Pokud cítíš jasný odpor každého zubu, stejně po celé otáčce, bude to nejspíš někde v axiálních vůlích u velkých ložisek 10x15 diferenciálu, nebo malých 5x11 u hrušky. Zuby pak jdou, často třeba jen při zatížení poloosy z jedné strany, moc do sebe. Hruška musí být v ložiskách a nápravě zalisována maximálně na doraz. Když je problém tady, poznáš to při točení za kardan - přitlačíš na něj a rachtá, natáhneš ho ven a nerachtá. Z venku se to dá proti posunu zajistit dotažením náboje kardanu na těsno k ložisku, případně pod něj dát pojistku.
Podobný je to v ose nápravy, když má diferenciál axiální vůli ze strany na stranu. Na jednu se oddálí, na druhou naráží do zubů. Někdy to jde poznat, kdy se to zhoršuje při zatlačení pravé poloosy dovnitř. Je pak třeba zkontrolovat, jak velkou axiální vůli má sestava diferáku s ložiskama ve výlisku nápravy a pokud tam nějaká je, co nejvíc jí zmenšit - nahnat talířové kolo maximálně doprava. Dá se třeba dát podložka (průměr 10) mezi levé ložisko a klec diferenciálu, nebo zesílit těsnění mezi klecí a kolem. Bude to nejspíš jen pár desetin, nesmí to pak jít v ložiskách ztuha. Protože náprava je přece jen plastovej výlisek s "gumovejma" tolerancema, je to prostě kus od kusu jiný a občas se ty příčiny sečtou nešťastně. Často to volně složený jde a utažený zlobí.
Pokud by nic z toho nepomohlo, bude to už trochu složitější. Dá se třeba zkrátit ozubené kolo hrušky - o nějakou desetinku utočit nebo opatrně ubrousit osazení u zářezu na kolík, aby šlo blíž k ložisku, tím se převod uvolní.
Pokud se ten odpor při protáčení projevuje jen v části otáčky, dá se podle otáček zjistit, jestli je ta nepravidelnost na kole (je to znát jednou za otáčku kola) nebo na hrušce (jednou za otáčku kardanu).
Talířový kolo může být křivě, pokujd jsou nepravidelně utažený 4 šrouby v kleci diferenciálu, třeba některej přetaženej. Kolo pak sedí křivě, teoreticky se i ta klec se teoreticky může zkroutit a hází to. Zkontrolovat a dotáhnout s citem pravidelně. Když to drhne jednou za otáčku hrušky, je to na koleně dost problém opravit. Ten pastorek je na hřídelce nalícovanej dost "zemědělsky" a zbůsob uchycení - opření o kolík a zajištění segrovkou s vůlí v ose, takže se pastorek na hřídelce vaklá, je taky "americký". Pomohlo by to zalepit, ale je velká šance, že se to zalepí křivě a bude to horší. Pomohla by nová hřídel s přesným průměrem, ale lícovat to rovně do toho kola ze zinkové slitiny je stejně taková fuj práce. K mání je "heavy duty"náhrada:
http://www.mz-racing.net/p4063-ax30395-heavy-duty-bevel-gear-38t/ , která je pravděpodobně solidně obráběná, ocelová, ovšem za heavy cenu.