Díky všem za chválu, ale moc to nepřehánějte, nebo mi začne pršet do nosu a za deště bych se mohl utopit, a za druhé - přiznám se, opravdu to nebylo tak hned hotové. Ale dále, ještě jsem se nezmínil o rámu tahače. Je zhotoven z profilů firmy Haberkorn Ulmer, což je velmi dobrý vynález, jelikož k tomu jsou takové speciální matky, které se vkládají do drážek a je možné k tomu profilu cokoli přišroubovat, popřípadě přesunout o pár mm vedle... Zjistil jsem, že se dají i spojovat do úhlu 45 stupňů.
I když to drží perfektně, tak jsem si vzpomněl na tu jeptišku a svíčku, a raději jsem to potom nechal zavařit. Zadní nápravy jsou uchyceny na vlečných ramenech, a odpruženy vzduchových měchách, tak jsme něco takového se synovcem vymysleli, protože jsem do té doby nikdy ta vlečná ramena na Oshkoshi neviděl. Časem se pak ukázalo, že měla být trochu jiná, ale vzhledem k tomu, že se mi je celé nechtělo zahodit, jsem je potom upravil, a bylo to vyhovovující. Abych se nezdržoval kreslením na materiál, tak jsem si vytisknul ještě jeden výkres, díl jsem vystřihl, nalepil na materiál a začal s výrobou.
Aby byl umožněn nápravám volný pohyb, tak jako závěs vlečného ramene jsem použil kulový kloub a ramena jsou uchycena gumovým O kroužkem.
Po zhotovení závěsů ramen a specielních pohyblivých křížů se nápravy upevnily v rámu. Doufám, že je z fotografií jasné jak to funguje.
Přední náprava je klasicky na listových pérech, tak zhotovení bylo mnohem jednodušší.
S odpružením a dokončením zadní nápravy bylo spojeno plno zkoušek a testů, které jsou na přiložených fotografiích. Nakonec došlo i na už zmiňovanou úpravu vlečných ramen, protože bylo potřeba snížit bod otáčení ramen a i zkrátit tato ramena kvůli lepší pohyblivosti ramen, protože se v některých fázích trochu křížily nápravy. Všechno ale bylo vyřešeno, a teď to funguje k plné spokojenosti.
Test zkrácených ramen a nižšího uchycení. Tady vidíte tu obrovskou výhodu variability těch profilů.
