Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Ahoj, protože se mi začínají možit PM s různými dotazy, tak jsem si dovolil založit toto vlákno.

Ted k věci: Stavebnice podvozku MST CMX je velmi slušně provedený kit a použité materiály vypadají velmi kvalitně.

Stavba:
Při stavbě jsem neměl nejmenší problémy, jen na stránce 11 v manuálu je chyba u STEP 2 posice 6 nejsou šrouby M3X18 ale mají být správně M2X16 - takže na to pozor!
Kit:
Ložiska jsou v kitu dodávána mosaz (nebo podobná slitina) , já jsem je v klidu použil, protože off podvozek nepotřebuje tak nízký odpor v ložiscích a aspon jsou bezúdržbová...
Rozměry podvozku jsou velmi malé a je koncipován jako lehký crawler, tedy pro lehké karoserie i když je jasné , že nejmenší rozvor 242 nabízí použití ABS Tamyia Jeep YJ, nebo Pajero další rozvor je 252 mm - ten se ještě dá postavit z dodávaného materiálu v kitu. Rozvor 267 mm už musíte dokoupit nebo dodělat delší linky.
Rozměry tlumičů jsou ca 71 mm od oka k oku průměr pružin 14mm, Tlumiče zatím působí velmi funkčně a netečou-uvidíme po delším provozu
Dodávaná kola jsou velmi lehká a pneumatiky měkké. Průměr pneu ca 90mm
Při zatím provedených testovacích jízdách na suché skále s velkými úhly křížení a náklony jsem zjistil, že jsou až příliš lehká (auto nedrželo dobře náklon a odlepovalo se od skal, převracelo se). Proto jsem použil ALU kola GEAR HEAD 1,55" a gumy 1,55" RC4WD MUD TRashers (průměr ca 92-94 mm -podle vložky a disku) a okamžitě se chování auta zlepšilo. Tlumiče začaly lépe kopírovat terén (díky vyšší váze v kolech) a tam co jsem se převracel jsem projel bez nejmenších problémů...
Větší průměry kol (pneumatik) by asi nebyly vhodným řešením, koncepce auta je : úzké nápravy a velký rejd.
Je potřeba si vyhrát s nastavením a olejem: já použil pro svou váhu modelu olej 15WT a soft pružiny a podložkou 5mm.
V kitu jsou tři sady pružin: soft, medium a hard.
Nápravy: šířka od hexu k hexu (vnější strana) 163mm - pužívám užžší ALU hexy
šířka s obutými koly seriově dodávanými (vnější hrana pneu) 195 mm
Světlá výška pod "skid" plate je ca 58mm s pneu MUD trashers a ca 56 mm se seriově dodávanými koly. Ale tady záleží na použité vložce a nastavení tlumičů - takže mm sem a mm tam, ale tato světlá výška při malém rozvoru dovolí dělat věci.. no však víte
Dojem z jízdy je velmi pozitivní.
Pokud model bude dobře vyvážen bude se chovat i při strmých výjezdech asi dobře ale to ukáže čas, je jasné, že tady menší rozvor bude malinkou nevýhodou...
Tuhost rámu a i linků je více než dobrá - vyýhodou je lehká konstrukce. Když se soustředí kompromisním způsobem váha do kol - je chování auta velmi pozitivně ovlivnitelné. (To je ale věcí každého modeláře- abych tak řekl:)).
Našel jsem tam jednu malou chybku, která se však dá odstranit: Držák baterie umístěný v přední části modelu má ve spodní části integrovanou skřínku přijímače, která velmi blízko motoru a rotujícímu kardanu, takže pokud budete chtít toto zachovat-nevejde se větší motor než klasická 540 a pozor na vystup kabelů ze skřínky, je třeba je pečlivě fixovat k rámu nebo jinam - vzdálenost od kardanu a motoru ca 5mm!. Jinak samozřejmě skřínka se dá vynechat a přijímač umístit k reglu nebo jinam nahoru. Pak se vejdou i střídáky a motory větší jako SPEED ECO..
U modelu chybí boční "slidery" ale dají se snadno vyrobit, už jsem na tom začal dělat, tak to sem potom dám i s fotkama.
Tak na úvod vše, zatím mám model jen krátce a teprve delší provoz ukáže..
Jinak první dojmy: Velmi kvalitní kit, dobře tunovatelný.
Ale pozor : JE TO MALÉ AUTO, takže se od toho nesmí chtít to co od větších modelů. Koncepcí 4 linku v těchto rozměrech asi v základu nikdo z ostatníh výrobců nedělá- jízdní vlastnosti , jak jsem psal, se jeví dobře.
Jedině RC4WD dělá TF2 SWB (short wheel base kit), který je určen pro Tamiya YJ a ten funguje na listech i když se dá předělat na zadní 4link ale vepředu se 4link montuje velmi problematicky a moc dobře nefunguje. Kit mám a řešil jsem to vepředu jsem nechal listy a vzadu 4link. Tak to byla poznámka "pod" čarou.
Prosím, nemám moc času odpovídat na PM, tak diskuze může být tady, abych to nemusel psát víckrát.
:FINE:
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
milan008
Veterán fóra
Příspěvky: 5336
Registrován: 28.11.2008 0:00
Bydliště: V Holomóci městě

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Krásně napsané, a já se nechal zviklat a objednal ložiska :-D
bflmpsvz
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Vyčerpávající, ještě bys to mohl okořenit fotkami :OK:

Se závažím v kolech počítám u každého modelu, kor takhle úzkého, takže to bych bral jako samozřejmost. Když jsem zúžil SCX, tak to byl nejdůležitější komponent na autě.

Mohl bys ještě změřit výšku pod difem? Pokud jsou malé kola, to je často bolestivé místo celého modelu, jen tak pro srovnání.

No do našeho trialu nebo někam do Street Class by to mohlo být hodně konkurenceschopné nářadí :-)
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Samozřejmě, že sem hodím i fotky, ted zkouším kastli Ford Bronco, tak to sem dám i s tím a možná i s těma bočníma "sliderama".
JInak světlá výška pod difama je při zatíženém modelu, včetně baterie krásných 30 až 31mm!!.
Pro srovnání: nezatížený podvozek Axial G6, bez baterie na gumách Falken a ráfcích 1,9" - seriové tlumiče a seriové nápravy Axial- má světlou výšku pod difem ca 35 mm!
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Tak, jak slíbeno pokračuji: další postup byl, že jsem odstranil vnější výstupky na předních těhlicích aby se dala použít beadlock kola se širokým nábojem. Dále jsem vyvrtal v šasi otvory 3,5 mm v rozteči stejné jako má axial abych mohl případně použít i axial nášlapy, ale vyřešil jsem to ohnutými ocelovými tyčkami se závitem a přišrouboval jsem je šrouby M3 zevniř šasi. Dále jsem řešil přední nárazník: upravil jsem dodávaný tak, že jsem uřízl oba konce a do prostědního nosníku jsem vyvrtal dvě díry M3, do kterých jsem přišrouboval upravený nárazník GMade. Tím jsem získal možnost instalovat i naviják a auto je připraveno pro další úpravy, kterými bude zadní nárazník, naviják, interier do kastle.
Karoserii jsem použil Tamyia Ford Bronco, stříkaná zvnějšku barvou True Black Mat (RCCAR), světla jen základní vepředu 2xbílé vzadu 2x červené...

Fotografie naleznete na : http://raun.rajce.idnes.cz/CMX_BRONCO

Je potřeba si vyhrát s délkou spojovačky řízení, aby zatáčení bylo co nejlepší,ale to je věcí každého jak řízení poladí..
Motor jsem použil Robitronic 55T regulátor Axial AE5. :wink:
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

To je presne ono, co sem chtěl videt, jak to vypada vedle scx.
Fakt je to malinky.

Mimochodem pekny kola. Gearheady si rikal, ze yo ?
Obrázek
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Jé to je trpaslík :-D
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

8o to je bobecek...

To je husty

Rozhodne bronco pasuje jak prdel na hrnec. Je fajn, ze je to spunt. Aspon je na trhu z ceho vybirat. Takovy CCcko na tuhejch s prihradovym ramem :-D jo jo


I kdyz se mi prilis nelibi ten monstr na kapote tak barva je pekna a celymu broncu to slusi :FINE:
Uživatelský avatar
nivak
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2397
Registrován: 27.12.2011 0:00
Bydliště: Náchodsko

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

No Bronco je super, a i ten Monster bych snesl. Sedí to tam pěkně, ty disky jsou taky supr.


Míro teda nevim, ale myslim že příhradovej rám je trochu něco jinýho. Používá se např u autobusů.
Tohle je normální žebřiňák :-)
Jsem Jirka.
1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8)
1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty
Seru na body, jezdím po poli...
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

:-D pardoooon jasny zebrinak :-D ja vstaval a bylo mi to divny, prihradovej maj i motorky a taky je to jinej princip nez dve bocnice a sprsle :-D ale nedoved jsem to vymyslet jinak..

To nic nemeni na tom ze je to zajimavy. Ale asi nic pro me pac je to maly :-D
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Tak nějak mi to přijde, předělány crawler 1/18, co jsem dělal už před časem. Ale s jednou oooobrovskou výhodou - 540 motor. Losinka měla třístovku.
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
lucky luky
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 30.09.2012 19:28
Bydliště: Niemes

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Radku vypadá moc hezky :OK:
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

:mrgreen: Tak se BRONCO změnilo na JEEP JK, použil jsem přední nárazník o Gmade, naviják RC4WD, zadní žebřina vybavena šekly, motor Sport Tuned Absima 27T, regulátor Axial AE2, servo Tactic, BEC 6A.
Karoserie upravená Buddy Toys hračka. Vyhovuje C1..:)

Tady pár fotek:
http://raun.rajce.idnes.cz/CMX_JK/#IMG_3900.jpg
http://raun.rajce.idnes.cz/CMX_JK#IMG_3901.jpg
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1281
Registrován: 18.01.2014 12:06
Bydliště: Potštejn

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Ty joooo to vypadá dobře. Některé detaily např panty. Působí hodně plastově Myslím, že kdyby se třeba natřely,, bylo by to lepší) , ale jako celek je mooooc pěkněj. :tleskam:
Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Re: MST postřehy ze stavby a dojmy z nového podvozku

Osobně bych ho zkusil hodit ještě trochu dolů a hlavně ty sponky v kapotě na takovou leštěnku nepatří .. :-(

ale jinak fajn kompaktní roztomilý vůz, třeba ty disky jsou bomba :OK:

no už se jich tu rodí čím dál víc, je to fakt super základ na krásnou skejlovou desetinku
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER

Zpět na „Max Speed Technology (MST)“