Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Já děkuji, taky bych přivítal větší diskuzi jakožto nováček, hltám informace jak můžu a stejně nejsem moc moudrý. Pokud je nějakým způsobem nevyhovující dělat home made zlepšování podvozků, tak by bylo asi dobré napsat ta pravidla stylem ... rozvor1 270, rozvor2 130, obrázek přesahů je jasný, rejd při záklonu 9stupňů max 45 stupňů, 6x tlumič nebo listí. Jeden pevný rám s linky, 3link-4link povolen atp.
Vzhledem k tomu, že není jasné jak mi to kříží, tak nevím kolik a jak určit křížení, ale vy co jezdíte asi víte a vymyslíte ... Chápu, že chcete pro všechny rovné podmínky a líbí se mi to ! :OK:
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Takže když vzhled musí odpovídat skutečné předloze, tak model Tatry musí mít rouru :-p
bflmpsvz
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

milan008 píše:Takže když vzhled musí odpovídat skutečné předloze, tak model Tatry musí mít rouru :-p


V principu ano. Proto taky třeba Radim řekl, že pokud bude stavět Tatru, tak kardany schová do trubky, která bude sloužit i jako uchycení nezávislých náprav.
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Čefa66 píše:Já děkuji, taky bych přivítal větší diskuzi jakožto nováček, hltám informace jak můžu a stejně nejsem moc moudrý. Pokud je nějakým způsobem nevyhovující dělat home made zlepšování podvozků, tak by bylo asi dobré napsat ta pravidla stylem ... rozvor1 270, rozvor2 130, obrázek přesahů je jasný, rejd při záklonu 9stupňů max 45 stupňů, 6x tlumič nebo listí. Jeden pevný rám s linky, 3link-4link povolen atp.
Vzhledem k tomu, že není jasné jak mi to kříží, tak nevím kolik a jak určit křížení, ale vy co jezdíte asi víte a vymyslíte ... Chápu, že chcete pro všechny rovné podmínky a líbí se mi to ! :OK:



Jirko, původní vize byla taková, že podle nás (co jsme postavili auta jako první) okopčí podvozky i ostatní a auta se budou lišit jen kabinami, nástavbami a drobnými úpravami (listí, tlumiče, velikost pneu nebo zkrutný rám alá Karel Griesl). Prostě jsme chtěli, ať to každého baví. Za sebe můžu říct, že mě daleko více baví souboje s Milanem nebo Radimem, kde jim auto funguje jako originál (neboli přirozeně), než souboje s Petrem, kde je při záběru každé kolo jinde a kabina má oproti nástavbě úhel 90° (nadneseně). Prostě mi tyto pohyby nepříjdou reálné. Hodně se mi líbí stavba od Balua.
Uživatelský avatar
Čefa66
Častý přispěvatel
Příspěvky: 544
Registrován: 08.01.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Jasně, chápu to i výzvu bojovat proti lepším autům. Proto to popíchnutí k jednotným pravidlům s jasnym výkladem. Ale zcela upřímně ... já nikdy takové auto naživo neviděl, tak těžko stavět :-) já vzhledem k mé součástkové základně postavím dlouhého Axiala s šesti kolama, standardním řízením a řešit budu až jak co to přijde ...pačko Jura
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Pokud bys měl zájem, tak můj postup stavby je tady: https://kiki068.rajce.idnes.cz/, tuším na straně č.2.
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

A to mě zase baví netradiční a fungující technické řešení.
To foto Uralu výše není zrovna vystihujici foto neb zadní dvounáprava je taky v pricnem naklonu ale nepopiram ze Ural tancit umi.

No ale pokud origo předloha nemá naraznik tak pravidla jsou v rozporu, v tom případe by tam mela byt veta ze originaly musí mit predni naraznik, nemam problém jej dodělat ale pokud nebude stanoven pricny naklon naprav tak tezko protestovat , ze je něco uz moc. V tom pripade mi to spis pripomina ja to nemam, tak ty také ne.
No a pokud bude jen Tatra s nápravou v roure tak bych také nemluvil o tatre.

Podle mne, by měl byt podvozek definovan rozmery a boudu si vem jakou chces, je tam definovano zakryti kol, ram a konec. pokud se chcete drzet originalu tak to není trial ale scale projekt!!!

Mě to vymejsleni hold bavi mozna vic nez jezdeni. Tak asi budu muset jezdit speciály.
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Tak to tedy napíšu jinak:
Píšeš, že máš rád ,,netradiční,, řešení. Už to slovo ,,netradiční,, vystihuje podstatu toho, o co mi jde. Neznám sériové auto, které by jezdilo bez odpružení. A dále tady máme, že ,,chování, tj. pohyb jednotlivých dílů modelu (nápravy, korby, rámu…) vůči sobě musí být podobný reálnému chování skutečného vozidla,,. Musíš sám uznat, že toto tvůj Ural taky nesplňuje. Chceme docílit toho, že když se někdo na to auto podívá, tak si řekne ,,Ano, to auto znám (nebo jsem znal) a ono funguje stejně jako doopravdy,,. Tvá stavba byla (nebo je) parádní, ale svým provedením směřuje spíš do prototypů. Od začátku jsem říkal, že mi to spíš připomíná crawler, když je každé kolo jinde. A my jezdíme kategorii S - sériové. I když kategorii prototypů bych se při dostatečném množství aut) taky nebránil. Dokonce jsme uvažovali i o 4x4 kategorii pro naše mladé, aby byl náš pohár komplet truckový. Ale momentálně na to není osobní čas.
Radimovo prohlášení o kardanu v rouře bylo míněno tak, že následně budou k rouře přiřazená nezávislá ramena, nikoliv tuhé nápravy.
Ale abych to tady rozčísnul a neopakoval vše dookola, protože diskuzí se asi původní idey našeho poháru nedobereme:
- všechny modely musí mít odpruženy všechny nápravy
Povolené úpravy jsou:
- přepákování (max. do výše 2cm od plného vyvěšení tlumiče)
- omezení propružení (chod tlumiče min. 2cm)
- tvrdost pružin (listů), viskozita oleje v tlumičích
- odpružení bude provedeno tlumiči, listy, nebo mixem těchto komponentů
Seskupení těchto komponentů může být následující:
- 6x tlumič
- 4x tlumič - 2x př. náprava, 2x zadní nápravy (v podélné ose vozidla jeden tlumič ,,naležato,, pro dvě nápravy, s přepákováním)
- 4x tlumič pro zadní nápravy + listy na př. nápravě
- 2x tlumič na př. nápravě + listy pro zadní nápravy
Tlumiče i listové pérování musí být plně funkční na váhu vozidla! Nikoliv na zatlačení rukou, nohou, ocasem nebo čímkoliv jiným!
Všechny modely budou vybaveny př. nárazníkem, který bude umístěn na obvyklém místě v max. výšce 95mm mezi spodní hranou nárazníku a zemí.

Tímto uplatňujeme (jako organizátoři poháru) právo veta! Kdo chce jezdit, tak se těmto pravidlům přizpůsobí, kdo nechce, tak bohužel. Nechceme řešit zbytečné rozpory, chceme se bavit. Myslíme, že pravidla jsou již dostatečně jasná a převážná většina aut jim vyhovuje. Pokud by ještě něco bylo nesrozumitelné, pokusíme se vysvětlit. Z tohoto (alespoň pro mě) vyplývá, že nejjednodušší je stavba z Axiálu či MST, popř. vlastní rám a mix těchto dílů. Tímto a tím, že od příští sezony bude náš pohár vyhlášený jako Moravský truckový pohár, chceme přilákat další zájemce, pro které už nebude stavba složitá a nepřehledná.

Ještě dodám: určitě se tu najde minimálně jeden, který se zeptá, jestli může jet na měchách. Proto hned odpovím. Ano, pokud budou funkční.
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

No konečně něco konkrétního, beru Tvá slova jako minimum, tlumiče mám na New Trial 6x6 2018 na všech nápravách. Tak teď už jen šťastné a veselé :OK: :tleskam: :tleskam: :tleskam:
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Aha :-p a já právě koukal na podvozek trialové vejtřasky a žádný tlumič jsem tam nenašel, vše mají na listech, teď babo raď :-p
bflmpsvz
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

:-D
Uživatelský avatar
Kiki
Píšu hodně
Příspěvky: 1031
Registrován: 25.07.2012 0:00
Bydliště: Ostrava

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

milan008 píše:Aha :-p a já právě koukal na podvozek trialové vejtřasky a žádný tlumič jsem tam nenašel, vše mají na listech, teď babo raď :-p


Milanéééé, NESER! Vždyť to tam máš napsáno: odpružení bude provedeno tlumiči, listy, ......
Uživatelský avatar
670210
Uživatel
Příspěvky: 145
Registrován: 09.11.2013 21:26

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Kiki píše:
milan008 píše:Aha :-p a já právě koukal na podvozek trialové vejtřasky a žádný tlumič jsem tam nenašel, vše mají na listech, teď babo raď :-p


Milanéééé, NESER! Vždyť to tam máš napsáno: odpružení bude provedeno tlumiči, listy, ......


Milane nezlob!!! to taťka nechce slyšet :-D
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Opravdu nechci prudit, ale je tam tedy napsáno vždy nějaká kombinace s tlumiči. Než se pustím do obtížné přestavby, rád bych v tom měl jasno. Trialová vejtra má podle mne jen listy, bez tlumičů.

cituji:

Seskupení těchto komponentů může být následující:
- 6x tlumič
- 4x tlumič - 2x př. náprava, 2x zadní nápravy (v podélné ose vozidla jeden tlumič ,,naležato,, pro dvě nápravy, s přepákováním)
- 4x tlumič pro zadní nápravy + listy na př. nápravě
- 2x tlumič na př. nápravě + listy pro zadní nápravy

Tak opravdu nevím, možná pomaleji chápu.
bflmpsvz
Uživatelský avatar
WORWICK
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 23.02.2012 0:00
Bydliště: OSTRAVA

Re: Pravidla pro Rc Truck trial Morava 2018

Zdravím všechny.
Opět koukám, že je někdo papežtější než papež.

Je potřeba si uvědomit, zda bude každý stavět auto tak, aby vyhovovalo rozměrům daných pravidly, a ne jak něco někdo vymyslí, tak mu tam hned vrazíme vidle a zatrhnem.
Petrovo auto myslím bylo na závodech v Plzni a Praze. Ejhle jako zkušení zakladatelé TRUCK TRIALU neměl s URALEM problém :-I :-I :-D :-D :-D :-D .

Myslím, že je zde snaha zase dělat rozbroje a TRUCK TRIAL se řídí pouze těmito citáty:

- Pokud bys měl zájem, takmůj postup stavby je tady: https://kiki068.rajce.idnes.cz/, tuším na straně č.2.

- Tímto uplatňujeme (jako organizátoři poháru) právo veta! Kdo chce jezdit, tak se těmto pravidlům přizpůsobí, kdo nechce, tak bohužel.

- Původní vize byla taková, že podle nás (co jsme postavili auta jako první) okopčí podvozky i ostatní a auta se budou lišit jen kabinami, nástavbami.

Co tím chci říci.
Jak bylo řečeno budeme stavět :
1/ SCALE projekty a bude to stát všechny balík
2/ Jak je výše uvedeno KIKI začne vyrábět stavebnice podvozku a ty se budou stavět beze změn (dovolena pouze kabina a to v přesném rozměru) jo a ještě barva
3/ Budeme se řídit rozměry jak tomu bylo doposud
4/ Co nemám já, nebudeš mít ani ty.

A dále pak stavíš TATRU budeš mít ROURU stavíš SCANII nebo VOLVO a pod budeš mít na nápravě ramena a vzadu pytel. Pokud organizátor dovolí tak tam dej tlumič.
Zcela chápu Milanovy obavy s přestavbou. Ventra přece nemá linky. Deutz taky ne.
Podívejte se na auta co jezdí RC TRIAL EVROPU. Tam jsou řešení v S3 a S4 ze kterých by jste se zvencli.

Dost keců.
Bylo zde řečeno, že pravidla vychází RCTT. Řeší tam něco takového?

Je potřeba se zamyslet jak dál.
Já navrhuji držet se rozměrů a vizuálního vzhledu. Neřešit podvozky pouze dát musí mít pérování list pružinu. a je to.

Prosím zamyslet se a nekomentovat. To už tady bylo při snaze rozdělit a zničit TRIAL Morava před 3 lety. Pán bůh to nedovolil.

Jo ještě zde byla poznámka: Chceme přilákat další zájemce.

Zpět na „RC polygon Ludgeřovice“