Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

TT-02 Drift Subaru BRZ/Toyota AE86 Trueno

Nakonec jsem se rozhodnul založit vlákno. Níže je pár fotek toho co stavím na drift. Už se pomalu blížím do finále, dnes jsem upravoval rejd, zvětšoval záklon rejdového čepu a nastavoval rozbíhavost + odklony. Dopředu potřebuju větší podložky, které zatím nemám, případně kola s větším offsetem, ale obojí už je na cestě. Auto má pro začátek CS 1,15 za pomocí jiného převodu v předním diffu (kolečko z HPI). Na cestě je i sada na 1,5 tj pak bych mohl jít někam na 1,65.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Naposledy upravil(a) Vigo dne 05.03.2015 12:49, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Chtělo by to fotky podvozku. A úprav co si dělal. Kastle pěkná, ale důležitej je podvozek.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
janek pivoda
Nově příchozí
Příspěvky: 7
Registrován: 03.11.2014 22:04
Bydliště: Tabor

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

[quote="Vigo"]Nakonec jsem se rozhodnul založit vlákno. Níže je pár fotek toho co stavím na drift. Už se pomalu blížím do finále, dnes jsem upravoval rejd, zvětšoval záklon rejdového čepu a nastavoval rozbíhavost + odklony. Dopředu potřebuju větší podložky, které zatím nemám, případně kola s větším offsetem, ale obojí už je na cestě. Auto má pro začátek CS 1,15 za pomocí jiného převodu v předním diffu (kolečko z HPI). Na cestě je i sada na 1,5 tj pak bych mohl jít někam na 1,65.

Ahoj
Mužuse zeptat jaký titam pasovaly ty převody jato nemužu přeprat moc dekuji :-(
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

No, CS jsem objednával asi to jediné dostupné z Japonska (Banzai Hobby), ale dá se koupit i jinde venku, tedy pokud je skladem... http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_1_5.html

Hodně lidí ale nadává na to že kolečka moc nevydrží tj nevím jestli už s tím něco udělali (poslední info jsem našel z r.2011) a nebo problém přetrvává, proto až to dorazí si je chci nechat někde zkopírovat z mosazi nebo bronzu. Trochu doma expetimentuji s odlitím, ale nevím jaké budou výsledky.

Jinak ten převod na 1,15 je kolečko z diferenciálu HPI, sedí na origo kardan ale má jen 13 zubů namísto 15. Celkem sedí i modulem, ale bohužel ne úplně tvarem zubu. Neopírá se o celou plochu origo kola na diffu a po chvíli ho vyčeše. Momentálně experimentuju s úpravou a podložením kolečka tak, aby to sedělo, ale uvidíme... Na zkoušky se snažím udělat odlitek, zatím jen z tekutého kovu (epoxy s ocelí). Tuhle cestu tedy moc nedoporučuji.

Ohledně fotek podvozku.. zatím to je nezajímavé, úprav není mnoho a spíš si osahávám, jak se auto chová na jednotlivá nastavení. Co zatím vím, je že záklon jde nastavovat s minimální úpravou, rozbíhavost vepředu, taky snadno sadou za 150kč. Odklony se musí dopředu koupit ramena asi za 350. Vzadu se kupovat nemusí, jdou udělat snadno, ale zatím jsem to neřešil. Zadní sbíhavost je 1° z výroby a pro změnu by se musely dozadu buď namontovat díly z předku a upravit a nebo kupovat jednotlivé kameny s daným úhlem.

Hodně si teď hraju s váhou. Odstranil jsem držák zadního nárazníku, který stejně nemá pěnovku tj je celkem k ničemu. Je to pár gramů, ale na konci "kyvadla" tj je to znát. Taky jsem otočil baterku kabely dopředu a prohodil regulátor na servo řízení a přijímač místo něj k motoru. Opět posun váhy, sice relativně vepředu, ale zase dost gramů. Auto je teď bez závaží cca 55/45 zadek/předek. Zkouším i cca 50g závaží na předním nárazníku, pak je rozložení váhy obráceně, tj trochu víc na předek. Dá se tím krásně regulovat nedotáčivost a přetáčivost podvozku, ale abych napsal víc, potřebuju jezdit, jezdit a jezdit... doma to jde jen garáži, kde mám auto, se kterým se mi v hnusném počasí moc vyjíždět nechce :)
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Tak právě proto bys ty experimenty měl fotit.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Nj slibuju, dodám fota, ale jen ověřených věcí tj zatím ten záklon a tak :) Úpravu rejdu taky zvládne každý
janek pivoda
Nově příchozí
Příspěvky: 7
Registrován: 03.11.2014 22:04
Bydliště: Tabor

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

moc dekuji městim trápí cera
Uživatelský avatar
Wendis
Veterán fóra
Příspěvky: 3884
Registrován: 02.05.2011 0:00
Bydliště: Most

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

kastle pěkná ale na drift se to nehodí,je to okruhový auto a určitě by to sneslo větší kola....
SCX10 HZJ 75 pickup
TRX4
Yokomo DPM
Yokomo YD2
Axial Yeti Score
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Moje nervy :-I
" Celkem sedí i modulem, ale bohužel ne úplně tvarem zubu......"
Než napíšeš takový nesmysl, nastuduj si co je modul - jsem strojař a rostu když čtu takový ............ :-(
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Kastle byla zadarmo k podvozku v akci tj na zacatek ji mam, protoze se mi libi, ale az ji opotrebuju, asi koupim 190 Mercedesa a je mi jedno jestli se hodi, to auto ma koule :) Bral bych i BMW ale tricu ma kazdej a jiny pekny kastle moc nejsou.

Ohledne toho zubu kliiid. vim co pisu. Kola jsou sikma s 90st na sebe a to HPI ma mensi prumer, protoze ma min zubu o dva tj i kdyz je stejny modul, musela by kola na sebe mit ostrejsi uhel aby sedela. takhle mensi kolo do vetsiho netlaci celou plochou zubu ale svou hranou do cca 1/2 toho velkeho a proste diky male stycne plose udelalo do zubu ryhu a protocilo se. Pokud to neni jasne, vyfotim. Mozna bude stacit dat kola s mensi vuli do sebe, uvidim, jestli se mi podari nejaka odlit na zkousku. Momentalne odlevam prvni varku a studuju postupy.

Edit: psal jsem včera rychle z mobilu tj jsem trochu opravil preklepy
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Včera jsem koupil menší pastorky 18 a 19T, protože až budu mít vzadu CS 1,5, byl by to moc těžký převod, taky jsem vzal na zkoušku sadu poloos a držáků kol z TT-01, podle rozměrů by to mělo sedět, ale uvidíme. Důvodem je to, že potřebuji delší osy dopředu a na TT-02 bych musel kupovat nesmyslně velkou sadu dílů. Navíc teď mám jedny psí kosti navíc pro pokusy s rejdem. Trochu je totiž obrušuji na průměru a uvidíme kdy začnou praskat. Tipuju ale, že s plechovkou a kluzkými drift gumami moc zabrat nedostávají, tj snesou hodně velké oslabení.
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Takže včera jsem odlil na zkoušku nějaká kolečka. Nejlépe fungovalo omáčknutí předlohy do modelíny. Výsledky uvidím dneska, ale je problém se zatečením do formy, tvrdé pryskyřice (tekutý kov) co mám doma jsou dost husté. Zase to ale ztvrdne opravdu pekelně tj bylo by to na ta kolečka asi ideální. Dělám experimenty s nahřátím ve formě a vakuováním, ale spíš to asi bude chtít přetlak.

Do auta jsem včera dal rychlejší servo, zatím nějaké Turnigy za pár korun (na cestě mám lepší), které kolem středu navíc blbne, ale je to maličko a na jízdě to nepoznám. Naopak rychlejší reakce serva se projevila na mnohem lepší reakci na kontra.

EDIT: Jo a na cestě mám kardan s volnoběžkou, asi bude potřeba ho drobně upravit, ale zase stál 99Kč, tak jsem vzal dva a uvidíme co vymyslím :)

Tuší někdo vliv rozchodu na poloměr otáčení tj, když mám vepředu při stejném rejdu větší rozchod kol, bude poloměr otáčení lepší a nebo ne?

Díky
Vigo
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Tak jsem zase trochu pokročil. Byl jsem jezdit na dráze s kobercem a měl jsem 3h na to si hrát s nastavením auta. Zatím nedorazilo CS tj stále jezdím 50:50. Moje poznatky:
-Tamiya drift gumy jsou na koberec málo klouzavé, i s lehčím převodem to není ono
-Chladič na motoru je zbytečná váha, motor je vlažný, regl se mi ale přehřívá tj jsem dal ventilátor
-Rejd co mám s úpravami zatím stačí
-auto se nejlíp chovalo bez závaží vepředu nebo vzadu a s odemčeným předním diffem. Když jsem ho prohodil za zamčený, bylo to moc nedotáčivé. Celkově to nakonec jezdilo docela pěkně, ale už pracuji na dalších úpravách :) Než dorazí nová drift kola, vzadu jsem ty Tamiy trochu na boku zbrousil, aby měly menší styčnou plochu.

Ještě pár fotek z probíhajících úprav:
1) zvětšení záklonu
Obrázek

2) Výroba lehčího držáku baterie, kvůli vyvážení auta
Obrázek

3) ubroušení kol, aby víc na koberci klouzaly (zatím netestováno). Taky jsou tam vidět rozpracovaná stavitelná horní ramena. Byla to docela pruda tj příště bych je asi koupil :) (na fotkách ještě není spojovačka)
Obrázek

4) Přesunutí reglu dopředu kvůli vyvážení a montáž ventilátorku Sunon za 58Kč :)
Obrázek

5) Předek se stavitelnými rameny a spojovačkami. Úprava rejdu je dosažená zkrácením kamenů do kterých zapadají psí kosti, kameny pak mají nově vybroušený vnitřní tvar. Polosy jsou trochu zúžené. Zatím to funguje dobře, jen když jsem kolem naboural vetší ránu, jednou se stalo, že polosa vyskočila.
Obrázek

6) Na MZ racingu měli volnoběžné kardany ve výprodeji za 99Kč. Vzal jsem dva s tím, že jsem nevěděl na jaké auto jsou. Nepasují přímo, ale proběhne malá úprava a bude to :) Jen doufám, že volnoběžka bude fungovat bez problémů.
Obrázek

No a ještě mi to nedalo a objednal jsem novou kastli AE86 Trueno od HPI. Barevně bych se chtěl dostat někam přibližně takhle:

http://www.official-automotive.com/inde ... A0ireland/

nebo
http://noriyaro.com/wp-content/uploads/ ... 16by10.jpg

nebo
http://fc07.deviantart.net/fs40/f/2009/ ... Design.jpg

Jo a taky jsem se projel s Yokomem s CS2.0 a to je teda přetáčivé peklo :) Opravdu to je hodně náročné na řízení, ale majitel "Koudy" to vodil zkušeně. Mě to ale moc nešlo.
Uživatelský avatar
jancernik
Častý přispěvatel
Příspěvky: 709
Registrován: 07.01.2012 0:00
Bydliště: LIBEREC

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Dvě věci.
1. na koberec potřebuješ nový pneu. Hladký, čistý, nepoškrábaný. Prostě jednu čistou sadu kol na koberec a pak další sadu na asfat.

2. Na koberec pneu MST (silver) a nebo Yokomo Carpet. Všecho ostatní tak nějak funguje/nefunguje, ale má to vždycky nějaký ALE.
Jak se naskytne možnost do něčeho nacpat nějakej brutální pohon, tak to tam prostě nacpu, ať se děje co se děje. Prej sem schopnej nacpat krávu do králíka :D
Uživatelský avatar
Vigo
Uživatel
Příspěvky: 341
Registrován: 05.12.2009 0:00

Re: TT-02 Drift Subaru BRZ

Díky, dají se někde v ČR koupit? Nějak mi je to nachází jen venku :/

Jinak mám na cestě nějaké plasťáky, tak snad budou fungovat lépe. Tyhle tamiy by šly asi vyleštit jemným smirkem, ale směs je prostě měkčí a bojím se, že úplně by to nepomohlo.

Zpět na „Onroad, Drift a Rally“