenými diffy.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
wranglik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 573
Registrován: 26.09.2009 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n/L karolíny Světlé 2136

Panove dekuji za rady vazim si toho,klidne tu piste co chcete toto vlakno je zalozeno kvuli stavbe takze nikoho vyhazovat nebudu ani nechci,,ale bude to jak pise gorila 1a2 naprava bude tedy slozena takto motor uneho wheeliking prevodovka dale rozvodovka ze ktere bude prvni kardan pridelan k 2 naprave 2 kardan k 1 naprave stim ze jeste mezi kardanem a napravou bude pridelan domek od tamiya a pak to samy u 3 a 4 napravy ale tam jiz jak sem to prokonzultoval z Jerry mousem tak jeste pribyde mechanicky dig....dig tam bude kvuli tomu aby bylo mozny brzdit z kopce a pri zataceni na mensi plose takze myslim ze toto reseni bude asi nejlepsi a az to dodelam tak se pozna jestli ano ci ne......diky za rady a pomoc vsem:!: :!: :FINE:
Uživatelský avatar
Baterfly
Nově příchozí
Příspěvky: 92
Registrován: 04.12.2009 0:00
Bydliště: Praha 6 - Řepy
Kontaktovat uživatele: WWW

Zdar. Nechci se vám do toho montovat, ale dost inspirace na téma model tatry najdete zde v trial foru http://forum.rctrucktrial.cz/viewforum.php?f=9 .
gorila
Častý přispěvatel
Příspěvky: 584
Registrován: 31.08.2009 0:00

To: Worlusho
Jak jsi správně psal, nepochopil jsi to. 1. rozvodovka 2. a 3. rozvodovka 4.
Tím se vyvaruje uzlovaní a bude mít nápravy s podobným počtem otáček poháněné jedním motorem. Může dát motory paralerně.To se využívá u elektrovozidel na zpevněném povrchu, trochu to nahrazuje dif,ale nedojde k protáčení odlehčeného kola/nápravy/ Nebo na dva regly...
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Ach jo, já pochopil koncepci 1 s 2 a 3 se 4 nápravou, je to jako pohon zadku na V3Sce, a ani jsem nic proti této koncepci nenamítal :wink:, ale to ti asi ušlo. Koncepce 1 se 3 a 2 se 4 funguje stejně jako každý jiný auto se zavřenými diffy, akorát jsou dvě přes sebe, nic víc nic míň. Otázku zapojení motorů jsme tady neprobírali a Kirchhoffovy zákony znám :roll:
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
gorila
Častý přispěvatel
Příspěvky: 584
Registrován: 31.08.2009 0:00

Ale tvoje koncepce 1+3 a 2+4 zbytečně zvyšuje jízdní odpory při zatáčení. Přece, když se podíváš na auto ze shora, je jasně vidět stopy které opisují kola, potažmo nápravy. To platí i v případě 4x4, ale tam jsou síly menší.
Uživatelský avatar
gino
Uživatel
Příspěvky: 402
Registrován: 04.10.2009 0:00
Bydliště: Poprad city SVK

Ak by Ste uz celkom chceli odlahcit napravy , kardany atd. tak by bolo na mieste zarucit odpinanie prednych naprav od pohonu na volnobeh a taktiez medzi 1. a 2. napravou
No a čo
TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E
Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie)
Axial Honcho
DRIFT 4EVER
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Dohodneme se :wink: , každá z těchto koncepcí má své výhody a obě jsou funkční. Vím jaké stopy opisuje které kolo i k jakým tahům tam dochází. Já mám důvody k mému názoru a ty k tvému. Souhlas. 8)
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
gorila
Častý přispěvatel
Příspěvky: 584
Registrován: 31.08.2009 0:00

Neber to osobně, ale nedohodneme.
Uživatelský avatar
wranglik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 573
Registrován: 26.09.2009 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n/L karolíny Světlé 2136

no tak sem vam udal makres nic extra to neni,,, jen aby bylo pro predstavu......

Obrázek
tomajz
Nově příchozí
Příspěvky: 20
Registrován: 10.10.2010 0:00

drzim palce-.... to je taky moje přání... když sem se ptal adama jestli to nebude prodavat tak rikal zeto prodal... :lol: :lol:
Uživatelský avatar
wranglik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 573
Registrován: 26.09.2009 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n/L karolíny Světlé 2136

takze dnesnim dnem pokracuje stavba tatry..... prily mi konecne po dlouhe dobe dily,tak jdu pridelavat 3 zadni napravu fota pridam vecer ted uz musim jit makat mam co delat..... :OK:

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“