Uživatelský avatar
sWiNe
Veterán fóra
Příspěvky: 3873
Registrován: 11.09.2011 0:00
Bydliště: Krnov/Neratovice

Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Ahoj, jelikož jsme se rozhodli s Čížou rozjet novou kategorii C3/Pro-Modified v rámci AST, tak zde zakládáme tuto sekci. Prozatím je v plánu C3 jezdit na RC AST v neděli, tudíž zájemci budou mít kompletně nabitý závodní víkend a bude tím pádem možnost startovat i v kategorii C1/Street nebo C2/Offroad v sobotu a v neděli si užít trošku extrémnější zábavu.

Přesunul jsem původní vlákno pokecu o C3, které se tu před pár měsíci rozjelo, a to ponechám jako téma pro veškeré obecné plky o těchto autech a závodech - zajímavé akce, stavby aut, fotky pro inspiraci atd. V tomto vlákně se bude debatovat výhradně o C3 v rámci AST - takže vyjasnění pravidel a další otázky k věci. Za nedlouho budou vyvěšena i technická pravidla, ať můžete stavět. Pravidla ohledně jízdy auta v sekci a jeho ohodnocení trestnými body budou oficiálně potvrzena až později, jelikož to ještě chceme sladit s Rakušáky a sesynchronizovat to, abychom měli pravidla vzájemně kompatibilní.

Doufám, že se vám tato myšlenka bude líbit a namotivuje vás k tomu, aby jste něco zajímavého postavili a začali jezdit také, určitě to bude zábava. Prozatím vím cca o osmi jezdcích, kteří reálně chtějí jezdit a už víceméně staví auta, takže pokud se přidá ještě pár lidí navíc, nebude nouze o adrenalinové napínavé souboje.

Tak nějak to budu mít asi na starosti já, takže dotazy můžete směřovat do tohoto vlákna, případně ke mně do SZ.

Shrnuto v několika větách to bude vypadat na závodě asi takto - minimálně 4 sekce (dle času může být i víc) s délkou většinou max 10 minut. Pokusíme se stavět náročné tratě, ale zároveň pořád jedutelné a průjezdné. Bez navijáku to nepůjde, bude povinný. Zapomeňte na těžké ABS karoserie, expediční doplňky, karimatky a maketový vzhled. Zapomeňte na CC01 a podobně. Jako fanda axíků vidím samozřejmě dobrý základ SCX10 velmi dobře upravený, ale možností je mnoho. Je důležité mít fakt dobré gumy (do 120 mm), velký rejd, nízké těžiště, naviják, pokud možno DIG, a určitě dostatek otáček na trošku divočinky, nejlépe s 3S baterií. Technická pravidla jsou poměrně benevolentní, takže je možnost se u stavby docela vyřádit.

Snad se nám to povede společně rozjet a užijem si spousty zábavy, moc se těším, ahoj!

sWiNe
RC AST 2018 - C2/Offroad Jeep Cherokee XJ, C3/Pro-Modified Ford F-350

Moravské ex-ŘEDITEL a Mistr Moravy 2016

#RTR.CZ TEAM DRIVER
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Rad bych otevrel diskuzi kolem pravidel... po tom prvnim zavode v cesku...

Ja chapu , ze z neceho se vychazi at je to jako stejne ale nektera pravidla mi prijdou uplne proti smyslu...

Rozumim ze se vychazi z Rakouskeho poharu... z ceho vychazi oni?

Myslim ze trophy sekce jsou jako jasne.... s tim nemam problem

... pravidla trestnych bodu v trial sekcich jdou podle me uplne proti smyslu toho o co se snazime...

za dotek branky (tenisaku) je 30bodu... s tim ze se pocita kazdy dotek.... takze kdyz obouma kolama liznu tenisak je to 60 bodu...

... my se snazime aby to auto bylo dobry v terenu , aby to co nejvic projelo... to je ta hlavni myslenka prece... mit dobre auto v terenu...

a vzhledem k uplne otocenemu bodovani kdy navijak stoji 15bodu to ze strachu ze si tuknem o tenisak ani nezkusime projet a radsi se tahame skrz branky....

muj nazor je ze kdyz proste branku projedu i za cenu doteku v trialu tak bych nemel byt na tom o polovinu hur nez ten kdo prijede a vytasi lanko...

neni to soutez v navijakovani ale je to o jezdeni... mam toho vic ale tak zatim tohle...
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

no jo ... ale v trialu je taky casovy limit, ktery je mnohdy dost napjaty a je v celku bezny, ze posledni brankou projizdis v poslednich vterinach ... ted nemluvim o mem trialu na Kokorine ale o zahranicnich vyletech, kdy i ti nejlepsi nestihali projet celou sekci.

... tzn ano bojim se a tak pouziju "levnejsi" navijak ... jenze pouzitim navijaku se okradam o velmi drahoceny cas a ve vysledku me takovy navijak misto usetreni doteku stoji neprojeti jedne nebo i vice branek.... coz uz máme po 180 za branku nebo kolik
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

ANo to je dobrej postreh.. ale jakoze nedotazenej.. ta situace co popisujes neni jakoze standartni.... casovy limit je v trialu totalne nedulezitej... to ze se nekde zajebes a nemas cas je jina vec.... do urcite miry by tohle resilo kdyby cas byl rozhodujici faktor i u trialu... ano mam vic bodu za doteky ale sem rychlejsi v cili nez navijaky budu mit lepsi body za cas... ale takhle to nefunguje no
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

no pockej .. totalne nedulezitej podle me neni zas tak uplne pravda ... ano pokud stihas tak je nedulezitej ale pokud ti hori koudel tak se z nedulezityho stava priorita ... treba ted na Kokorine byl ten cas v celku kralovsky.. tam bych tvuj koment chapal ... ale jindy tam tolik prostoru neni.

... a je prave na zavodnikovi aby vyhodnotil zda ma dost casu jet na jistotu coz je navijak nebo to strilet bez navijaku.
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

mozna jako prikad v podstate muze slouzit i ta moje trial sekce ... jebal jsem se tam s navijakem abych to mel na cisto a do cile jsem to malem nestihl...
v poslednich 3 brankach mi tak nejak doslo ze kdyz pouziju 3x navijak tak proste do cile nedojedu..tak jsem to vzal pod plynem a bylo to za X doteku a X couvani ale porad levnejsi nez pouzit navijak.
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
aniello1977
Uživatel
Příspěvky: 222
Registrován: 12.08.2015 18:09

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

stiifii píše:Rad bych otevrel diskuzi kolem pravidel... po tom prvnim zavode v cesku...

Ja chapu , ze z neceho se vychazi at je to jako stejne ale nektera pravidla mi prijdou uplne proti smyslu...

Rozumim ze se vychazi z Rakouskeho poharu... z ceho vychazi oni?

Myslim ze trophy sekce jsou jako jasne.... s tim nemam problem

... pravidla trestnych bodu v trial sekcich jdou podle me uplne proti smyslu toho o co se snazime...

za dotek branky (tenisaku) je 30bodu... s tim ze se pocita kazdy dotek.... takze kdyz obouma kolama liznu tenisak je to 60 bodu...

... my se snazime aby to auto bylo dobry v terenu , aby to co nejvic projelo... to je ta hlavni myslenka prece... mit dobre auto v terenu...

a vzhledem k uplne otocenemu bodovani kdy navijak stoji 15bodu to ze strachu ze si tuknem o tenisak ani nezkusime projet a radsi se tahame skrz branky....

muj nazor je ze kdyz proste branku projedu i za cenu doteku v trialu tak bych nemel byt na tom o polovinu hur nez ten kdo prijede a vytasi lanko...

neni to soutez v navijakovani ale je to o jezdeni... mam toho vic ale tak zatim tohle...

Tak s tímhle naprosto souhlasím , je to navijakova soutěž a ne o schopnosti auta a řidiče
Uživatelský avatar
mara126
Píšu hodně
Příspěvky: 1887
Registrován: 01.01.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Stavte tratě tak, aby prostě byla průjezdná, trochu této kategorii nerozumím, ale přijde mě divný při soutěži v trialu tahat auto na navijáku.
člen RC Truck trial klubu Praha
Mercedes Actros 8x8 RCTT
Mercedes Unimog RCTT
Foto Rajče:mara126
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

číža: s tim proste nemuzes pocitat ze se nekde zapichnes... porad je ten cas druha vec , limit je proste stejnej pro vsechny a casu je dost pokud to probiha standartne... v te sekci se navijakovali vsichni na te brance jen ty na trikrat a proste si mel pak malo casu... presto casu bylo dost pokud si jel tak nejak normalne...

mara : ono nejde ze neni trat prujezdna... ona aj treba je... jenze je prave tohle bodovani kvuli kteremu se to vlastne kolikrat nedozvime.. branky se snazis stavet tezky at je to zajimave a vzhledem k taktice se ty branky stavaj nezajimavymi
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

No u nás bylo času dost neříkám že ne ...však já jediný jsem to měl za 12 zbytek byl kolik? Kolem 8 minut a méně? ... Ale když se naučíme lépe odhadnout ten limit na sekci tak je ten cas hodně znát a rozhodně není nedůležitej... V tom Rakousku má problém s časem třeba 1/2 zavodniku ... A ne každý se zasekne tam co všichni ... V té druhé trialove trati sekci mi přišlo že už se to celkem rozcházelo a každý se zasekl trochu jinde...

Prostě si myslí. Že když když se ten limit stanovy na těsno je třeba více taktizovat a rozmýšlet si kde se tahat a kde to prolitnout

... Co se stane s výsledky když by se dalo 15 za dotek a 30 za winch nevím .. to neumím odhadnout ...

... Možná že by i stálo za to udělat nějaky tréning a vyzkoušet takové a takve bodováni
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Me jde proste o ten hlavni princip toho zavodu... ze te to kvuli vysledku tlaci navijakovat .... coz si myslim nebo sem presvedcenej ze by melo byt obracene... aby ten navijak prisel na radu az kdyz se nemuzes dostat dal...
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Pokud je čas kralovsky dlouhý pak bych to chápal .. ale pořád si myslím že tahání navijáky nezbytne neznamená šetření bodů

Jako nepopírám že netaham naviják až někdy zbytečně ale myslím si ze to dává smysl ... Když se budeš tahat do každé branky tak to sice budeš mít třeba bez doteku ale nedojedes do cíle .... Navíc závodníci se snadno nechají ovlivnit soupeřem a v podstatě jedou podobne ... Ne stejně ale podobně vč mě...

Jako Nechci tu rozdávat rozumy .. jel jsem 3 závody C3 a z toho byl 2x poslední :D ....
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
Leprasol
RC Bůh
Příspěvky: 1456
Registrován: 25.11.2008 0:00
Bydliště: u Kolína
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Ja teda v tom soucasnym systemu nevidim problem. Je stejnej jako v Rakousku, takze misto 3 zavodu muzu jet 7 a nemusim resit dvoje ruzny pravidla. A je celkem jedno, z ceho vychazeli Rakusaci pri tvorbe jejich. Samozrejme je mozna i diskuze s nima a spolecny zmeny.
Nicmene ja to vidim tak, ze pulka zavodu...dve trophy skce...jsou zalozeny na tom, aby se projely rychle a druha pulka zavodu...dve trial sekce...jsou zalozeny na tom, aby se projely ciste...takze je logicky, ze v trophy se tresta cas a v trialu se trestaj dotyky.
Trophy a trial musej zustat diametralne odlisny, v tom je to kouzlo...prepnout hlavu na jinej styl jizdy....a to, co Standa pise, mi pripada jako zbytecny priblizovani trialu k trophy.
Kdyz mam zavod kde je principem projeti branek ciste musi prece bejt nejprisnejsi postih za neprojeti branek ciste...na aute muzes mit navijak tak ho prece muzes logicky pouzit, abys dosahl hlavniho cile...a bylo by divny, kdybys byl trestanej vic za to ze se snazis, nez za to, zes to nezvlad...
**Honza**
**Original since 1981**
**#RTRCZ team driver**
Uživatelský avatar
raun
Uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: 22.01.2013 18:01
Bydliště: Praha

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Take si myslím nechat bodové hodnocení navijáku tak, jak je. Samotné použití je již dostatečným trestem v podobě ztráty času, takže 15 bodů je OK. Volba mezi riskem projetí branky za cenu drahých třiceti a nebo pomalejšího projetí jen za polovinu bodů dává tak prostor k taktičtějšímu projetí trasy.
#RTR.CZ member and driver
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Pokec o kategorii C3/Pro-Modified na RC AST

Leprasol píše: Kdyz mam zavod kde je principem projeti branek ciste musi prece bejt nejprisnejsi postih za neprojeti branek ciste...na aute muzes mit navijak tak ho prece muzes logicky pouzit, abys dosahl hlavniho cile...a bylo by divny, kdybys byl trestanej vic za to ze se snazis, nez za to, zes to nezvlad...



Presne jak si napsal.... ja chapu jak to myslis... vzhledem k pravidlum... kdyz si ale predstavis ze by ty pravidla nebyli bozi desatero tak si to precti jeste jednou...

"projeti branek ciste"... slovo projeti... o to jde

"musi bejt nejprisnejsi postih za neprojeti branek ciste".... presne , za neprojeti ciste... (podle me navijak neni cisty projeti a je o dost spinavejsi nez dotek)

"a bylo by divny, kdybys byl trestanej vic za to ze se snazis, nez za to, zes to nezvlad"... a presne tak to je! divny... ses trestanej vic za to ze se snazis... (snazis se mit auto co hodne projede a ne se dobre navijakuje....) jakmile vytahnes navijak tak si to proste nezvlad... tohle je ten zakladni princip kterej ty pravidla podle me kopou do kouli... mit dobry auto a projet branku je to hlavni... pronavijakovat se skrz branku umi kazdej špíca...

s tim casem uz napsal jak to je...
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "

Zpět na „RC Adventure Scale Trophy - C3“