Já jsem tak rád, že zase fórum funguje a načítá velkou rychlostí. Už jsem se na FB dočetl, jak lidé nad zpomaleném fóru ztrácí trpělivost a začínali šířit, jak půjde fórum do háje atd. Já tajně doufal, že tomuto nebude a přání se mi splnilo. FB je dobrý akorát na tlachání, ale to je tak vše. Vše se utápí v nekonečno dalších příspěvků a fotek a nic nejde dohledat. Prostě fórum je fórum a je tu pěkný přehled informací o daných typech modelů a proto to tu mám moc rád. Je mi jasné, že pro lidi, kteří tu mají pár příspěvků je to šumák, ale pro nás co jsme tu léta a dáváme si práci s příspěvky to znamená moc.
Dnes jsem si připravil recenzi o kardanech a zároveň tím narazím i na FB a jiné komunity a mentality lidí s tím spojené.
Slickovo kardany - poslední verzeDne 3.8.2012 jsem nasadil všude vychvalované kardany Notyra, které v té době stáli myslím 550,-ks. Kardany úplně perfektní a odjezdily s 4,5-5,3kg těžkou Tacomou přesně 3 roky a stále drží. Posledních půl roku každou chvíli vypadával u přední nápravy 2mm čep. Nakonec jsem zjistil, že byl prasklý 3mm co drží červíkem ten menší do kříže. Vyměnil jsem jeden dílek a kardany valí dál. Jen už byli strašně vytahané.


Už delší dobu jsem přemýšlel o změně a Slick mě nabídl svoje za dobrou cenu a abych mu je zároveň otestoval. Na fotce níže jsou Notyro a Slickovo kardany.

Kardany už jsem nasadil necelých 14 dní před Recon G6. Zatím je krátký čas říct, zda jsou dobré a za jak dlouho se budou vymáčkávat, či získávat vůle. Mezitím si je můžeme alespoň popsat, jaké mají zpracování. Protože plno lidí, mezi které jsem patřil i já, je hodně srovnávali s Notyro a ono tomu tak úplně není.
Hlavní a pozitivní změnou je, že jdou rozebrat oba kříže, kdežto u Notyro byla silnější vodící roura s vidličkou jako jeden celek a když se vytahala jako mě, tak by se musel sehnat celý díl, kdežto Slickovo jen samotný kloubek, či jeho polovina. Zpracování je parádní a když přišli domů, tak díky prachovce, která je vcelku se silnou rourou působí vysunutí a zasunutí jako olejový tlumič, což je známka toho že je to pěkně chrání proti bordelu a prachu.

Další výraznou odlišností je vnitřek kardanu. Notyra byly tvořeny s vodící tyče s drážkami do kterých se vsazovaly 3mm perka. Slick to má konstruované z jedné vodící plošky, která jezdí v drážkách.
Tím jsme se dostali i na údržbu kardanu. V Notyro byl na široké rouře jeden červík, který se vymontoval a dovnitř se stříklo drobet WD40, dokud nezačlo vytékat čisté přes prachovku. U Slicka se musí vyšroubovat 2 zajišťovací červíky obalu proti sobě a celý obal stáhnout dolů. Je tam přístup ke všemu a v případě hrubých nečistot pěkně propláchnout, vyčistit a máznout. Zajišťovací červíky doporučuji jednou zakápnout co nejslabší tekutou závlačku, nebo stačí kapičku barvy, či laku na nehty. Oni jistí jen aby nespadl ten obal a jak je nový čistý závit, tak mají tendenci se povolit. Prostě stačí aby tam bylo drobet něčeho i třeba šmíru a už se sami nepovolí. Ty nemají nosnost ničeho žádnou :wink:


Něco už jsem s nimi najezdil a zatím se neshledal s jediným problémem. Krátká doba na vůle. Klouby jsou úplně stejné, jako když jsem je nedávno nasadil a stále se krásně lehce tlumeně vysouvají. Přesto, že jsem měl Notyra, které už pár let neexistují, moc rád, hodnotím tyto kardany úplně stejně ba ještě o něco lépe díky jiné konstrukci. V Rakousku mě zachránili celou přední nápravu, včetně serva. Někdy ve 1/4 kopce při pádu ze 150m kamenitého srázu jsme viděli jak se trhá zavěšení. Pár nám přišlo, že odskočilo kolo, ale to bylo asi tím jak se vše mlátilo už vytrhané. Takže skoro po celou dobu pádu vysela přední přes 1kg těžká přední náprava na tom kardanu. Zadní na kardanu a třílinku. Zadní je skoro bez jediného šrábnutí. Přední je poškrábaný víc a jediné co se mu stalo je toto 8o Být tam Notyro, tak se vytrhne v prachovce a náprava letí někam pryč.

Lehce promáčknutý obal, kerý nemá na funkci vliv :-D Teď si představte jak se při těch dopadech museli proti sobě šponovat a jsou stále bez jediné vůle :FINE: Po posledním dopadu a další rozborce se na jediném místě nepovolily. Tím se chci drobet dostat na téma Slick :-(
Poslední dobou často čtu nějakou tu kritiku na Slickovo výrobky a přestává se mi to samotnému líbit. Někteří lidé jsou jak ovce. Někdo neumí namontovat poloosy hned to rozšíří na FB jak to nefunguje a ostatní se hned přidají, chytřejší, že k tomu musí být set a nakonec se zjistí, že se musí vyndat ložisko v nohavici. A takto přesně vznikají fámy.
Kolikrát jsem slyšel nadávání, že se něco povolí. Chápu, že je to nepříjemné, ale vzpomínám na doby, kdy se povolovalo skoro vše a zde na fóru jsme to řešily a jelikož jsme modeláři, tak jsme si vždy nějak poradily. Od té doby se vcelku nasytil trh plno hezky vypadajících blbostí co fungují chvilku. Já měnil těhlice každých půl roku díky velkému vymačkání. 3/4 roku mám těhlice od Slicka a je to top. :OK: My spolu o plno dílech konsultujeme a řešíme nedostatky. Třeba jako poloosy, kdy se zkoušelo co vydrží než se povolí. Vyzkoušely se všechny tekuté závlačky a už se může užívat pouze bezporuchového ježdění. Je to fajn mít možnost komunikovat s výrobcem a zdokonalovat naše káry. Vše je stále takový vývoj a je třeba komunikovat a psát nápady a ne jen kritizovat že se povolí šroubek.
Zde je takové to domácí videjko jak to vše maká. Těhlice 3/4 roku, poloosy 2,5 měsíce
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas_2/#P1050347.jpg