Asi jedna z nejtěžších věcí byla výroba přední točny, letovat mosazné díly tak, aby už přiletované neupadly, bylo občas dobrodružný. Mosazný korpus byl navíc zpevněn duralovou kostrou a oba celky byly vzájemně spojeny šrouby.
Supiluliumas píše:Neskutečné toto. Já hlavně obdivuju tu představivost a plánování. To musí být propracovaná projektová dokumentace. :-)
Výkresová dokumentace mi zabrala určitě víc času, než samotná stavba modelu, ale nelituji, udělal jsem už i několik důležitých změn a pořád zjišťuji, že je ještě co dolaďovat.
sWiNe píše:Když je někdo špičkový strojař a modelář v jednom, tak je to pastva pro oči .... :OK:
Myslím, že se mám pořád ještě hodně co učit, ale horší je, že není moc od koho, zkušenosti mizí a bohužel se nepředávají jak dřív, z generace na generaci. :-p Asi si dám inzerát. :-D
No to je opravdu luxusní práce. :hura: Co dodat? Snad jen otázku,pokud to někde bylo prezentováno tak se omlouvám.V jakém že měřítku je tato perfektní stavba prováděna? 1:13,5 nebo 1:14 nebo v jiném? 8)
Tak jsem to přeměřil, abych měl jistotu, kolik ten model má, tak je to něco mezi 14 a 13.5, ale nejblíž to má k té 1:13,5. ;-)
Tady ještě přidávám data originálu.
Těžký podvalník P-50 je určen k rychlé přepravě pásové a kolové techniky a jiného materiálu do hmotnosti 63 tun. V nouzovém případě až 80 tun, maximální rychlost však může činit 10 km/h. Je řešen pro jízdu v soupravě s tahačem po komunikacích I. až III. třídy, po cestách se zpevněným povrchem a po únosném terénu bez vnějších nerovností a překážek.
Podvalník je pětinápravový přívěs s rovnou ložní plošinovou plochou. Skládá se z rámu s plošinou a nájezdovými můstky, náprav s vozidlovými koly, brzdové soustavy, řízení a elektroinstalace.
Výrobce: Transporta Chrudim
Technicko-taktická data Rozměry: - celková délka (včetně oje): 10 715 mm - celková výška: 1 420 mm - výška ložné plochy: 1 000 mm - celková šířka: 3 100 mm - rozvor: 940 mm + 4 000 mm + 1 100 mm + 1 100 mm
Ložná plocha: - délka: 6 100 mm - šířka: 3 100 mm
Hmotnosti: - pohotovostní: 16 200 kg - užitečné zatížení: 63 000 kg