3D tisk a řezání vodním paprskem

Máte k dispozici nějakou technologii, know-how nebo šikovné ručičky, které by se nám ostatním mohly hodit? Nestyďte se nám své výtvory nabídnout!

Moderátoři: Droxa7, wranglik, Lee93

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

3D tisk a řezání vodním paprskem

Příspěvek od Supiluliumas » pát dub 01, 2011 4:27 pm

Chtěl bych nabídnout své možnosti v oblasti řezání vodním paprskem. Nevlastním přístroj, pouze na něm můžu dělat. Už jsem pár dílů vyrobil a další bych s radostí vyrobit chtěl. Ceny neřeším. Klidně se ptejte na cokoliv.
Naposledy upravil(a) Supiluliumas dne úte led 19, 2016 7:42 pm, celkem upraveno 1 x.

Bob
Uživatel
Příspěvky: 499
Registrován: ned dub 12, 2009 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od Bob » pát dub 01, 2011 6:01 pm

Jak to mas s materialem ?
Mas nejake moznosti,nebo se musi dodat vlastni ?
Moje galerie (historie) - http://bob4x4.rajce.idnes.cz/

xood
Uživatel
Příspěvky: 278
Registrován: pát srp 14, 2009 11:00 pm
Bydliště: Hranice

Příspěvek od xood » pát dub 01, 2011 6:03 pm

je možnost žezat nerez

Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1875
Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leprasol » pát dub 01, 2011 6:06 pm

a jak moc jemná práce se s tim dá dělat? třeba do 2 plechu 1,8 mm díry?
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**

Uživatelský avatar
Pedro
Píšu hodně
Příspěvky: 1552
Registrován: ned led 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pedro » pát dub 01, 2011 9:28 pm

Jsem v tomhle řezacím oboru neználek, takže co všechno se tím dá vyříznout? A výhody/nevýhody oproti řezání laserem? dík
CC-01 Pajero - Dsys 56,Nowak 55T,TowerPro MG995
SCX-10 Forďák obytňák, Dsys 46, 35T, TowerPro MG996
2.4 Ghz

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Supiluliumas » sob dub 02, 2011 6:15 am

Tak zkusím postupně odpovídat.
Materiál: už si umím objednat nějaké ty materiály tady: http://www.alfun.cz/
takže to co tam je by se dalo. Akorát doprava stojí kolem 300, takže brát 100x 100 x2 mm plech se moc neoplatí.
Uřeže to všechno i velké tloušťky, třeba 10 cm.
Ty díry se dají udělat asi tak kolem prumer 1,3 mm a pak se protáhnou vrtákem na potřebný rozměr. Při dírách prumer 3 mm a více, už to udělá díru pěknou.
Výhody: žádná tepelně ovlivněná oblast, řeže cokoliv, i nekovové materiály, sklo, keramika, plasty, vše co se hned nerozmočí nebo jinak nereaguje s vodou. Nevýhody: ted me nic nenapada

Uživatelský avatar
Nytrak
Častý přispěvatel
Příspěvky: 729
Registrován: ned kvě 24, 2009 11:00 pm
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nytrak » sob dub 02, 2011 8:22 am

Jaký potřebuješ podklady pro řezání? Klasickej papírovej výkres asi stačit nebude, co?
To umí každý debil, aby eso trumfem přebil. Ale dát na eso dvojku, to je teprve gól!
* 2x Slash * SCX 10 * Holiday Buggy * Popletka * Pinzgauer *

Uživatelský avatar
Slick7
Píšu hodně
Příspěvky: 1283
Registrován: ned úno 27, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slick7 » sob dub 02, 2011 8:26 am

Nevýhody: Snad jen to, že při řezání silnějších materiálů, např tl. 6mm a výš se projeví stranový úkos. Proto třeba v oblastech kde vám opravdu záleží na přesném tvaru výřezku, se musí rychlost řezu zpomalit na min. rychlost, což stranový úkos omezí na minimum. Občas dojde v místě prvního vstřelu, nebo v místě vstřelu pro dírku malých rozměrů k poškození a otvor je různě zdeformovaný. Stává se i to, že dochází k povrchovým poškozením z druhé strany vyřezávaného kusu odraženým paprskem od podkladu. Je problém řezat například dřevo, carbonové desky a další kompozity. Potíže jsou i s některými plasty větších tlouštěk 4mm, které mají sklony k větší tříštivosti a lámavosti. Každá technologie má své mouchy, ale řezání vodou využívám nejčastěji.

Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1875
Registrován: úte lis 25, 2008 12:00 am
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Leprasol » sob dub 02, 2011 9:44 am

Zní to dobře, dokážeš zhruba odhadnout cenu třeba za cm řezu nebo tak nějak? A kde funguješ? Jestli je třeba reálný dodat vlastní materiál, nebo se to nevyplatí.
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Supiluliumas » sob dub 02, 2011 5:56 pm

Podklady pro řezání je vcelku jedno jaké. Buď originál díl který se překreslí, nebo papírový výkres, nebo výkres ve formátu dwg dxf a podobně. Samozřejmě že pokud je to v digitální formě je to jednoduší a rychlejší.

Slick7 to vyjmenoval krásně. Je to pravda že jsou tam omezení. Ale třeba ten úkos už naše mašina umí eliminovat. Takže tady to problém není při jakékoliv tloušťce. Průstřely jsou trochu problém ale jen u tech křehkých materiálů co se prostě odštipují. My ovšem už máme nabíhání tlaku od minima, takže taky minimální problém. Odražený paprsek se pořeší podložení obrobku nějakou podložkou, třeba sololit. Dřevo řezat jde celkem dobře akorát tam nesmí být dlouho jinak se pokroutí. Karbon jsem nezkousel a průstřely asi budou problém. Kompozity mají horší kvalitu řezu, vlivem nehomogenosti.

Cenu si netroufám odhadnout. To bude na dohodě. Normálně stojí 1 minuta asi tak 30 až 40 Kč. Ale tohle si účtovat nebudu. :-)
Funguju v Ostravě.
Materiál když si každý sežene tak je to nejlepší pro mě. Nemusím nic shánět. Kdybych třeba věděl z čeho se nejvíc řeže a jaké tlošťky tak bych toho vzal víc a nebo se třeba něco malého nejde na dílně.

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Supiluliumas » pon črc 25, 2011 6:12 pm

Jestli máte ještě někdo v plánu něco přes léto pořezat, tak dejte vědět ať se můžu trochu připravit. V říjnu odlétám do pryč a budu tam až do dubna. Září už bude taky hektické, takže máte poslední měsíc.

Uživatelský avatar
nguyenerik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 714
Registrován: ned zář 27, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Řezání vodním paprskem

Příspěvek od nguyenerik » čtv led 30, 2014 9:03 pm

Ahoj, jeste delas tu nabidku?

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Řezání vodním paprskem

Příspěvek od Supiluliumas » čtv led 30, 2014 9:34 pm

Ahoj, to víš že jo.

Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1038
Registrován: stř lis 06, 2013 9:28 pm
Bydliště: Hořice

Re: Řezání vodním paprskem

Příspěvek od Woyta » čtv led 30, 2014 10:31 pm

Pred par lety jsem delal na projektu ITX PC ale nakonec skoncil kvuli vysokym nakladum na studenta.
Uvazuju, ze bych se po letech k projektu vratil a trochu si opet pohral.
Skrin mela byt vyrobena asi z 3mm plexi, Hrube rozmery jsou cca 25x25cm.

Jestli mohu poprosit o 2 hrube odhady.
A) U zebra vcelku.
B) Rozdelene na jednotlive steny.

Az se dostanu domu k datum tak bych mohl vyhrabat i data a poslat treba DXF.


Dalsi update.
Probehla redukce nakladu.
Matice M4 nahradily matice M5. rozestupy zeber se tak zvetsili z 3,2mm na 4,7mm (USB konektor vyzaduje 5,7mm).
V dusledku toho poklesl pocez zeber ze 17 na 13.
Pocet maticek take klesl. Z 234 M4 matic na 182 M5 matic. (+ samozrejme 26 uzavrenych matic M5)
Dale jsem vymodeloval disky. 3,5" tam vypada jako strasna krava :)
Co zbyva dale? Zjistit jestli se tam vejde Lowprofile PCI a vytvorit otvory pro zdroj a spinace.
Mozna vyztuzit zadni celo.
Vzhledem k predpokladanemu vyztuzeni diskem a i/o shieldem, mozna nebude potreba.
Takze to risknu a pripadne se dodela dodatecne doma pomoci hlinikove pasoviny ze zelezarsvi.
V dolni castli lze zadni plech prilepit k spodnimu 5mm plechu. Mozna dojde ke snizeni tloustky spodniho plechu z 5mm na 4mm.

Nejake nove screeny.
ObrázekObrázekObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Supiluliumas
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: stř úno 02, 2011 12:00 am
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Řezání vodním paprskem

Příspěvek od Supiluliumas » pát led 31, 2014 6:54 am

Řezání plexiskla je a není problém. Není problém ho uřezat. Je problém aby neprasklo. Stěny řezu jsou mléčné a neprůhledné. Ty by si chtěl určitě skříň průhlednou. To znamená že lepší budou jednotlivé stěny. Při řezání se abrazivo dostane i pod ohranou fólii a okraj asi 10 mm je taky lehce zmléčněný a poškrábaný. Celkově je nutné dávat pozor aby se fólie někde neprotrhla při manipulaci bo je všude to abrazivo.
Ale vše by šlo nějak ošetřit a vyřezat.

Odpovědět

Zpět na „Nabídky výroby modelářských doplňků“