Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: Tatra-815 6x6

tvoje vlakno celkem sleduju, porad jsem doufal, ze se zbavis toho spalku, sroubku na plochej sroubovak, zkulturnis ty vnitrnosti a tak - nebo ze aspon uvidim obrazek jak se to plazi terenem a pracujou ty napravy a ty to chces poslat pryc, jo... co to ctu, zrada :-(
Uživatelský avatar
andryxDD
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 01.09.2012 7:52
Bydliště: Zlín-Kudlov

Re: Tatra-815 6x6

Nojo, ale příští projekt už bude lepší, tento podvozek byl zcela nevhodný, už mám vymyšlený jiný a tatra bude jen 4x4. :)
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice , stavba...
Humvee 1:12, TA-02, expedice
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Tatra-815 6x6

Vidíš, velice zajímavej úhel pohledu!!!

Na slušným autě co něco pojede na podvozku TL jsem pracoval od roku 2007, kdy jsem to po hooooooodně práci vzdal, v roce 2012 jsem se na dobro vzdal šance že stvořím MB Actros 4x4 a rozjel jsem projekty AMO (vše na rajčeti), dvě na pohled stejná auta ale jinou koncepcí a zkoušel v čem je které lepší a metodou porovnávání že dospěju výsledku. Po roce všelikého šťourání a vývoje, milionu hodin k ničemu jsem AMO odsunul v přesvědčení že na 4x4 je TL prostě naprosto nevhodný!!!

A tak jsem se vrátil k MB avšak ve verzi 6x6 kde jsem uplatnil všechny poznatky z minulosti a bez problémů jsem během zimy na poprvé složil výborně fungující stroj. A spokojenost, k tomu musím dodat že jsem na celé auto VUBEC NIC NEKUPOVAL, jen metrovou hlazenku 6mm na kardan a pár AL profilů na rám! Vše co jsem použil bylo ze zbytků co se váleli doma a rýsovala se jim budoucnost skladových uloženek... Takže se ke koncepci 6x6 mám v plánu ještě jednou vrátit pro Tatru 148 - zatím je to v plánu, ale příští zima si sama řekne. Teď si budu užívat příležitostnou jízdu s šestikolou...
Uživatelský avatar
andryxDD
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 01.09.2012 7:52
Bydliště: Zlín-Kudlov

Re: Tatra-815 6x6

No, já myslím, že Tlko je dobrý to ano, ale do určité vahy, nad 5kilo už je to bída, do těch pěti kilo to ještě jezdí slusně, pokud tam dáš převodovku s motorem 540, ale to je celkem problém, protože musíš použít origo kola, jinak se to tam nevleze, a když už tam dáš ty kola tak je to celkem široké. Ale třeba když chceš použít onroadový tlko, tak s místem je celkem problém, není místo na převodovku ani na motor, když už tam dáš převodovku tak kní jedině motor 400, ale stím se to taky celkem hřeje a si omezený váhou(cca do 3,5kg).

Proto jsem se rozhodl o jiný podvozek, který už mám vymyšlený a vše začínám připravovat, projekt bych chtěl rozjet kolem června. Podvozek bude bud Himoto(200mm), nebo Thunder Tiger(190mm), to ještě uvidím, převodovku bych zkusil asi z vrtačky, přeci jen do tohoto podvozku se bude určitě uchycovat lépe než do Tlka.
S tímto podvozkem nemám zkušenosti, tak půjdu do 4x4, ale třeba někdy zkusím aj 6x6.
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice , stavba...
Humvee 1:12, TA-02, expedice
http://andryxd.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
poschlmartin
Píšu hodně
Příspěvky: 1223
Registrován: 14.07.2012 0:00
Bydliště: kousek od ČK

Re: Tatra-815 6x6

Z buggy od Himota - celkem zásadně upraveno - máme Unimoga s tím nejpomalejším motorem co to ještě jede, protože to řídí synek (4 roky) a nemám v plánu furt něco spravovat, tak ať se mu to sotva plazí :-D není to ode mne hezké, ale až mě přesvědčí že si to zaslouží, dostane nějaký svižnější motor :OK: samo sebou redukci MPJ. Lepší převodovku neznám a nechci dělat antireklamu, proto o ostatním pomlčím, ale jiné nedoporučuji, vůbec s motorem 400!!!
Himoto je docela dobrá volba pro 4x4, ale i po montáži vlastnoručního plata abych omezil vše co by mohlo vadit a překážet to docela nepříjemně zůstává viset a to tam jsou kola s průměrem 140mm!!! http://www.modelobchod.cz/vyrobek-rock_ ... -id-222574

Prostě držím palce, ale myslím si po zkušenosti s vlastní maximální snahou o co nejlepší konstrukci bys měl předejít zbytečnému zklamání a ještě ve fázi plánování zavrhnout centrální středový kardan, takovou tu tyčku - a zauvažovat o převodovce, rozvodce a kloub. teleskop. kardanech a posadit všechno pěkně na šásko... Dneska bych to tak už řešil.


Motor jsem na šestikole z neochoty velkých investic zkusil vyřešit po svém, ale jasné bylo že na původním místě být nemůže, protože po jízdě bahnem byl plnej všeho možnýho, dvě tři jízdy a šel do kytek, nemluvě o několikráte utržených kabelech od kol!!! Takže jinam a kvůli vodě i vejš, což se k mému překvapení povedlo docela dobře.
Uživatelský avatar
andryxDD
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 01.09.2012 7:52
Bydliště: Zlín-Kudlov

Re: Tatra-815 6x6

Já jsem měl i problém s tou šířkou, původně byla s monster koly asi 30cm, ale já potřeboval 26-26,5 a to se dalo vyřešit disky s jiným offsetem, nicméně bych tam pak nedal motor s převodovkou, a ještě navíc disky dřely ve předu o zatáčení, takže další komplikace, ted koupím to himoto, dám tam origo kola s Cross tigera(i s disky) a měl bych dosáhnout přesné šířky, hlavní inspirací mi bude projekt od ch77p, stím kardanem máš pravdu, ale to by se celkem hodně prodražilo, což zrovna moc nechci, ale myslím, že když koupím tu tyč co jsem měl v Tlku, tak to vydrží v pohodě(bude ještě kratší a skusím udělat třeba více uchycení, né že to povede od unašeče k unašeči).
Traxxas Summit 1:10 2,4Ghz, Titan 775.
Traxxas E-maxx 1:10 2,4Ghz, Mamba Monster.
Tatra 815 4x4 - pokus o expedice , stavba...
Humvee 1:12, TA-02, expedice
http://andryxd.rajce.idnes.cz/

Zpět na „Trucky, zemědělská technika a vícenápravové stroje“