Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

mě je jedno kde je Borik zaháčkovanej, jen mě sere jak furt dokola tvrdí že problém sčoudlího reglu je jinde než jen v samotnym reglu, to by nám přece musely chcípat i ty ostatní regly od různejch jiných výrobců
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Kluci nepleťte pořád hrušky s uherákem ... tím, že se motor roztočí, tak vytváří jednak napětí a jednak proud. Problém je v tom, že ten reglec nezabije ten proud, ale to napětí. Součástky v regulátoru jsou navrženy tak, aby vydržely určité napětí - to neznám přesně, ale dejmu tomu že třeba 30V. Proto jsou regulátory, které jsou určeny např. pro 2-6 LiPolek, takže je do nich možné pustit max. 6 x 4.2V = 25.2 V. Tohle ty součástky vydrží, každý výrobce se trochu jistí a má tam rezervu. Když do nich pustíš 35V, tak je to už za hranou a některé součástky to mohou, ale už nemusí vydržet. ( pořád se bavíme jen o napětí ). Když do toho reglu pustíš 40V, tak to už většina součástek zřejmě nepřežije. Dají se pak třeba použít i součástky, co vydrží 60V, ale to by pak ten reglec byl 3x dražší. No a problém je v tom, že ten motor, když se roztočí, tak dokáže ze sebe dostat ve špičce až třeba těch 35-40V a to je to, co ten reglec odepíše. Takže vůbec nejde o proudy - ten reglec se zničí úplně stejně, jestli tam dáš verzi 4A nebo třeba 150A .... zabíjí to napětí, ne proud. Prostě ten regulátor není stavěný na to, abys tam něco pouštěl "z druhé strany" - tedy od motoru.
Proudy jsou rozhodující v normálním provozu, kde se reglec volí podle zkratového proudu motoru - takže toho největšího, jaký může motorem ( a tím i regulátorem ) projít.
Uživatelský avatar
MikeP
Sběratel
Příspěvky: 3811
Registrován: 29.11.2008 0:00
Bydliště: Praha 8

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Pro ty ostatní, co to tady ctou, snahu sem mel ne ??? :-p
Obrázek
Uživatelský avatar
cendab
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2075
Registrován: 28.12.2010 0:00
Bydliště: HSK

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Borik píše:Kluci nepleťte pořád hrušky s uherákem ... tím, že se motor roztočí, tak vytváří jednak napětí a jednak proud. Problém je v tom, že ten reglec nezabije ten proud, ale to napětí. Součástky v regulátoru jsou navrženy tak, aby vydržely určité napětí - to neznám přesně, ale dejmu tomu že třeba 30V. Proto jsou regulátory, které jsou určeny např. pro 2-6 LiPolek, takže je do nich možné pustit max. 6 x 4.2V = 25.2 V. Tohle ty součástky vydrží, každý výrobce se trochu jistí a má tam rezervu. Když do nich pustíš 35V, tak je to už za hranou a některé součástky to mohou, ale už nemusí vydržet. ( pořád se bavíme jen o napětí ). Když do toho reglu pustíš 40V, tak to už většina součástek zřejmě nepřežije. Dají se pak třeba použít i součástky, co vydrží 60V, ale to by pak ten reglec byl 3x dražší. No a problém je v tom, že ten motor, když se roztočí, tak dokáže ze sebe dostat ve špičce až třeba těch 35-40V a to je to, co ten reglec odepíše. Takže vůbec nejde o proudy - ten reglec se zničí úplně stejně, jestli tam dáš verzi 4A nebo třeba 150A .... zabíjí to napětí, ne proud. Prostě ten regulátor není stavěný na to, abys tam něco pouštěl "z druhé strany" - tedy od motoru.
Proudy jsou rozhodující v normálním provozu, kde se reglec volí podle zkratového proudu motoru - takže toho největšího, jaký může motorem ( a tím i regulátorem ) projít.


V předchozím přízpěvku jsem ti vysvětlil že se ten motor sám o sobě neroztočí....a když tak rozhodně ne natolik aby ti vyrobil takové napětí....zkuz jezdit expe bez brzdy...jde to ale jen do té doby než ti sjede do rokle....Beru to u silnic mebo u driftu ale u nás nemá šanci ten motor něco vyrobit....
AxSCX-REX60......scale LC HJ47
WraitChéro..........special trial
TwinHammers......TůKladífka
CCčkObyCENDA....PajeroPickupTrial PPT
HolídaJbyCENDA....HolídajCup

HAJZLTEAM.COM
Uživatelský avatar
manek100
Uživatel
Příspěvky: 214
Registrován: 27.10.2011 0:00
Bydliště: Křemže

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Neměly by tomu co popisuješ zabránit ochranné diody, které jsou součástí snad každého regulátoru a které by měly přepětí „vrátit“ zpět do baterky? Pokud je nastavená brzda v neutrálu, tak pokud se nepletu, tak regulátor zkratuje obě svorky motoru - potom by tam nemělo ani při rozjetí z kopce vznikat napětí větší než pár mV, napětí by tedy nemělo zničit FETy, nebo se pletu?
Uživatelský avatar
catar
Uživatel
Příspěvky: 496
Registrován: 04.06.2010 0:00
Bydliště: Žibřidice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Jo Miku, snaha byla :)
Toto téma pročítám pravidelně. O ele jsem věděl úplný kulový a díky tomuto topiku se ze mě stává profi elektrikář :tleskam: :mrgreen:

S tou brzdou to asi bude "tak horký" jak borik píše. Když vezmu, že mám auto převodované do síly (tzn. hodně otáček rotoru motoru a málo otáček kol na nápravě), tak bude stačit, dejme tomu, 1 cm po obvodu kola (na nápravě) a kolik otáček v takovém případě udělá rotor? A jestli špičkově (tedy na pidi sekundy) vygeneruje těch 35V a leze to do reglu z druhé strany tak to asi může pomalu odpravovat jednotlivé součástky, které na to nebyly stavěny.

Otázka je, šel by udělat regl, který by za takového jevu rekuperoval energii zpátky do baterky??

K názvu tématu: DSYS jsem měl celkem 3. Vlastně ještě mám. U prvního jsem oddělal BEC mou vinou (3S LiPol a silné servo), byla mi uznána prodejcem (ne výrobcem) reklamace (i když asi nemusel). Poté jsem ho odpálil kvůli motoru. Byl to tuším 56A a motor po proměření bral až 76A (tento údaj jsem se dozvěděl až když jsem motor nechal proměřit, nikde jinde ne). Tak jsem koupil tenkrát vycházející novou řadu a vzal jsem 90A. Vše v pohodě, ale když jsem upravoval světla, škrt jsem o sebe dráty BECu a opět jej odpálil v reglu. Výrobce mi regl velmi rychle opravil. Bohužel z veliké radosti když dorazil jsem v nepozornosti napojil baterii na kabely k motoru a regl se odporoučel do křemíkového nebe nadobro :-D (opět má chyba, okamžitě jsem změnil kontakty na motor a baterii. Do té doby jsem měl stejné). Poslal jsem regl opět na opravu, ale už to nešlo. Výrobce mi nabídl regl 90A se slevou. Nyní používám regl, který má proudově rezervu, na motor jsem napájel veškeré součástky podle návodu a používám samozřejmě externí BEC. Mám už druhým (nebo třetím?) rokem klid a vše funguje jak má.

Takže ano, DSYS mi několikrát shořel, ale bohužel pokaždé mou vinou. V tom prvním případě jsem neměl ponětí, že se snižuje proud BECu s vyšším napětím baterky.

Vlastně jsem DSYS zakoupil díky té ohromné nastavitelnosti kterou nabízí. A když to tak zvážím, vše jsem nechal v základu. Snad jen rozběh jsem změnil na nejnižší hodnotu, aby auto umělo i hrábnout :mrgreen:

Nechci dělat někomu reklamu, jen píši svou zkušenost DSYS a ta kladná :)

Předtím jsem používal regly z RTR setů, tedy čínu. Vše z buggy Reely. Postupně odcházely, ale nikdy jsem nezjistil jestli to bylo přetížením nebo jízdou v mokré trávě. Jediný kdo zatím drží (ťuk ťuk) je Velineon od Traxxasu :)
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

manek100 píše:Neměly by tomu co popisuješ zabránit ochranné diody, které jsou součástí snad každého regulátoru a které by měly přepětí „vrátit“ zpět do baterky? Pokud je nastavená brzda v neutrálu, tak pokud se nepletu, tak regulátor zkratuje obě svorky motoru - potom by tam nemělo ani při rozjetí z kopce vznikat napětí větší než pár mV, napětí by tedy nemělo zničit FETy, nebo se pletu?

Ochranné diody tam nejsou - byly by natolik velké, že by to o dost zvětšilo regulátor a to není v zájmu velké většiny modelářů, kteří tento problém řešit nemusejí. Co se týká brzdy v neutrálu, tak nikdy není 100%. Vzhledem ke způsobu řízení spínání, kdy jsou tranzistory neustále spínány ( byť v dost vysoké frekvenci ), tak i při těch teoretických 100% nastavení jde ve skutečnosti ( např. ) o 99.9%, protože při tom spínání FETů není to sepnutí okamžité, ale je tam vždy určitý náběh, než ta hodnota sepnutí je na 100%. Mnohem závažnější je potom doba náběhu plné brzdy - během této doby ( je nastavitelná ) mohou vznikat právě tyto špičky, které u některých motorů přesáhly 40V. ( změřeno výrobcem ). Takže: jedu z kopce, dám plnou brzdu a než se auto zastaví, tak to je ta nebezpečná a riziková doba.
Včera jsem zkoušel brzdu na nakloněné rovině ( kdy ještě gumy držely ) a při pokusu o zastavení brzdou v neutrálu se auto jen velmi neochotně zastavilo. Mám tam 45 závitový motor a je to celkově nastavený do pomala. Jsem přesvědčený, že při slabším motoru a těžkém autě ta brzda auto neudrží, i když bude na 100%. Nechce se mně přehazovat motor, ale budu rád, když to někdo vyzkouší a dá vědět. I když, jak mi potvrdil výrobce, riziko je právě při té jízdě z kopce, kdy potřebuji zastavit a zabrzdím.
Co se týká rekuperace: V naprosto drtivé většině případů nepřichází v úvahu ( letadla, lodě, většina aut ). Pokud by se rekuperace udělala, tak by to byl zanedbatelný přínos a zbytečné zdražení regulátoru 98% modelářů. To při objemu výroby není zatím akceptovatelné.
Regulátory s rekuperací se vyráběly už před více jak 20 lety a potom podle výsledků se ukázalo, že během 5-ti minutového závodu ta rekuperace fungovala cca 5 vteřin. S nástupem Li-Polek pak už ta rekuperace ztratila smysl úplně, protože přestal být problém s časovým dojezdem.
Uživatelský avatar
cendab
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2075
Registrován: 28.12.2010 0:00
Bydliště: HSK

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

No tak teď už to začínám chápat...zjednodušeně to znamená že když jedu z kopce a prudce zabrzdim přes brzdu v reglu je to pro něj taková zátěž že to nedá....V tom případě je toto vlákno opravdu o ničem...stačí aby výrobce napsal že v případě používání brzdy v neutrálu se může stát že regl umře....a co víc...né hned ale až za chvíli při normální jízdě kdy to nikdo nečeká nebo při následném zapnutí modelu jak se to zde v případě poruchy Dsysu popisuje.
Vidim to tak že ten kdo chce malej regl musí zariskovat s Dysem a tomu komu je to jedno jde do jistoty regulátoru s ochranou proti zpětným proudům.... 8)
Ve výsledku to opravdu znamená že ten komu Dsys umře si za to v každém případě může sám.... :?
AxSCX-REX60......scale LC HJ47
WraitChéro..........special trial
TwinHammers......TůKladífka
CCčkObyCENDA....PajeroPickupTrial PPT
HolídaJbyCENDA....HolídajCup

HAJZLTEAM.COM
Uživatelský avatar
Ming
Uživatel
Příspěvky: 484
Registrován: 02.08.2012 0:00
Bydliště: Brno-Blekfíld

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

No pokud se motor dle návodu dovybaví kondenzátory a tím transilem se nebezpečí úmrtí DSYSu přepětím z motoru IMHO sníží (asi úplně nevyloučí ale sníží). Mě osobně brzda v neutrálu už nějakou dobu nefunguje (jsem línej to vysílačkou přeprogramovat a kartu nemám) resp ji možná mám na minimu, čili z kopce mi to tak nějak sjíždí samo na volnoběh (= generátor napětí) což se občas snažím eliminovat troškou plynu dopředu (sjíždím pod plynem) nebo cuknu zpátečku (což je asi nestandardní až "prasácké" používání) a regl mi zatím drží. Otázkou je jak dlouho. ;-)
Drive smoothly
SCX10 Dingo (Speed600Eco R.I.P., teď HPI Saturn 27T, Dsys56, GT3C 6.0, Pat a Mat)
CC-01 Beast (ve výstavbě)
SC Himoto, plachetnice Babetta, remorkér Grimmershörn, Dickie PistenBully 600W
Uživatelský avatar
renda567
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 03.03.2013 16:21
Bydliště: Velké Poříčí

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Pánové, do teď jsem sledoval toto téma až jsem se odhodlal se zapojit do diskuze.
Co se týká problému s regulátorem DSYS je zde vše popsáno.
Ale zaráží mně jedna věc, jak je možné, že vyleze ven z fabriky, ne zcela levný výrobek který oproti konkurenci je nutné dovybavit ještě nějakými součástkami a přesto ještě není ani 99% jistota že vydrží. A co se týká konkurence tak i levnější výrobky fungují vcelku dobře a spolehlivě.
Podle toho co jsem zde četl je více než jasný, že je tento regulátor odfláklí přímo z vývoje tím, že postrádá jakékoli ochranné obvody které by zaručili jeho bez problémovou funkčnost v modelech pro které je navržen "a nebo není"?
Myslím si, že by si měl toto téma přečíst výrobce a zamyslet se nad tím! A učinit a nebo se snažit aby se zvýšila jak kvalita tak i spolehlivost tohoto regulátoru. Vždyť na tom závisí nejenom prosperita samotného výrobce! Ale i naše bezpečí! To si asi nikdo moc neuvědomuje, že od poškozeného regulátoru může dojít k požáru a tím ke zničení celého modelu.

A ještě bych chtěl dodat, měl jsem zálusk si tento regulátor koupit a i některé další výrobky od daného výrobce ale dnes jsem na vážkách a spíš bych se přiklonil si koupit výrobek jiný. :-(
Uživatelský avatar
stiifii
Píšu hodně
Příspěvky: 1591
Registrován: 14.09.2009 0:00

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

No to si myslim je docela drsný a zbytecny komentář , nikdo z nás nemůže tvrdit že je to nějak vic poruchový nez co jinyho nikdo nezná prodeje dsysu vs ostatni regly, a kolik se jebe tech a tech...

Me jen fascinuje ze to umira vicemene jentak ( a sory ale rikej si co chces ze to odchazi postupne a tak) kdyz se vykouri cokoliv jinyho tak se vi proc ale kdyz se vykouri dsys tak to je podle tebe neco co jiny regly neznaj....
" Pitbull tires! ... other tires are a joke! "
" Seru na poli , jezdím pro body... "
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1328
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

renda567 píše:Pánové, do teď jsem sledoval toto téma až jsem se odhodlal se zapojit do diskuze.
Co se týká problému s regulátorem DSYS je zde vše popsáno.
Ale zaráží mně jedna věc, jak je možné, že vyleze ven z fabriky, ne zcela levný výrobek který oproti konkurenci je nutné dovybavit ještě nějakými součástkami a přesto ještě není ani 99% jistota že vydrží. A co se týká konkurence tak i levnější výrobky fungují vcelku dobře a spolehlivě.
Podle toho co jsem zde četl je více než jasný, že je tento regulátor odfláklí přímo z vývoje tím, že postrádá jakékoli ochranné obvody které by zaručili jeho bez problémovou funkčnost v modelech pro které je navržen "a nebo není"?
Myslím si, že by si měl toto téma přečíst výrobce a zamyslet se nad tím! A učinit a nebo se snažit aby se zvýšila jak kvalita tak i spolehlivost tohoto regulátoru. Vždyť na tom závisí nejenom prosperita samotného výrobce! Ale i naše bezpečí! To si asi nikdo moc neuvědomuje, že od poškozeného regulátoru může dojít k požáru a tím ke zničení celého modelu.

A ještě bych chtěl dodat, měl jsem zálusk si tento regulátor koupit a i některé další výrobky od daného výrobce ale dnes jsem na vážkách a spíš bych se přiklonil si koupit výrobek jiný. :-(


Rendo, opravdu tě moc prosím: nekupuj si reglec DSYS ... byl bys moc zklamaný a určitě bys dostal kus z výroby, co je totálně zničený a nefunkční. Možná bys měl místo čtení těchto stránek ( což je pro tebe naprostá ztráta času ) věnovat trochu počteníčka v pravidlech českého pravopisu ( to by naopak bylo určitě přínosné čtení ).
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Boriku, Boriku, ty už nevíš kudy kam a tak tě sere i blbě napsaný slovo viď, sou mezi náma rozhodně horší češtináři jako třeba BAXAN,

takže omluvy se stejně nedočkám,

takže tak jak jsi nám to vysvětlil tak si vlastně za poškození reglu můžeme vždy sami tím jak ho používáme (typ modelů), v letadle nebo lodi se to nestane

v tom případě by měl být v návodu text že se nedoporučuje s reglem brzdit, že nemá zpětnou ochranou vazbu, nebo že se nesmí brzda natavit na 100 procent, že hrozí postupné poškození reglu, nebo že je nevhodný pro expediční modely

takže se všem omlouvám za asi zbytečnou diskuzi , moje chyba že sem se nedovtípil všech možnejch nástrah, že nejsem zdatnej elektrotechnik, že sem programátorský kopyto, že neumím měřit proudový špičky, že nechápu že se ty trpaslíci co nesou ty nůše s proudem můžou třeba i vrátit když se jim zrovna bude chtít

Boriku, vzhledem k tomu jak jsi chytrý člověk jsi nám tohle mohl napsat na první straně týhle zbytečný diskuze a mohly jsme ušetřit 73 zbytečných stran
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO
fokker
Nově příchozí
Příspěvky: 67
Registrován: 27.12.2013 12:39

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Já měl ve 20kg těžkém modelu obrněného auta s motorem z akuvrtačky napájeným Pb 12V/8Ah nejdřív MDD32, vydržel dvě sezóny, pak umřel. Přece jen ten motor bere asi trochu víc než 32A. A ten rok bylo navíc strašné vedro, na některých akcích nad 35 stupňů. Potom jsem tam dal MDD56 a zatím drží. Brzdu v neutrálu mám, jestli 100% si nejsem jistý, spíš míň. Terénní auto to tedy není, ale po trávě umí slušně uhánět. Půjčuju ho běžně jak v rámci skupiny při vystoupení tak občas dětem na letištích. Takže na nějaké citlivé zacházení s řízením bych nesázel.
Uživatelský avatar
mrak03
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2034
Registrován: 07.02.2010 0:00
Bydliště: Louny

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

no to máš ještě starou řadu, o tý tvrdím že byla super, přesně to co potřebujeme, krom toho nastavování

řešíme úmrtnost nové řady, teda hlavní důvody proč to vlastně chcípne ,, bezdůvodně" , u většiny jiných reglů je to jasný, třeba kvůli upečenýmu motoru a pod. ,
MRAKOLEND-rc park
Hitec-2,4GHz
OT64-SKOT
LIAZ-plachta
MITSUBISHI PAJERO-CC01 trial
Holídajka by MRAK
MITSUBISHI PAJERO WAGON-CC-01
HAJZLTEAM -patřím k nim
http://rc-listany.rajce.idnes.cz/
http://www.youtube.com/user/DOLUBOBO

Zpět na „Pohony a regulátory“