To je velmi jednoduché, u Kolose /nejen/ má při zatáčení každá náprava jiný počet otáček. Nejvíce má 1. protože opisuje největší poloměr. Takže když by jí propojil s 3. tak mu budou lítat kardany ven. Myšlenka 1+2 a 3+4 je docela dobrá.
To že by šly kardany na procházku , tak na to zapomeň, tvoje koncepce se 7 diffy je dobrá pro okruhové závody. V terénu se kola v klidu protočí, když budou chtít. To by si musel nastavit správně i Acermana, aby ti to nevyházelo poloosy. A teda když bude zvlášť pohon přeních náprav a zadních náprav, tak to budeš řídit pomocí mixu kanálů na RC. A co ti zaručí stejnou charakteristiku výkonu motorů atd. Tady se bavíme o modelu a ne o 10t potvoře :wink:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Špatná koncepce šasí, myslím tím rozvodu pohonu ke kolům. Nemůžeš honit pevnou nápravu z pevný nápravy, to potom v silným záběru uděláš na vnitřních nápravách uzel, ale to je celkem jasný,tak proto to nefunguje. Ale s mezinápravovými a ani nápravovými diffy to nemá nic společného. Protože ty uzle tam uděláš i při jízdě rovně. Při zatáčení se sice kola hádají, ale to u každého auta se zamčenými diffy.
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Panove dekuji za rady vazim si toho,klidne tu piste co chcete toto vlakno je zalozeno kvuli stavbe takze nikoho vyhazovat nebudu ani nechci,,ale bude to jak pise gorila 1a2 naprava bude tedy slozena takto motor uneho wheeliking prevodovka dale rozvodovka ze ktere bude prvni kardan pridelan k 2 naprave 2 kardan k 1 naprave stim ze jeste mezi kardanem a napravou bude pridelan domek od tamiya a pak to samy u 3 a 4 napravy ale tam jiz jak sem to prokonzultoval z Jerry mousem tak jeste pribyde mechanicky dig....dig tam bude kvuli tomu aby bylo mozny brzdit z kopce a pri zataceni na mensi plose takze myslim ze toto reseni bude asi nejlepsi a az to dodelam tak se pozna jestli ano ci ne......diky za rady a pomoc vsem:!: :!: :FINE:
To: Worlusho
Jak jsi správně psal, nepochopil jsi to. 1. rozvodovka 2. a 3. rozvodovka 4.
Tím se vyvaruje uzlovaní a bude mít nápravy s podobným počtem otáček poháněné jedním motorem. Může dát motory paralerně.To se využívá u elektrovozidel na zpevněném povrchu, trochu to nahrazuje dif,ale nedojde k protáčení odlehčeného kola/nápravy/ Nebo na dva regly...
Ach jo, já pochopil koncepci 1 s 2 a 3 se 4 nápravou, je to jako pohon zadku na V3Sce, a ani jsem nic proti této koncepci nenamítal :wink:, ale to ti asi ušlo. Koncepce 1 se 3 a 2 se 4 funguje stejně jako každý jiný auto se zavřenými diffy, akorát jsou dvě přes sebe, nic víc nic míň. Otázku zapojení motorů jsme tady neprobírali a Kirchhoffovy zákony znám :roll:
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
Ale tvoje koncepce 1+3 a 2+4 zbytečně zvyšuje jízdní odpory při zatáčení. Přece, když se podíváš na auto ze shora, je jasně vidět stopy které opisují kola, potažmo nápravy. To platí i v případě 4x4, ale tam jsou síly menší.
Ak by Ste uz celkom chceli odlahcit napravy , kardany atd. tak by bolo na mieste zarucit odpinanie prednych naprav od pohonu na volnobeh a taktiez medzi 1. a 2. napravou
No a čo TA 05, Mitsubishi EVO X , XERUN 60A, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E TA 05, Mazda RX-7 , SP GT2.0 LPF, Nosram X12 13,5T ,Spektrum DX3E Tatra 8x8 kolos (dolaďovanie) Axial Honcho DRIFT 4EVER
Dohodneme se :wink: , každá z těchto koncepcí má své výhody a obě jsou funkční. Vím jaké stopy opisuje které kolo i k jakým tahům tam dochází. Já mám důvody k mému názoru a ty k tvému. Souhlas. 8)
Martin Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15 Sanwa foto na rajčeti worlusho
takze dnesnim dnem pokracuje stavba tatry..... prily mi konecne po dlouhe dobe dily,tak jdu pridelavat 3 zadni napravu fota pridam vecer ted uz musim jit makat mam co delat..... :OK: