Já nabíjím po každém ježdění,kdy odstaví regulátor doplna.A ten Li-po obal není jen pro parádu,onehdá to testovali v RC Cars a při zahoření baterie omezí přívod vzduchu i když sám byl při pokusu zničen omezil případné další následky.Po tom co jsem viděl co dokážou za paseku nikdy už nenabíjím bez dozoru a jen na dlažbě a široko daleko nic hořlavýho.Když jsme u těch lipolek,jakou máte kdo nejdelší životnost baterky? Já mám nejstarší třetí rok a furt je dobrá i po jednom nechtěném zkratu.Zato teď 4 měsíce stará Nosramka 6700mAh a je jak balón.
Ford Bronco 1967 "Dědek" Home made šasi Ford bronco 1973-Špenát EVO III Home made šasi Toyota FJ 40 Home made šasi long zúžené nápravy Axial Mitsubishi Pajero CC-by Mrak v plným tuningu Xray T3 drift Hpi Blitz http://balu67.rajce.idnes.cz/
Ke skladování LiPo baterek jsem si dovolil převzít článek od slovenských kolegů >>> Zazimovanie (dlhodobé skladovanie) LiPol batérií. Kdo chce o LiPolkách vědět více, na jejich stránkách najde dost materiálu ke študiu.
Balu píše:Když jsme u těch lipolek,jakou máte kdo nejdelší životnost baterky? Já mám nejstarší třetí rok a furt je dobrá i po jednom nechtěném zkratu.Zato teď 4 měsíce stará Nosramka 6700mAh a je jak balón.
Mam 2 baterky Dualsky T&F 5200 a 4000 a ty mam 3 roky a baterky drží jak helvétská víra a nejsou ani nafouknuté. Pak mam jednu Ray Gold 3300 a tu mam 4 roky a není to na ní vůbec znát. Všechno to jsou 2S1P a pravda ty baterky jsou neustále ježděný a nabíjený na kvalitní nabíječce a vždy až do konce
Co se týče Nosramu tak to už jsem taky viděl, ale kolegovy se nafoukla už po 3 měsících a to jako že fest
V době kdy jsem pracoval v prodejně RC modelů jsem si na krám objednal Nosramky tuším 6700mAh - 3 kusy - a všechny mi už nové zabalené došly s povoleným hardcase obalem a nafouknuté - od té doby nějak nedůvěřuji aku Nosram/LRP. Na druhou stranu mám asi 2 roky lipolku s HK 6000mAh kterou už jsem několikrát krátce zkratoval, půl roku ležela plně nabitá v dílně a balanční komektor se okoupal v moři a přitom furt bez problému :D
Nabíjej i všechny další cykly 1C. I když reklamy občas tvrdí něco jiného, zrychlené nabíjení nad běžný standard, snižuje životnost článku. Zřejmě jde především o zhoršenou absorbci tepla, vzniklého nabíjením. Obecně přehřívání LiPolkám škodí. Pokud jde o typ baterky, nikdy jsem neměl žádnou hogosuperznačku, ale z běžné cenově dostupné třídy nejlepší, co znám je třeba Kokam, nebo Dualsky. (jako ostatně všechno, pod co je ochoten se podepsat Ivan Hořejší) Naopak, mezi nejhorší bych dal nejměkčí Turnigy, fialový RAY-Pelikán, E-tech,.. Ovšem připouštím, že třeba zrovna v expedici, kde nejde o supervýkony, ani nějak zvlášť o bezpečnost, "spotřební" cena hovoří jasně. U čehokoli, co je rychlý, nebo vysoko, je to samozřejmě jinak. ;-)