defík a střídavé combo

Bakelite company jde do scale.

Moderátoři: MikeP, milan008, cores

slavik
Nově příchozí
Příspěvky: 22
Registrován: sob pro 22, 2012 2:55 pm
Bydliště: Českolipsko
Kontaktovat uživatele:

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od slavik » pát úno 08, 2019 6:40 pm

Včera mi přišel HW XERUN AXE 2300kv,hned jsem ho osadil do Axialu SCX10.2 a dobrý.Dneska jsem stáhnul aplikaci k nastavení,přehodil smysl otáčení a už to jezdí.Cena je ale skoro stejná jako cena kitu Axial. :hura:
cc01 Unimog U300,SCX10 II Dodge RAM,SCX10 Chevrolet CMP Gun Tractor,TA01 MB190,TA01Lancer,TA02 L.Stratos,
Kenworth K100,Peugeot 205,Kubelwagen,LIAZ Dakar

Marek_k
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: pát kvě 11, 2018 11:09 pm

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od Marek_k » ned bře 03, 2019 11:28 am

Tak len pre upresnenie, lebo sa s tymto nazorom stretavam casto u zaciatocnikov hlavne, striedavy motor v expedicaku nieje na to aby z toho bola bugina ale aby mal vycsi krutiaci momenta/ lepsi zatah , nizsiu spotrebu a menej sa hrial atd. Original jednosmerny motor odpoveda cca 1900KV Takze ak zvolite striedave kombo s 1900KV auto nebude vobec rychlejsie.

Co sa tyka XERUNu AXE. Odporucam si pred kupou nastudovat jeho vlastsnosti ci je to to co ocakavate, lebo ma jednu vlastnost ktoru nema ziadne ine jednosmerne ani striedave kombo na trhu. A jej vysledkom je presne to co tu na predchadzajucej stranke Nicocz pisal.
Nicocz píše:....
Již od minimální rychlosti, co se auto hne, tak přejede cokoliv bez jakéhokoliv zpomalení a nebo před překážkou přidání plynu. ....
Toto je uplna pravda a upozornujem na cast "bez pridania plynu". Normalne sa totiz model regulator/motor sprava tak ze packou na ovladaci ovladate plyn a ked narazi koleso na prekazku model spomali alebo sa zastavi . Vy musite jemne pridat aby sa cez prekazsku prehupol alebo cokolvek spravil. proste ovladate model plynom. na to je kazdy zvyknuty.
Nie vsak u xerunu AXE tam packa na ovladaci neurcuje mnoztvo plynu ale finalnu rychlost vlastne nieco ako tempomat. Takze pri rovnako stlacenom plyne pojde auto rovano rychlo z kopca aj dokopca a bude sa snazit ist touto rychlostou aj cez akukolvek prekazku. Jednoducho povedane pridava plany same bez pohybu packy na ovladaci a niekedy to robi tak nasilne ze musite ubrat plny(resp tempomat) aby model neposkodilo alebo nerozthlo gumu.
Pozrite si toto celkom dlhe video od odbornika v obore Johna Holmesa a spravte si vlastny nazor ci je to to co od striedaku ocakavate.


Za mna je odpoved jednoznacne nie, nechcem aby sa auto snazilo za kazdu cenu pohybovat rovnakou rychlostou, chcem ho ovladat plynom. V kritickych situaciach na tazkych prekazkach moze byt koli tomu ovladanie naozaj tazke. Druha vec je ze dane kombo bude fungovat spravne len s ich motorm, z casti koli specialnemu senzorovemu kablu ale hlavne koli sposobu akym je motor riadeny z regulatora.

Ja som zvolil taktiez vodeodolne combo - castle mamba X so slate motorom(narozdiel od inych striedavych motorov ma zaizolovanu senzorovu dosku).
https://www.amainhobbies.com/castle-cre ... 09/p665684
https://www.rcportal.sk/trx-4-am8912#post301866
Jedina vyhoda AXE je ze ma vodotesny aj senzorovy kabel. Pri mambe treba na konektor pouzit dielektricku vazelinu.

Vodeodolnost motorov je tema sama o sebe, odporucam pozriet toto video, kazdy motor je totiz s principu vodeodolny ale absoutne ziadny nieje vodotesny. Tkze zanedbany servis bude viest casom hlavne pri pouzivani vo vode a vlhku k jeho zniceniu.

Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1294
Registrován: pon lis 14, 2011 12:00 am
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od Borik » ned bře 03, 2019 12:09 pm

Ten jakoby "tempomat" je vlastnost, kterou má každý dobrý heli regulátor - prostě se snaží držet otáčky bez ohledu na zátěž ( tedy to stejné, jako když na vrtulníku měníme úhel náběhu listů a řídíme tím stoupání a klesání při konstantních otáčkách ). Tedy nic nového pod sluncem. Jestli je to u aut výhoda nebo není je otázka ... asi nejideálnější by byla kombinace tohoto vrtulníkového módu a klasického přidávání plynu s tím, že by si ten poměr v různých hodnotách nastavil sám uživatel. U silných motorů s velkým kroutícím momentem je to skoro zbytečné, ale u slabých motorů hrozí po větším přidání plynu skok, který není žádoucí.

Marek_k
Nově příchozí
Příspěvky: 6
Registrován: pát kvě 11, 2018 11:09 pm

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od Marek_k » ned bře 03, 2019 12:56 pm

Ano ako pises u heli nic nove a hlavne ziaduce, ale neda sa to v AXE vypnut ani regulovat ( a z toho co som pochopil ze to vyzaduje iny sposob aj HW implementacie ako klasike riadenie motora tak to ani mozne nebude po update firmwaru), co povazujem ja za zasadny problem.

disco trx4
Nově příchozí
Příspěvky: 13
Registrován: ned pro 09, 2018 2:41 pm

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od disco trx4 » pon čer 15, 2020 6:54 pm

gecko-x píše:
čtv úno 07, 2019 5:03 pm
Tvl, to je palba.....ja tam mel stridavy kombo 17,5T z Číny za necelých 1200.
Vitas ho ma na shopu za 2000. Jelo to parádně a sily taky dost. Jen motor nepodporuje 3S, coz mi nevadilo, stejne jezdim jen 2S.
Ted ho mam nachystaný do svyho Raptora, od rc4wd....
Můžu poprosit odkaz na combo? Nějak se tam ztrácím a nerad bych objednal něco špatně, díky

Uživatelský avatar
Max
Píšu hodně
Příspěvky: 1454
Registrován: sob říj 15, 2011 11:00 pm

Re: defík a střídavé combo

Příspěvek od Max » ned čer 21, 2020 1:06 pm

Také bych uvítal odkaz. Díky.
Max_bojovník silnic.

CC-01- verze 8x8. :OK:

Odpovědět

Zpět na „Traxxas TRX4“