Motor ti píská proto, že je něco už zničné - většinou ložiska, která trpí nejvíc. Kuličky přestávají být kulaté a mají vyježděnou volnější dráhu v ložisku. A jak se tam rychle protáčí ( voda nemaže ), tak to píská. Stejně tak v bronzovém ložisku osa vymele oválnou díru a to je také zdroj pískání. Motor vydrží dost, ale dvě věci jsou nejdůležitější: hladký, suchý a nepoškozený kolektor ( a z druhé strany uhlíky ) a nevymletá ložiska.
Martin Březina 17.y.o Jeep jk truggy - C2 class #sockacétrojka - C3 class Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1 Budu kupovat gaze 69 1:1 Nejdůležitější je výkóóóón !!!! http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Při ježdění v bahně a bordelu to dřív nebo později prostě přijde. Motor v našich autech je spotřební zboží a při ceně 300 není třeba kvůli tomu propadat depresím. Pokud budeš ale při každém ježdění dvě hodiny po střechu v bahně, tak budeš měnit motory každý měsíc a ani olejíček na hřídelce tě nespasí :lol: Říkejme tomu daň za dobrý požitek z jízdy. Ale pokud se budeš starat, jak kluci říkají, a budeš jezdit tak nějak normálně. Tak i kdybys měl co půl roku kupovat novej, tragédii bych z toho nedělal.
Trošku z iného súdka, ale stále k téme. Dnes som chcel prepájkovať káble na motore a jeden sa mi pri manipulácii odlomil aj s plieškom, ku ktorému bol priletovaný. Na motore som obrezal (pravdepodobne) izoláciu a pliešok z neho trčí slabé 2mm. Môžem na tento kúsok napájkovať kábel? Nebude vadiť, ak sa cín dostane na kostru motora? Či mám rovno riešiť nový motor? Vidno to na troch fotkách od tejto ďalej
Mozem skusit ocistit ten ulomeny kusok, lebo je to na MEX a je tam malo priestoru kvoli servu, ktore je hned za tym. Otazkou ale zostava, ci to bude pevne? A ci nebude vadit, ak sa mi cin dostane na kostru motora?
Nejsem si teď úplně jistý , ale jelikož se ukostřuje většinou - (mínus) pol , tak máš asi štěstí a nemělo by to vadit - pokud tedy číňan na tomto tvěm motoru zrovna neexperimentoval s prohozením pólů nebo značení :mrgreen: Měl jsem stejný problém na 400 motoru v noční etapě a skoro potmě jsme to naletovali na prasáka a v pohodě pak dál jezdil půl roku dokud se stejným způsobem neodlomil i druhý + plus pól - pak uź to byl problém. Je ale možné , že jsme jen měli štestí a trefili jsme se na odizolování. V každém případě bych si asi nejdřív ověřil jestli je to plusový nebo minusový kontakt.
Tak s tým by mohol súvisieť ďalší problém. Keď som skúšobne pripojil regulátor (ešte pred odlomením), tak mi kolesá točilo reverzne. Skúsil som to nastaviť na vysielačke (Throttle reverse), ale to len otočilo dopredu/dozadu, takže som dopredu išiel pomalšie, ako dozadu. Plánoval som teda pripojiť káble motora naopak (vymeniť +/-). Teraz teda neviem, či to má vôbec význam riešiť a nebolo by lepšie kúpiť nový motor
Já si myslím že nový bude lepší. Já když jsem urval kabel tak novej.
Martin Březina 17.y.o Jeep jk truggy - C2 class #sockacétrojka - C3 class Bmw e36 m43b18>m50b25. 1:1 Budu kupovat gaze 69 1:1 Nejdůležitější je výkóóóón !!!! http://martan2002.rajce.idnes.cz/
Boříku, prosím tě, kde mívají běžné modely ukostřen mínus pól? V životě jsem se s ničím takovým nesetkal. Ani v manuálu DSYS jsem neviděl nic o nějakém kostření jakýchkoli vstupů, nebo výstupů regulátoru. Proč bychom pak měli, na rozdíl od velkých aut, všude zásadně dvojdrátové rozvody? Pokud budu mít některý pól motoru spojený s kostrou bude to mít následky pouze v překlenutí jednoho z odrušovacích kondenzátorů na motoru a v případě celokovového šasí teoreticky zvýšené riziko dotyku jiné, z nějakého důvodu špatně zaizolované části rozvodu.
Taurusi, většina moderních regulátorů rozeznává směr dopředu a dozadu, kvůli posloupnostem funkce bzdy, jiné nastavitelné maximální rychlosti vpřed a vzad, případně jiné strmosti náběhové rampy výkonu, a podobně. Je tedy třeba respektovat souhlas směru ovladače na vysílači a směru řízení regulátoru. Pokud je třeba obrátit směr jízdy modelu, zařídí se to změnou polarity přívodů k motoru. Většina motorů má nějak, třeba červenou tečkou, označen plus pól a točí se proto při správné polaritě obvyklým směrem. Pokud ti auto i přes to jede obráceně, bude to nejspíš důsledek jiné konstrukce převodů, které mají buď sudý, nebo lichý počet převodových kol, nebo třeba otočením motoru hřídelí o 180 stupňů, a podobně. Když například u klasického Axíka namontuješ obráceně držák převodovky v rámu, budeš mít samozřejmě otočen i motor a auto pojede při stejné polaritě opačně. Prohodíš tedy přívody motoru a vysílač i regulátor budou pracovat správně, stejně, jako například připojený světelný modul s brzdovými světly. U relativně nízkootáčkových motorů, jaké používáme v expedicích je to většinou úplně jedno. Jiná situace může nastat u rychlých aut s víceotáčkovými motory, které mívají nesymetrické časování ( = úhel natočení pólů magnetu vůči úhlu doteku uhlíků) kvůli optimalizaci výkonu, otáček, kroutivého momentu a účinnosti motoru v jednom, převládajícím, směru otáček, tj. při jízdě vpřed. Často se to dobře pozná podle toho, že výlisek zadního víka motoru má proti svému aretačnímu výstupku více zářezů v plášti motoru - možnost změny úhlu časování. Pak bys obrácením logického smyslu otáček motoru znatelně zhoršil výkony modelu. U našich pomalých "crawler" motorů to není třeba řešit.