zax píše:Měl bych dotaz. Pořídil jsem si DF-03ra a po cca 5 minutách se mi povolil zadní diferenciál tak, že se kola v podstatě netočila. Rozebral jsem to, abych se podíval jak to inženýři v tamiyi vymysleli a musím se přiznat, že moc nechápu jak to má vlastně pracovat.
V podstatě na jedné straně je šroub a na straně druhé matice. pokud se to utáhne, a obě kola se točí stejným směrem, je vše OK, jakmile ale zapracuje dif, a jedno kolo se protočí a druhé nikoliv, dojde k povolení nebo naopak utažení. Něják mi uniká, jak tohle v praxi má fungovat. Jinak to došlo tak daleko že ten středový šroub se mi ukroutil.
Podvozek jsem už koupil sestavenej, ale jak jsem to rozebíral, tak podle návodu mi to přišlo sestavené správně.
Problém jsem asi vyřešil po svém (ukážou testy), ale stejně by mě zajímalo jak to má fungovat.
Problém samovolného utahování a povolování je v axiálním ložisku pod hlavnou toho šroubu. Ložisko musí jít volně, jinak to dělá tyhle brikule. Diferenciál jinak musíš mazat vazelínou na to určenou, jinak moc nefunguje. Přijde mi, že ty tam máš normální a proto se ti točí jedno kolo a druhý ne. Můžu doporučit Hudy Super Diff vazelínu, já s ní jsem naprosto spokojen. Dále musíš ten diferenciál zajet, tzn, když ho rozebereš, vyčistíš, namažeš, tak ho dotáhneš jenom lehce, na vysílačce si natrimuješ nízký otáčky a pak už jenom podržíš chvíli jedno kolo, chvíli druhý kolo. Postupně budeš ten diff utahovat, a pokračovat stejným postupem v zajíždění. Aby diff pořádně fungoval, tak nesmí nijak přeskakovat, ale jít krásně plynule. Ještě kdyby ti to nešlo zajet a pořád přeskakovalo, tak můžeš mít zešišatělý kuličky a pak musíš pořídit nový. Já osobně mám dobrou zkušenost z keramickými, které víc stojí, ale diferenciál má dle mě plynulejší chod ;-) ....