V loňském roce jsem si na radu kamaráda pořídil RC auto na expedice. Sice jsem se asi před 4 léty, po té co jsem přestal jezdit rychlostní závody, zařekl, že už nikdy se nevrátím k RC autům. Když se mi Karlos ozval a řekl co dělá, tak jsem si jej vyslechl, ale nemyslel jsem, že bych znova začal jezdit. Vzpomínky na hádání, nervy a finanční náklady mě odrazovaly. Trvalo asi 2 měsíce, po celou dobu mě Karlos zásoboval informacemi a fotkami svého Rubicona, než jsem se rozhodl do toho jít. Původně jsem chtěl SCX10, ale seznámil jsem se s Kanaďanem a ten mě ukecal na Sawbacka. Nebyla to zlá volba, ale po ježdění s SCX10 jsem pochopil, že Sawback není to pravé ořechové. Ale byly na něm i dobré věci, jako nápravy, listová pera a převodovka. To že karoserie nebyla v měřítku 1:10 mě moc netrápilo, ale vadilo mi poskakování lehkého modelu. Jízda nevypadala realisticky jako u jiných modelů s těžší karoserii, které se pěkně nakláněly a neskákaly.
http://ladan07.rajce.idnes.cz/Sawback/
První expedice na Haldu Emu proběhla dobře, ježdění v Bělském lese taky. Pak jsem se dal do menší repase podvozku, totiž podvozek byl sešroubován černými šrouby, které ihned začaly rezavět. Proro jsem celý podvozek přešrouboval a nefunkční atrapy tlumičů vyměnil za olejové, se kterých jsem jen sundal pružiny. Dalším problémem modelu byla velká hlučnost, proto jsem vypodložil hrušky diferenciálu, což částečně pomohlo, ale převodovka hrčí pořád. Dále jsem potřeboval auto lehce zrychlit, poněvač nestačilo mé, rychlejší chůzi. Vyměnil jsem pastorek motoru. Problém byl v modulu zubů, ale nakonec se podařilo sehnat správnej a přidal jsem 2 zuby. Teď už jezdí stejně rychle jako Axiál. pak mě napadlo změnit karoserii na Defíka.
http://ladan07.rajce.idnes.cz/Repase/
Karoserie však nesedla, byla určena na rozvor 275mm a Sawback měl 283 mm. Zdalo se to jen kousíček, otočil jsem proto držáky listových per a podařilo se mi rozvor zmenšit. Pak jsem začal uvažovat o pěkných náraznících, nášlapech, ochranných rámech a dalších doplňcích. V té době jsem se seznámil s Kubou lee Kaimlem a uprava podvozku vzala zcela jiný směr. Z podvozku G made se pomalu stával LEES Frames. Kuba to vzal zcela z gruntu. Kompletně rozebral podvozek, převařil držáky listových per, zkrátil jej a nechal nalakovat. Doplnil o nárazníky, držák baterie, nášlapy a mnoho dalšího. Mohu říci, že se mu to fakt podařilo.
http://ladan07.rajce.idnes.cz/Prestavba_podvozku/
Teď konečně se mohu pustit do karoserie modelu, co a jak dopadne najdete zde.