Abych, byl přesný, můj dotaz do Astry byl, co je třeba koupit jako náhradní díly, aby model spolehlivě fungoval na 4-měsíční dovolené. Ale jak chápu z vašich přízpěvků, ani to neospravedlňuje díly za cenu druhého modelu. Když jsem ale hledal recenze na Astru, myslím, že jsem nikdy nezažil kladnější hodnocení firmy.
Výsledek toho celého je, že jsem TRX-4 (zatím) nekoupil, doufal jsem, že výrobce problém se servem vyřeší
ano, když s autem budeš ty čtyři měsíce jezdit jako prase tak potom si kup ještě jedno na náhradní díly. já ho taky zrovna nešetřím a jezdím přes rok jen s výměnou serva a páky. jo a ulomil jsem zrcátko a urval fendr
Zadny zacatecnik nepotrebuje stridavy pohon za sedm a pul. Zadny. Motor v tom je a jede to na nej dobre.
O servu se vi tak servo teda za litr a je to.
Jinak k tomu nepotrebujes nic. Treba ridsi olej do tlumicu, je to takovy tuhy, no ale ten staci jen vylejt a uz je to mekci :FINE: takze uprava zadarmo.
A hura na dovolenou.
Kdyz to budes moc resit, tak si nezajezdis. Ono ti to ukaze samo, takhle o necem teoretizovat...
Za cas ma kazdy expedicni modelar krabicku a v ni hejno sroubku, nejakou tu servopaku, vterinak, kloubek, cerviky do kardanu..... Samosebou ze i z modelu za 15 neco z toho co pisu obcas upadne. Normalne si to kup, normalne jed na dovcu s novym servem v kapse (nezapomen na servopaku, bacha na pocet zubu) a nemas co resit.
jako totalni neznalek jsem koupil TRX a taky se divil ze je "normalni", ze je jakoby na kazdym RC obcas neco nahovno, na traxxasech jsou to zjevne serva. V krame me upozornili at nenecham kola zablokovany v rejdu, ze spalim servo. Tak se toho drzim, jezdime s klukem normalne, pro zabavu, samozrejme necpu gumy mezi sutry atd. Servo po pul roce zatim drzi, jen jsem oholil servopaku, ktera je z plastu, to je opravdu vtip. Nova kovova za nejaky dve nebo tri stovky - to bych udelal preventivne rovnou. Dal odesly prevody v servu zadni uzaverky. Samozrejme jsem se ptal na zaruku, a pan ochotne ze to vezmou, poslou do Astry, a ze to bude na tri nedele. Tak jsem to zaplatil samozrejme, 150Kc preziju. A jak pise kolega vyse, ted jsem vylil puvodni olej, dal 10w a to jen do pulky, chova se to lip. A urcite bych doporucil beadlocky - original kola, resp. molitany v nich se velmi rychle odporoucej.
______průsery choděj v množinách_____TRX4+UDR+HonchoII+Summit+Summit+TRX8____________________________________________
Pokud vymenis servo, jak Míra dobře poradil, tak určitě přidej alu páku za 50kc a jistě bych přidal externí bec, at tim silnějším servem neodpalis slaby bec v reglu..
A můžete mi proradit konkrétní servo a konkrétní UBEC? Vím, že je to openězích tak třeba levnější a dražší variantu? A proč zrovna tuhle značku a typ? Zajímají mě i vaše dovody pro daný výběr. Díky
Tak třeba serva JX jsou kvalitní a spolehlivá a jsou v obrovském sortimentu - vybereš si od miniaturních až po velmi silná, od levných až po hodně drahá. Ale i ta levná serva nejsou žádné šmejdy a zatím jsem neslyšel žádné nářky nad nějakou řadou, coby nepovedenou.
Ale tak vono to prislo asi az po nejakym dotazu jestli spravne chapu tak je mozny ze se strany nepochopily, vono tady taky nekteri napoprvy neporozumeli tomu, ze kolega vlastne zadny tuning nepotrebuje, i kdyz se na nej pta az se ho pomalu dozaduje.
Sme si to ujasnili a je to, ne? Prijde na expedice, podiva se co tam maji vostatni, uvidi. Muzes si na to dal lodni sroub a nafukovaci vaky a plavit se s tim vstric dobrodruzstvim, taky se to bude menovat "tuning" a muzem si doporucovat nejlepsi dily, ale pro to aby te bavil pomalej RC offroad neni v pripade trx treba nic jineho, nez servo se servopakou a muzes 4 mesice dovolenkovat. To na tom celem zni nejlepe.
MIra má pravdu. I proto jsem psal to upřesnění, že to nebylo nevyžádané doporučení z Astry. Já ten model chtěl s tím, že s ním budu jezdit na dovolené, jenže jsem z různých fór pochopil, že mi za pár hodin asi odejde servo a tak jsem se na Astře dotazoval co udělat proto, abych zbytek dovolené neměl v kufru nepotřebný krám. A je možné, že v Astře to vzali tak, abych měl jistotu, že to ty 4 měsíce opravdu vydrží. Výsledkem bylo doporučení, které mi finančně vůbec nedávalo smysl a nekoupil jsem tehdy nic. Dnes už mám po dovolené, k prodejci blízko a proto jsem nákup znovu otevřel a chtěl znát váš názor.
Ono když je člověk začátečník, často se ptá na pro znalce elementární věci, které ale pro začátečníka elementární nejsou.
Ještě pro úplnost, poslal jsem email na Traxxas cust service s dotazem, jestli s tím problematickým servem budou preventivně něco dělat. Zrovna mi přišla odpověď:
Hello,
The issue is with forums rather than the servos. There are tens thousands of TRX-4 trucks out there in regular operation but those people are not posting. Only the people with a problem bother to post and the relatively few posts by percentage that you can find about the servos do not represent a manufacturing defect. Whether or not you choose to replace the servo with a different one is up to you.
Jenže těch kanců je dost vysoké procento na to, aby výrobce takto alibisticky problém přešel. Že je to nejslabší díl TRX-4 se shodne většina uživatelů. Pokud budu jezdit doma na parketách a jako překážku si pod kola dám mobil, tak to servo opravdu vydrží hodně dlouho. Ale pokud napodobím jízdu podle originálního firemního videa, tak možnost, že si auto ponesu v ruce je dost vysoká. Servo odejde dřív nebo později - podle toho, jak kdo s tím jezdí. Ale to, že by servo mělo svou životností odpovídat ostatním dílům autíčka, je určitě žádoucí.