Uživatelský avatar
pera2008
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 05.02.2015 10:24
Bydliště: Slovensko

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

janvito píše:Tak jsem asi divnej nebo jinej nebo já nevím, jsem s tím naprosto spokojený tak jsem asi kouzelník ze mi to funguje


nie si divny, proste si stastny, ze ty take veci neriesis.

Ja nechcem nejak tu rozpytvavat, ze preco to aj ono, aj pri Vaterre sa naslo zopar veci, ktore nefungovali, niekto s tym problem vobec nemal. mas dobry kus, tak je to ok.

Proste ludia v mojom okoli mali probemy ako z SCX1, tak z SCX2. S Vaterrou som nemal problem, lebo som ju kupil jazdenu a hned modifikoval a vymenil tlmice ( a mozno to bol dobry kus )

Proste po tom, ake nedostatky mal SCX1 a ze SCX2 prisiel pol roku+ po Vaterre, pricom bol tam cas na development a skusanie a cez to vsetko sa riesia taketo nedostatky ako vole v linkoch, suchajuce kardane, skakajuce poloosy a ine veci. ( neriesim tlmice a serva, tie su vacsinou na upgrade )
ja chapem, ze to moze byt aj chyba sudruhov v Cine, ale vyrobca je zodpovedny za dodavatelov. Cize ak je problem z manualom, je to chyba vyrobcu, ked je chyba v suciastkach, je to chyba vyrobcu. Proste mu to treba adresovat, nie preto, ze clovek je lenivy si to opravit, ale preto, ze nie je jediny, co sa mu to stalo a za tie peniaze uz by nejaka ta kvalita tam mala byt
Mex Hilux truggy,Mex Hilux doublecab canopy,Toyota Landcruiser`63 FJ45 pick up,HM Crawler,BJ70 trial - Vaterra Ascender,FJ45 flatbed,Jeep Grand wagoneer,1981 Tamyia hilux 4x4,Traxxas XO-1
Uživatelský avatar
janvito
Uživatel
Příspěvky: 168
Registrován: 04.09.2012 19:47
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

A proč furt obvinujete výrobce bylo tu řečeno ze dokonce někomu zbylo ložisko což je asi chyba v sestavení samorejme ze to muže být vadný kus ale myslím si ze to je malá pravděpodobnost a ze si někdo špatně postaví stavebnici a pak něco zničí čímž se nechci nikoho dotknout tak asi výrobce za to nemůže není to první kit co jsem stavěl a nikdy nebyl problém když to postavíte tak jak to v návodu je tot můj osobní názor a myslím si ze nejsem jediný kdo má tenhle podvozek bez problému tak asi nebude chyba na straně Axialu
Tamiya CC-01 Jeep Wrangler YJ (Modrásek)
Axial SCX-10 II Jeep Cherokee XJ 2000
Land Rover Discovery III na Traxxas Slash 1:16
MST CFX Suzuki Jimny

Rajče: http://janvito.rajce.idnes.cz/
Youtube: https://www.youtube.com/c/VitoteamProduction
Uživatelský avatar
pera2008
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 05.02.2015 10:24
Bydliště: Slovensko

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

janvito píše:A proč furt obvinujete výrobce bylo tu řečeno ze dokonce někomu zbylo ložisko což je asi chyba v sestavení samorejme ze to muže být vadný kus ale myslím si ze to je malá pravděpodobnost a ze si někdo špatně postaví stavebnici a pak něco zničí čímž se nechci nikoho dotknout tak asi výrobce za to nemůže není to první kit co jsem stavěl a nikdy nebyl problém když to postavíte tak jak to v návodu je tot můj osobní názor a myslím si ze nejsem jediný kdo má tenhle podvozek bez problému tak asi nebude chyba na straně Axialu

citaj poriadne, stava sa to aj u RTR a tam asi nikto iny to nestaval. A takisto ako sa tebe stalo, ze to mas bez problemov, tak si v sekcii SCX2 mozes precitat, co vsetko sa podniklo aby sa tie problemy, co ty nemas, odstranili. Ako som pisal, bud rad, ze nemas vadny kus. Proste silou mocou tvrdit, ze Axial je uplne vporiadku a ludia su vadny, je ako tvrdit, ze cinania robia len kvalitne veci.
Ja tvrdim to, ze ludia by mali kontaktovat Axial a Axial to ma vziat a dat pozor nato, aby sa to nestavalo, ci uz ide o KIT alebo RTR. Proste aj nejasna instrukcia v manuale je chyba, preto je to manual.

O co mne ide, mohol to byt skvely podvozok. Ale pokial sa bude vyrabat so znamymi vadami 8rokov ako SCX1 a ludia budu hladat skade tade nahradne diely ( aftermarket ), tak je to podla mna skoda. ja som sa nan tesil z toho dovodu, ze mal priniest nieco, co Vaterra nema a to aj priniesol. Priniesol niektore vylepsenia, ale zaroven aj negativa a prave to je dovod preco straca miesto a to je aj preco sa po niekolkych tyzdnoch od kupy vyskytuju na predaj.
Mex Hilux truggy,Mex Hilux doublecab canopy,Toyota Landcruiser`63 FJ45 pick up,HM Crawler,BJ70 trial - Vaterra Ascender,FJ45 flatbed,Jeep Grand wagoneer,1981 Tamyia hilux 4x4,Traxxas XO-1
Uživatelský avatar
Rydlos
Nově příchozí
Příspěvky: 12
Registrován: 17.02.2017 18:20
Bydliště: Ústecký kraj

Rydlos

Ahoj, tak to ti prejeme, ze ti to frci.

Problem s prevodovkou "vyresen", axialni vuli na hrideli spojka-převodovka jsem vymezil plastovou podlozkou o prumeru hridele, které jsem strcil do vnitrniho průměru loziska skrine. Jinymi slovy jsem prodlouzil hridel. Kovovy zvuk vyřešen. Ve spojce jsem mel hrubku. A kardany se uz "nevrti"

Jeste rozhodim zadni napravu, pac po spojeni se mi chveje zadni kardan.

No ale to sekani prednich kol je dramaticke, kulha i v polovicnim rejdu.

Cerviky jsem srovnal, nevim zda je to povera, kazdopadne souhr nekolika uprav vyse popsanych me problizila k jezdeni.

Diky
Uživatelský avatar
Rydlos
Nově příchozí
Příspěvky: 12
Registrován: 17.02.2017 18:20
Bydliště: Ústecký kraj

Rydlos

janvito píše:A proč furt obvinujete výrobce bylo tu řečeno ze dokonce někomu zbylo ložisko což je asi chyba v sestavení samorejme ze to muže být vadný kus ale myslím si ze to je malá pravděpodobnost a ze si někdo špatně postaví stavebnici a pak něco zničí čímž se nechci nikoho dotknout tak asi výrobce za to nemůže není to první kit co jsem stavěl a nikdy nebyl problém když to postavíte tak jak to v návodu je tot můj osobní názor a myslím si ze nejsem jediný kdo má tenhle podvozek bez problému tak asi nebude chyba na straně Axialu


To neni hon na čarodějnice, doufal jsem ze chyba je na me strane. Koupili jsme s kamaradem oba stejn model....nejdrive jsem se obratil o pomoc na nej, pac ho koupil o par tydnu driv a mel hotovo....neprisel na to, shodli jsme se na chybu ve vuli jiz zminovane hridele.
Porad jsou to jenom plasty, muj ptoblem se jmenoval -0,6mm ;)
Uživatelský avatar
Rydlos
Nově příchozí
Příspěvky: 12
Registrován: 17.02.2017 18:20
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Rydlos

Tak mi chybí rozhodit ještě přední nápravu, ale to ložisko mi fakt zůstalo v ruce.

Ohledně toho škubání přední nápravy, byl jsem velice překvapen, že úplně zmizelo, když jsem sundal kola..... že to bude lepší o dost, tomu bych rozuměl, ale že to zmizí úplně?

Tak mi napadlo tam dát menší kola (108) a je to významně lepší. Umíte to někdo řešit nějak jinak? Z videa je jasné, že 100% rejd nebude možný, ale škubání cca v 50% je špatně.


Nabývám dojmu vadného kusu, "hruška" zadní nápravy při couvání bez odporu a úplně tiché avšak při jízdě v před hlučnější a drobné drhnutí :( ...... za real jízdy to ani není tak znát, ale pří točení koly "v ruce" je to cítit až na předním kole
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Tak mě napadlo, co máš za kola? Beatlock? Nesekaji se ti rinky, nebo jak se to jmenuje, o těhlice?
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
renda567
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 03.03.2013 16:21
Bydliště: Velké Poříčí

Re: Rydlos

Rydlos píše:Tak mi chybí rozhodit ještě přední nápravu, ale to ložisko mi fakt zůstalo v ruce.

Ohledně toho škubání přední nápravy, byl jsem velice překvapen, že úplně zmizelo, když jsem sundal kola..... že to bude lepší o dost, tomu bych rozuměl, ale že to zmizí úplně?

Tak mi napadlo tam dát menší kola (108) a je to významně lepší. Umíte to někdo řešit nějak jinak? Z videa je jasné, že 100% rejd nebude možný, ale škubání cca v 50% je špatně.


Nabývám dojmu vadného kusu, "hruška" zadní nápravy při couvání bez odporu a úplně tiché avšak při jízdě v před hlučnější a drobné drhnutí :( ...... za real jízdy to ani není tak znát, ale pří točení koly "v ruce" je to cítit až na předním kole


Co se týká toho škubání předních kol, To video které jsem sem dal vše vysvětluje. :-p
Je logické, že po demontáži kol a nebo záměně za kola menšího průměru a menší váhy se to samozřejmě zlepší. Při dané technologii přenosu hnací síly na kola přední nápravy (uzavřený diferenciál, poloosa, kloub a kolo) se toto škubání nedá nijak vyloučit, vždy tam bude ale jde o to v jaké míře! :-(
Jen pro představu, zkuste si představit, kdyby na tom videu místo toho lehkého kola byl na střední části setrvačník? :!:
Podobné to je s kolem na nápravě, v podstatě jde o setrvačník a ten nerovnoměrný pohyb který tam vzniká se musí nějak projevit. 8o
Uživatelský avatar
eos
Častý přispěvatel
Příspěvky: 639
Registrován: 02.10.2011 0:00
Bydliště: Hořovice

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Červíky kardanů a urban legends, živený kupodivu občas i zkušenejma starejma offroad vlkama:
Jak si stojej proti sobě červíky, je kardanům fakt úplně šumák. Respektive je to v podstatě náhoda, dopuštěná technologií výroby a někde jsou dokonce dva červy křížem, že jo. Naopak je důležité, jak si vůči sobě stojej příslušný čepy kardanovejch kloubů. Kardanovej kloub, což je třeba to, co tam má Slick, starý Notyro, původní starý Axialský kardany, nový rejdový klouby SCX II, prostě všechno, kde je v kloubu KŘÍŽEK!, trpí klasickou konstrukční vlastností nekontinuálního přenosu úhlové rychlosti, který je úměrný úhlu zalomení kloubu, jak názorně vysvětluje video výše. Je to prostá geometrie a nedá se s tím nic dělat, ať už jsme si to schopni vypočítat, pochopit selským rozumem, nebo ani jedno z toho. Naštěstí, klouby jsou za sebou dva a pokud jsou stejně zalomené a čepy obou jsou ve správné vzájemné poloze, jejich úhlové diference se navzájem vyruší. Logicky - pokud jsou špatně, tak se naopak sečtou a skáče to pak, jako koza.
Všechno výše řečené ovšem platí právě jen pro kardanové a nikoli pro CVD klouby, jako jsou právě v nových "kardanech" Axial, ve starém řízení AX
/SCX10, prakticky ve všech silničních plackách, v podstatě všude, kde je něco jako kulička, - psí kosti a tak. To "C" v CVD, nebo taky CVJ, totiž kupodivu neznamená China, nýbrž CONSTANT(!) Velocity Joint, právě proto, že CVD kloub nelinearitou přenosu úhlové rychlosti netrpí. Proto se ten princip taky vesměs používá např. v homokloubech skutečných osobáků.
A ne že mi tu někdo napíše třeba, že Číro...! Protože to není auto, ale traktor :wink:

Mimochodem, v době původních starých kardanů Axial tu na tohle téma běžela nejedna výživná diskuze, stačí hledat.
Uživatelský avatar
Rydlos
Nově příchozí
Příspěvky: 12
Registrován: 17.02.2017 18:20
Bydliště: Ústecký kraj

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Ahoj,

kola tam mám originál a nikde se to nepotkává.

Ještě, že jsem nepomluvil AXIAL, ložisko mi chybělo v přední nápravě. Stavěl jsem to téměř v kuse přes noc, tož, to mám pro příště.

Klouby zkontroluji a dám vědět ..... jízda po nápravě chyb a dořešení nedostatků je výrazně kulturnější.

S kamarádem jsme si právě vyměnili hovor (on měl stavbu bez problémů) a shodli jsme se nad zvláštní sbíhavostí přední nápravy. Kola se po směru jízdy zavírají, tvoří lehké "V", resp. se nám zdá táhlo spojující kola o pár (mm) kratší. V návodu je nějaká poznámka, nemají být ty koncovky/očka NEdotažená do konce?
Tím by se jejich stavební délka zvětšila....? Nezdá se mi to, ale líná huba .....
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Pročíst toto vlákno, to byl adrenalin. Nedalo mi to, abych něco nenapsal. Mám jak SCXI tak AX10 překopanou na x-trialový rám. K problematice převodovky SCXII se vyjadřovat nebudu, jelikož jsem ji viděl maximálně tak na fotce. Co se týká předešlých typů šasí, tak až na sprzněného Ackermanna a hliníkové unačeše středových kardanů (výstupní hřídele ze špajsky) jsem na šasí neshledal žádný výraznější nedostatek. Vůle kloubků je ideální na bahnění, jelikož vše ostatní se za dva dny zadře, plast nerezne to je další výhoda. na AX10 mám ještě ocelové a o ty se člověk musí starat, plastové se prostě vymění až se ošoupou (zas tak velká položka to není). Jediné inkriminované místo bylo uchycení 3-linku, ale tam se to dalo řešit různými způsoby, já šel do 4linku. Co se týká kardanů, tak ty originální jsem nikdy nejezdil (jenom cca první týden když AX10 byl ještě crawler). Co se týká poloos přední nápravy, tak to bude házet tak dlouho, dokud se tam nedá homo-kinetický kloub. Což v řeči modelářské znamená dvoukloubové spojení a je úplně jedno jakou má konstrukci. V době kdy jsem si Axíky pořizoval stály okolo 6,5 litru (cca 9 let), něco dalšího bylo jednou tak drahé a k funkční dokonalosti to mělo hodně daleko. Na poličce to ale oproti Axíkovi bylo cool.Tudíž nějaká ta investice do nově pořízeného auta byla zcela na místě. Konstrukčí úhel kardanova kříže je z pohledu vybrací snesitelný (akceptovatelný) do úhlu 15°. Tudíž hnané a hnací zakončení mezinápravových hřídelí by při propružení neměly svírat větší úhel jak 15° a to za předpokladu , že jsou klouby na obou koncích souhlasně postavené (zrcadlově). Prostě ideální mezinápravový kardan vypadá takto 8) , jako poloosa stačí půlka .Obrázek

Co se týká geometrie, tak tam stačí nula nebo 1°rozbíhavost na kolo, při šnečí rychlosti a zavřených diffech je to stejně jen takový alibizmus.
Naposledy upravil(a) Worlusho dne 29.05.2017 16:51, celkem upraveno 1 x.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Zatím jediný dvojitý kardan co jsem viděl a funguje už dlouho bez problémů.
Obrázek
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Uživatelský avatar
Worlusho
Uživatel
Příspěvky: 469
Registrován: 20.02.2009 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: VÝROBNÍ VADA vs. NEŠIKA?

Ahoj Máro. Zrovna jsem koukal, že už je to pár let, co jsem tu nebyl :D

Ono když auto jede, tak se stejně přední kola hádají mezi sebou a jsou ve skluzu (při zatáčení) , tak se to kmitání tolik neprojevuje. Něco jiného je vymrtvený rejd a rozjezd, tam když není ideálně postavený kloub, tak dochází k příčení a ke kmitu kola (kolo má tendenci se vracet z rejdu) A osobně si myslím, že toto šasí není na nějaké extra speedování. Kdo s tím chce blbnout , tak ať vyndá závaží z kol a používá verzi, kam jde dát diff. Přetahovat se s fyzikou nemá smysl.

Co se týče rozdílného zvuku z nápravy při jízdě vpřed a nebo vzad, tak tam (za předpokladu, že není bota ještě někde jinde) dochází k axiálním tlakům na osu hrušky, a to z důvodu hypoidní soukolí. Což může v důsledku způsobit hluk, jelikož se mění zubová vůle, atd. atd.
Martin
Axial Ax 10 ARTR, Axial CSX 10, Xray XB4 Rally , xray XB4"15
Sanwa
foto na rajčeti worlusho

Zpět na „SCX10 II“