Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: GMADE Komodo

:-D Opakuji, servo je na nápravě, vektor síly se mění v kloubu páky řízení, kde se rozkládá... jelikož je servo součástí nápravy, tak tento rozklad sil neovlivnuje pohyb nápravy (myšleno ve směru nahoru a dolů) a už vůbec ne kol. Výsledný vektor síly působí jak má , tedy otáčí pákami řízení a přes spojovačku řídí otáčení kol. Veškeré vedlejší účinky síly tahu serva se rozloží v kloubu páky řízení. Navíc zakřivení tyčky řízení snižuje značnou měrou rozklad sil v kloubech. Pokud si to nakreslíš, ihned zjistíš, že není důvod k obavám:)
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: GMADE Komodo

Píšeš to dobře, že se vektor síly rozkládá v kloubu páky řízení - jenže právě ten rozklad sil je špatný. Síla, která působí vodorovně, je ta správná síla, kterou potřebujeme co největší a síla, která působí svisle, páčí servo vůči nápravě. Takže kdyby byla např. páka na servu delší, tak by ta svislá složka síly byla ještě větší a to je přece špatně - síla serva se tím zbytečně snižuje.
Zakřivení tyčky řízení nemá vůbec žádný vliv - důležítý je pouze bod na kloubu u páky serva a bod na kloubu u páky nápravy - co je mezi tím je úplně jedno.
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: GMADE Komodo

:mrgreen: No, vidíš a jsme u toho: servo nikam nápravu nezvedá ani nahoru a ani dolů. Výsledný vektor síly na otáčení předními koly je více než dostatečný a o to jde...:) Jinak geometrie tyčky řízení mi právě do jisté míry ovlivnuje jaké síly působí do materiálů pák řízení a tyčky samé (samozřejmě přes kloubky). Ale dostali jsme se tedy k závěru, že otočená páka serva nic nedělá s geometrií přední nápravy a ani nic "nezvedá" nahoru a dolů.
A to je tak asi vše co k tomu mohu říci abychom zde neplýtvali časem nad "mlácením" prázdné slámy :-D
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: GMADE Komodo

Máš pravdu v tom, že pokud je servo součástí nápravy, tak se náprava vůči autu působením serva nepohybuje. Ale problém je v tom, že to servo páčíš vůči nápravě a tuto geometrii jsem měl na mysli - zbytečně se snižuje síla serva a páka tlačí na kloub řízení nahoru a dolů - a to je právě to zbytečné, co by se nemělo dít. S tou geometrií spojovací tyčky je to ale jinak - síly mezi oběma kuláčky budou pořád stejné, i kdybys měl páku jakkoli rovnou, křivou nebo třeba zatočenou do kolečka.
Uživatelský avatar
ivandr
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 28.08.2010 0:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: GMADE Komodo

Borik píše:Máš pravdu v tom, že pokud je servo součástí nápravy, tak se náprava vůči autu působením serva nepohybuje. Ale problém je v tom, že to servo páčíš vůči nápravě a tuto geometrii jsem měl na mysli - zbytečně se snižuje síla serva a páka tlačí na kloub řízení nahoru a dolů - a to je právě to zbytečné, co by se nemělo dít. S tou geometrií spojovací tyčky je to ale jinak - síly mezi oběma kuláčky budou pořád stejné, i kdybys měl páku jakkoli rovnou, křivou nebo třeba zatočenou do kolečka.

Souhlas :YOP: .
http://rcivandr.rajce.idnes.cz/
http://ivandr.galerie.cz/5597378-rc-modely
1:10 AXIAL SCX-10 HONCHO
1:10 AXIAL SCX-10 Jeep Wrangler
1:10 Ansmann Mad Rat 2WD buggy

Banda Team
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: GMADE Komodo

Tak už svítí: http://raun.rajce.idnes.cz/KOMODO#komodo_sv1.jpg

Dále jsem auto vyvážil: http://raun.rajce.idnes.cz/KOMODO#Komodo_vyvazeni.jpg

Váha je včetně baterie. V předních kolech je v každém závaží 85g.
Rozložení hmotnosti je téměř ideální. Předek 59%, zadek 41%, křížem 50 na 50 %, celková váha: 2903 g, z toho 342 g má baterie (hardcase) při použití soft se hmotnost jistě vylepší. Ale i tak jsem pod 3 kg a to je dobré..
Tak teď vzhůru do terénu.:)
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
romca2
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 30.10.2011 0:00
Bydliště: PRAHA

Re: GMADE Komodo

Ahoj to je dobré. Kdes sehnal tu váhu? Děkuji Roman
Willys podvozek Losi
Hammer2 podvozek Tamiya
HUMVEE 1045 podvozek CR-01
Unimog U300 4x4 podvozek Losi do P2 PROTOTIP
Unimog U 300 4x4 podvozek Losi
Unimog U 300 6x6 podvozek Losi
http://romcaparma.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: GMADE Komodo

#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
romca2
Uživatel
Příspěvky: 266
Registrován: 30.10.2011 0:00
Bydliště: PRAHA

Re: GMADE Komodo

Děkuji je to dobrá pomůcka na model.
Willys podvozek Losi
Hammer2 podvozek Tamiya
HUMVEE 1045 podvozek CR-01
Unimog U300 4x4 podvozek Losi do P2 PROTOTIP
Unimog U 300 4x4 podvozek Losi
Unimog U 300 6x6 podvozek Losi
http://romcaparma.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: GMADE Komodo

Rád bych tímto dokončil své postřehy ke Komodu: Tlumiče je potřeba hodně změkčit.( (možná i posadit výše (myšleno na postech šasi), aby se model snížil a omezily se boční náklony)). Pneumatiky mají poněkud tvrdší směs a na skalnatém(nebo i tvrdším) povrchu se mi zatím jeví jejich přilnavost horší. Bahno, díky vzorku, celkem OK.
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: GMADE Komodo

:OK: Ještě více poznatků z terénu prosím 8o
bflmpsvz

Zpět na „Gmade“