manek100 píše:Neměly by tomu co popisuješ zabránit ochranné diody, které jsou součástí snad každého regulátoru a které by měly přepětí „vrátit“ zpět do baterky? Pokud je nastavená brzda v neutrálu, tak pokud se nepletu, tak regulátor zkratuje obě svorky motoru - potom by tam nemělo ani při rozjetí z kopce vznikat napětí větší než pár mV, napětí by tedy nemělo zničit FETy, nebo se pletu?
Ochranné diody tam nejsou - byly by natolik velké, že by to o dost zvětšilo regulátor a to není v zájmu velké většiny modelářů, kteří tento problém řešit nemusejí. Co se týká brzdy v neutrálu, tak nikdy není 100%. Vzhledem ke způsobu řízení spínání, kdy jsou tranzistory neustále spínány ( byť v dost vysoké frekvenci ), tak i při těch teoretických 100% nastavení jde ve skutečnosti ( např. ) o 99.9%, protože při tom spínání FETů není to sepnutí okamžité, ale je tam vždy určitý náběh, než ta hodnota sepnutí je na 100%. Mnohem závažnější je potom doba náběhu plné brzdy - během této doby ( je nastavitelná ) mohou vznikat právě tyto špičky, které u některých motorů přesáhly 40V. ( změřeno výrobcem ). Takže: jedu z kopce, dám plnou brzdu a než se auto zastaví, tak to je ta nebezpečná a riziková doba.
Včera jsem zkoušel brzdu na nakloněné rovině ( kdy ještě gumy držely ) a při pokusu o zastavení brzdou v neutrálu se auto jen velmi neochotně zastavilo. Mám tam 45 závitový motor a je to celkově nastavený do pomala. Jsem přesvědčený, že při slabším motoru a těžkém autě ta brzda auto neudrží, i když bude na 100%. Nechce se mně přehazovat motor, ale budu rád, když to někdo vyzkouší a dá vědět. I když, jak mi potvrdil výrobce, riziko je právě při té jízdě z kopce, kdy potřebuji zastavit a zabrzdím.
Co se týká rekuperace: V naprosto drtivé většině případů nepřichází v úvahu ( letadla, lodě, většina aut ). Pokud by se rekuperace udělala, tak by to byl zanedbatelný přínos a zbytečné zdražení regulátoru 98% modelářů. To při objemu výroby není zatím akceptovatelné.
Regulátory s rekuperací se vyráběly už před více jak 20 lety a potom podle výsledků se ukázalo, že během 5-ti minutového závodu ta rekuperace fungovala cca 5 vteřin. S nástupem Li-Polek pak už ta rekuperace ztratila smysl úplně, protože přestal být problém s časovým dojezdem.