Uživatelský avatar
Desťák
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.03.2015 10:32

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Tak Rc Taťko.....Po včerejších závodech (fakt jako hodně dobrejch závodech :hura: ) jsem pevně přesvědčenej,že chci řízení od Slicka ;-) a co teď s tím? :-D Rc Taťko-Píto........Zařídíš to nějak prosím? :HOPS: :OK: na svém Gázíku musím furt couvat jak blb do branek abych zbytečně nesbíral trestné body atd 8o prosím,prosím :HOPS: :-)
Uživatelský avatar
Skyhawk
Nově příchozí
Příspěvky: 69
Registrován: 12.02.2015 21:15
Bydliště: Brno

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Desťák píše:Tak Rc Taťko.....Po včerejších závodech (fakt jako hodně dobrejch závodech :hura: ) jsem pevně přesvědčenej,že chci řízení od Slicka ;-) a co teď s tím? :-D Rc Taťko-Píto........Zařídíš to nějak prosím? :HOPS: :OK: na svém Gázíku musím furt couvat jak blb do branek abych zbytečně nesbíral trestné body atd 8o prosím,prosím :HOPS: :-)



Klidně napiš rovnou Slikovi nebo na mstechnology@email.cz
je s ním pohoda domluva
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Já ti to Desťáku koupím, ale počítej, že musíš ještě koupit CVD poloosy a když už tak k tomu alu "C" huby a delší páku serva, abys využil celý potenciál. Cca. 750 poloosy, 300 "C" Huby- 100,- páka serva z Assiatess+ 180 pošta
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

PitaW píše:Já ti to Desťáku koupím, ale počítej, že musíš ještě koupit CVD poloosy a když už tak k tomu alu "C" huby a delší páku serva, abys využil celý potenciál. Cca. 750 poloosy, 300 "C" Huby- 100,- páka serva z Assiatess+ 180 pošta


Ahoj nechci být za chytráka, ale počkal bych na poloosy od slicka mám jejich prototypy na autě a zatím naprostá spokojenost. Měl by jen ted v blízké době dát do seriové výroby.
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Díky Tomy, ale já o nich vím. Jsem se Slickem poslední dobou v kontaktu. A na ty poloosy se taky těším. Desťákovi dělám auto furt a to byl jen hrubý nástřel pro představu všech dílů co ho čeká a pokud to bude chtít hned, tak ho poloosy neminou.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Desťák
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.03.2015 10:32

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

ok a super :tleskam: :hura: paráda :FINE: kdy že to bude Peťo? :HOPS: :-D :-D to bude super......
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

PitaW píše:Díky Tomy, ale já o nich vím. Jsem se Slickem poslední dobou v kontaktu. A na ty poloosy se taky těším. Desťákovi dělám auto furt a to byl jen hrubý nástřel pro představu všech dílů co ho čeká a pokud to bude chtít hned, tak ho poloosy neminou.


V pohodě chápu já jen kdyby náhodou člověk nikdy neví :OK:
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Najkrajšie Honcho aké som kedy videl :FINE:
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Díky moc Taurusy. To mě moc těší. Musím už taky přihodit. Dlouho nebyl čas a zanedbal jsem to. Takže co nového v poslední době? Na Tacomu přišla únava a mechanické díly začli pomalu odcházet. Když skončilo lámání pinů v poloosách, začel vypadávat 2mm čep v kardanu. Já blbec myslel, že to tam bylo nalisované a párkrát jsem ten čep zalepil do kostky kardanu. To se samozřejmě během pár ježdění vymačkalo a zase vypadl. Pak jsem se koukl na 3D Pdf Notyro a zjistil, že ho držel ten 3mm čep a že je uvnitř 1mm červík.

Ten byl prasklý, ale kupodivu to tam drželo asi 3 měsíce.

Obrázek

Slick mi poslal náhradní díly a za to mu hrozně děkuji, protože zbývalo přes týden do závodu :FRIENDS: Kardany jsem drobet zrenovoval a mohlo se jezdit dál. V neděli týden před závody jsme trénovali Trialek a já byl př. koly šprajcnutý mezi kameny. Místo toho, abych couvnul za 3 body jsem to furt pokoušel, až jsem ukroutil výstupní hřídel na kardany. Někdo se možná bude divit, ale stále to byla ta originální z RTR, která mé ježdění vydržela 4 roky.

Obrázek

Půl roku zpět jsem koupil kompletní střeva převodovky z Asiatees, tak jsem si říkal, že je to pohoda a že vyměním pouze ty hřídele. Jenže nastal problém s tím, že ty věnce jsou navrtané blíže středu a nešli by nasadit do plastového velkého ozubeného kola, tak jsem musel dát to železné. Ale zkoušel jsem ten modul a zuby zapadají pěkně. No a jak bylo v sadě i to prostřední ozubení, tak jsem ho dal taky, čímž je teď vnitřek převodovky z kovu, což moc rád nejsem kvůli hlučnosti. A moc nevěřím těm provrtaným hřídelím na kardany a mám strach, že se ukroutí snáz. V sadě byla i kompletní spojka, tak jsem jí raději po 3,5 letech zprovoznil. Závod to vydrželo. S Tacomou jel závod i Maztekk a 5 hodin si s ní hráli děti, které jí dávali pěkný kopr, včetně přetahované.

Obrázek

Obrázek

Od Smerina přišli samolepky a ty mi udělali opravdu radost. Minule jsem neměl možnost vytisknout zkušební vzorek a byli hrozně rozostřené, ale zjistil jsem kde soudruh udělal chybu a tentokrát jsem to nasázel pěkně ostré. Trvalo mi to X hodin, protože jsem nechtěl nic opomenout, včetně polepů na Defendra.

Obrázek

Uplně jsem zapomněl, že jsem si dělal i plakát na závod, který bych mohl mít na Tacomě :lol: A také stromečky jsou konečně voděodolné.

Obrázek

Obrázek

Tak jsem to hned nalepil na auto, včetně nových polepů hasičáků a startovního čísla :OK:

Obrázek

Obrázek

Teď dávám do kupy další věc a proto jsem to sem musel takto nahustit, aby toho nebylo moc.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
martan2002
Častý přispěvatel
Příspěvky: 532
Registrován: 12.02.2014 15:04
Bydliště: Horní Počernice-Praha 20

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Nej vymazlenější. Scxo na fóru :hura: :hura:
Martin Březina 17.y.o
Jeep jk truggy - C2 class
#sockacétrojka - C3 class
Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1
Budu kupovat gaze 69 1:1
Nejdůležitější je výkóóóón !!!!
http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Mara
Uživatel
Příspěvky: 438
Registrován: 03.12.2011 0:00
Bydliště: Dobříš

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

martan2002 píše:Nej vymazlenější. Scxo na fóru :hura: :hura:
Naprostý souhlas :tleskam:.
AXIAL SCX10 "Suzuki Samurai"
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Recenze Slickovo řízení a nové konverze řízení - ano či ne?

Již několik stránek zpět jsem se zabýval Slickovo řízením. Jak už to u modelů bývá, tak je vždy nějaké pro a proti a něco za něco a to platí i u tohoto produktu a zabývá se tím celé TOTO VLÁKNO. Už u první verze celého řízení je spousty otázek a špekulací, týkajících se co vše se musí udělat, aby to fungovalo jak má a je fakt, že se muselo upravit pár věcí, aby byl využit celý potenciál maximálního rejdu a chtěl bych hrozně vyzdvihnout Slickovo trpělivost a odhodlání na tom stále pracovat, aby se odstranily tyto nedostatky.

Prvním z nich bylo zvednutí a uložení tlumiče nad nápravu a uchycení horního kloubu, kdy byl málo zvednutý držák. To Slick bleskurychle vyřešil novými horními držáky tlumičů a vše je jak má být, takže to je i pro méně zručného člověka řešitelná záležitost.

Druhý oříšek byl přesazení páky serva do správné polohy a vyrobení nové spojovací tyče od serva k páce těhlice. Po dlouhém zkoumání jsme se nezávisle s Martinem Poschlů shodli, že se musí nutně pořídit delší páka řízení a umístit jí podle uložení P-L strany 23-25. hranu buď na 5 či 7 hodinu a podle toho udělat správný rozměr spojovací tyče, aby to dostalo ten správný potenciál.

Třetím problémem byl výsledek, který sice fungoval na plno a opravdu se povedlo dostat páky těhlic k dorazům obroušeným držákům spodků tlumičů, ale díky tomu mé 24Kg silné servo HiTec ztratilo sílu tak na 16 Kg a při vylomení kola, spojené jen jedním kloubkem v terénu trvalo tak 5-15 cm, než bylo servo schopné zatočit zpět. Na to Martin Poschl zareagoval tažnou pružinou, kterou uchytil kolo držící jen na jedné páce těhlice, bez spojovací tyče řízení a uchycenou za páku serva. Zprvu jsem tomu nedával, ale nakonec se ukázalo, že při vylomení kola to hrozně pomůže kolo tahat zpět a tím zároveň zamezit pajtlání kola při rychlejší jízdě, jako to dělávalo.

Na celý třetí bod Martin (Slick) zareagoval a udělal konverzi, kterou mi poskytl na otestování a já si toho popravdě moc vážím za vloženou důvěru, tak se na to pojďte podívat, zda je to k něčemu či ne :-)

Takto to vypadá. 2 mm ocelové vyřezané plechy, včetně všech spojovacích prvků připravené na montáž ke stávajícím Slickovo těhlicím. Před půl rokem co mi přišli v uzavíratelném pytlíku zvlášť zabalené díly se doba změnila a Martin má konečně obal jak z RC Shopu a to mu velice chválím i když preciznost zabalení každého dílu dříve do fólie byla úctihodná :OK:

Obrázek

Touto zásilkou veškeré tři body zmíněné nahoře začali znova 8( Pral jsem se s tím 3 večery = cca 8 hodin a už jsem z toho začínal být nešťastný. Ale dal jsem si opravdu záležet, věnoval tomu ten čas a vyzkoušel snad všechny kombinace co jdou použít. Stálo mě to 3/4 m 3mm závitovky, výrobu několik provizorních spoj. tyčí s použítím X kloubků rúzných tvarů a kombinoval je , stále jsem furt nasazoval, vysazoval, pootáčel na závitech a dělal různé délky, jak od páky serva k těhlici, či sbíhavosti a rozbíhavosti spojovacích tyčí, přendaval z otvorů do otvorů, šteloval vysílač a pokaždé byl výsledek stejný, že jsem buď dosáhl u jedné strany max. rejdu a u druhé strany chybělo páce těhlici cca. 1 cm k spodnímu držáku tlumičů, takže na nic, či 0,5-0,7 cm na každé straně. Jediné východisko bylo vyrobit prodloužení páky serva :-p

Obrázek

Obrázek

Jak to u mě bývá zvykem, tak zase ty barvičky :lol:

Obrázek

Původní 24mm páku serva jsem prodloužil o 9 mm a aby mi to vycházelo úplně nadoraz, tak bych potřeboval přidat 2mm. Ale já mám dost opilované spodní držáky tlumičů.

Obrázek

A takto to vypadá namontované. Jen já mám raději šrouby s půlkulatou hlavou než válcové a tak jsem je vyměnil.

Obrázek

Obrázek

Možná ta páka na horní fotce vypadá divně, ale ve výsledku je to dobré.

Obrázek

A jak to tedy nakonec funguje :-p Největší strach jsem měl z té páky serva, protože si u toho nedovedu fyzikálně představit, zda prodloužení snižuje sílu tahu, či ne. Za to ty páky jsou fakt kruté. Zkoušel jsem to nanečisto při odpojené páce serva a ten tah je opravdu hodně znát. Jak jsou vytvarované ty nástavce, tak to opravdu funguje. Měl jsem je i otočené dovnitř, vyzkoušel všechny dirky a tam už se to v maximalním rejdu šponuje a má to problém utáhnout zpět a to bylo to zasekávání kola uchyceného na jeden kloubek. Takto to točí při zapnutém servu. Kloubek na těhlici jsem musel vypodložit, kvůli náklonu kloubku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Jediné mínus je, že je to opravdu hodně natěsno k pneumatice. Nevím, jak je to na jiných autech, to by chtělo pořádně vyzkoušet, neboť já mám hexy oproti standardním široké 9 mm. Za jízdy je to v pohodě, ale zda bude třeba vydřená pneumatika ukáže čas. Poslechově to nedře a vizuelně za jízdy je to jak na této fotce.

Obrázek

Obrázek

Závěr:

Tohle vše byla zatím jen teorie a včera jsem to konečně vyzkoušel venku po dobu 4,5 hodin a opravdu jsem si dal záležet a po celou dobu jsem schválně jezdil do míst, abych se dostal do situací, kde se kola šprajcujou mezi kameny a schválně to kolo na jednom kloubku vylamoval a opíral vnitřkem gumy o kameny a zkoušel zatočit.
:!: Výsledek :idea: TEĎ JE TO FAKT LUXUSNÍ A MÁ TO UKRUTNOU SÍLU. V těch pákách je v každém úhlu taková síla, že to v kamenech žvejká pneumatiky a hýbe s pětikilovou Tacomou jak s papírem. Nemusí se už dávat pružina, protože jak jsou ty páky hodně prodloužené, tak je celý systém řízení zafixovaný, že se opravdu nic nehne a nedochází k pajtlání toho jednoho kola. Takže pokud nebude dřít kloubek a prodloužení do pneumatiky, myslím si že je toto řízení konečně na 100% a je využit celý potenciál.

Další postřeh je, že Tacoma zatáčí o 15% lépe i přes to, že jdou páky těhlic na dorazy stejně jako dřív. Čím to je :?: Aby jste si nemysleli, že je to jen moje domněnka, tak tohoto byli po celou dobu testování svědky Smerin a RCpepa. Pepa si toho všiml na dráze a povídá mi, že mi ten pornorejd zatáčí o dost víc než obvykle a já mu říkám, že ty páky jsou ale pořád stejně nadoraz. Jenže jsem ten rozdíl pozoroval taky a tak jsem se na to zaměřil. Je to dané tím, jak je to vše silně zafixované a kam se zatočí, tam to drží, nic nepropružuje. Prostě se to chová jak na velkém autě a člověk v tom cítí tu velkou sílu a může se na to spolehnout.

Plusy:
- vysoká odolnost
- nehrozí vymačkání pouzder ložisek a kol do "A"
- maximální rejd s Ackermanovým efektem
- možné použití vlastních spojovacích tyčí a možnosti sbíhavosti a rozbíhavosti
- výměna jednotlivých komponentů
- zvýšení síly zatáčení

Mínusy:
- náročnější celková montáž a vyměření
- nutnost bez programátoru serva natrimovat řízení na vysílači 120-150%, což některé vysílače neumí
- vzdálenost konverzí u pneumatik Irok

Hodnocení : 93%

Vzkaz Slickovi: Martine já jsem teď strašně spokojený a líp to nikdy nezatáčelo. Být tebou tak bych ještě k sadě nechal vyřezat to prodloužení k servo páce a přidal to do celé sady. K dlouhé páce prodloužit o 11mm a ke krátké o 15mm a tím bude dosaženo maximum rejdu. Tím se zamezí zdlouhavé výměře. Pak dojde balíček se sadou, vše se jen namontuje a může se jezdit.

Pro ostatní: Nevím kolik lidí to testavalo a třeba se mohu v něčem plést, tak budu rád za každý poznatek, názor a i kritiku. Však jde hlavně o to, dotáhnout řízení k dokonalosti :wink:

Všechny fotky z testování naleznete zde : http://pitaw.rajce.idnes.cz/Pojezdeni_s ... _9.5.2015/ a fotky z montáže od této fotky dál http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#P1030905.jpg

Obrázek
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
sMERIn
Uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: 23.03.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

PitaW píše:Recenze Slickovo řízení a nové konverze řízení - ano či ne?
.....



Za sebe musím říct, že se mi ten "půlmilimetr" mezi pneumatikou a řízením zdá fakt málo a čekal bych, že se to brzo pozná na gumě...

Co se funkce týče, neumím srovnat, ale zatáčí to parádně 8-O
Naposledy upravil(a) sMERIn dne 11.05.2015 0:20, celkem upraveno 1 x.
SCX10 Honcho - - - SCX10 D90 (synka) - - - MEX Wrangler YJ

rajče
Uživatelský avatar
maztekk
Veterán fóra
Příspěvky: 3947
Registrován: 21.06.2011 0:00
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Vyčerpávající recenze, jsem zvědavý jak se mi to podaří vyladit se servem v rámu :-p
Uživatelský avatar
tomyprodejcz
Píšu hodně
Příspěvky: 1346
Registrován: 03.03.2015 11:18
Bydliště: Rakovník

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

To je pořádná laboratorní práce :OK: . Slickovo řízení je super, je sice složitější ho nastavit, ale myslím že výsledek za to přemýšlení stojí. Setkal jsem se s podobnými problémy, servo se musí přeprogramovat na více procent a dál jsme se zatím nedostal, takže moc děkuji pítovi za nápady. Mám v plánu koupit to slickovo prodloužení na ramena řízení, ale nevím jak tak koukám na fotky od píti a nemá tam skoro žádné místo od pneumatiky a to má rozšiřovací hexi což já nemám. Budu muset pouvažovat :-p
Gerard - Axial Wraith Božoléé power
Prcek- Axial Scx10 (Honcho)
Ať je léto, nebo zima v Brdech je vždy prima :-)

Zpět na „SCX10“