Předem Vás všechny zdravím
odhodlal jsem se představit svůj projekt [url]Mitsubishi Pajero Rallye Dakar 2004[/url http://zdviza.rajce.idnes.cz/Projekt_Dakar/#l4_6.jpg], není to sice čistě expediční projekt, jako všechny ostatní co zde představujete, ale jeho zpracování je s expedicí dost podobný.
Je založen na podvozku Cliff Climber, z kterého jsou použity pouze nápravy a motory, zbytek je vlastní výroba. Nápravy doznaly změnu v rozvoru, původní unašeče jsem vyhodil a zmenšil tak rozvor na 193mm včetně pneu Pro-Line Flat Iron 1.9" extra měkké, disky jsou z Axiala 1,9“ od Tomáše, no a kastle je z hračky kterou doma mlaďasové tak trošku opoužívali. Hlavní šasí je vlastní konstrukce 3mm slitina hliníku a výroba na CNC frézce.
Zatím byl provizorně použit jeden régl EVX-2, který je primárně určen pro dva motory (E-revo atd.), což se ukázalo jako kámen úrazu, pokud nejsou motory stejně zatěžovány, tak ten který je přetížený prostě zůstane stát a druhý se dál točí, což je problém hlavně při výjezdech a vůbec pořád kdy se mají projevit výhody dvou motorů, takže nastane změna a každý motor dostane svou vlastní regulaci. Servo řízení přední nápravy jsem osadil co doma bylo a je vyzkoušeno, je to 13 kilový kovový Tower pro, za pár kaček a drží. Šasí má rozdílně uložené nápravy, tlumiče na přední nápravě jsou postaveny na svislo, křížení zatím není omezeno, ale v extrému dochází ke kontaktu s karoserií, zadní náprava má tlumiče zhruba pod úhlem 35° proti směru jízdy a není natáčecí. Linky jsou pro odladění prozatím udělané ze závitové tyče M4 a zadní spodní lehce prohnuté, tak aby kopírovali podvozek a kastli.
Jako zdroj se nejvíce osvědčil 3 článek Lipo a externí UBEC, který je tam hlavně pro lepší výkon serva, aby maximálka byla svižná chůze, ale motory šlapali pěkně od spoda a plynule.
Při prvních testech se to jako celek chovalo velmi pěkně a čitelně, zatím i veškeré nájezdové boční a sjezdové úhly vypadají použitelně, ale přejezdový úhel je víc něž výborný.
Plány do budoucna, jelikož se mi tak trošku nezadařilo při finálním laku, který prvních patnáct minut vypadal velmi povedeně skvělí lesk a hloubka, ale pak začalo peklo, nejdřív bublinky pak puchýřky a větší a najednou to bylo jak hrnečku vař a né a né přestat, tak homen ředidlo štetec a závod s časem, všechno smejt a zastavit destrukci kastle (pořád jí to ještě připomíná), pak oplach lihem osušit a šup tam nějaký základ, pro stabilizaci vrchní živé vrstvy, která byla jak žvejkačka, ale značně jetá. No po dvou dnech to vypadá že to pude zachránit, teď jí dosouším v peci aby se stabilizoval ten plast z kterého je vyrobena. Na několik dalších dní mám vystaráno se smirkem a kitem a pak znova podstříknout vybrousit pod vodou a znova ke zdárnému konci.
No a v mezičase se bavím výrobou doplňků, momentálně jsou hotové zrcátka zatím ze dřeva, pak plast nebo udělám formu a odliji je, teď probíhá příprava předních a zadních světel, držáků zástěrek a výfuků.
Tady je galerie http://zdviza.rajce.idnes.cz/Projekt_Dakar/#album