Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Ano ...... Furt dokola ...... při laborování v této spoustě kombinací si udělej třeba tabulku v exlu s funkcí a začni to tam sázet - otáčky , jednotlivé převodové poměry , hmotnosti atd.
Jako základ musíš brát v potaz nejen převodový poměr a otáčky motoru , ale i to kolik ti bude auto ve výsledku vážit a k váze se váže hodně důležitá věc - kolik toho CCpodvozek snese v uložení převodů.
CCčko má v originálu motor cca 16000 reálných otáček a převod tuším nějak 20:1 což je stejné jako rychlý převod na 3ku u Tamiya HL podvozků , tudíž bys s tím mohl slušně šlapat na paty zhruba polovině aut ve startovním poli v Semíně , ale to by jsi na tom musel mít lehkou nástavbu a muselo by to vážit do cca. 2,5kg jelikož nemáš možnost řadit na silnější převod a tudÍž musíš kopečky najíždět v rychlosti. To třeba v Semíně jde , ale na Kačenárně už budeš mít dost problém.
Nevím kolik dělá výsledný převod Mrakova spuru s HPI , ale ať už budeš kombinovat jakékoli pohony snaž se prostě ve výsledku dostat na silnější převod a stejný výsledný počet otáček na kolo jako mělo CCčko původně (cca.800) a budeš pro začátek zhruba tam kde by jsi chtěl být.
Toto vše samozřejmě platí pouze v případě , že na podvozku budou ala Mrak vychytaný základní neduhy CC jako třeba řízení atd. a že mu nenaložíš na hrb váhu jakou by nesneslo uložení převodů.
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Gavius
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 23.08.2015 0:39

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Děkuji ti moc! ...

Tak tedy nevíte někdo, jak je na tom poměrově převod s HPIčkem a spurem? :)
díky
Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Tak jsem za tebe tak nějak spočítal zuby na fotkách ....... http://www.rc4x4-shop.cz/Upraveny-prevo ... XC-d91.htm
a spur ale Mrak by měl v modulu 1 mít poměr zhruba 3:1 a HPI má poměr cca. 7,6:1 vynásobeno spolu je 22,8:1
tudíž vynásobeno následně poděleným zbytkem převodů CCčka by mělo hodit +/- konečný převod CC ala Mrak 80:1 tudíž zhruba rychlost chůze - pokud jsem něco popletl kolegové nechť mne opraví .
Pro zachování rychlosti původního CCčka je tudíž potřeba aplikovat motor cca.40 000 otáček ........ otázkou je , má li to smysl tolik redukovat a následně dohánět otáčkami a přinese li to kýžený výsledek bez toho aby vyskákaly všechny kryty převodů :-D
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Gavius
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 23.08.2015 0:39

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Wau, díky moc za tohle... tady v tom počítání mám velký mezery, musím ještě hodně dohánět! :)
To znamená, že jsem v ****** ... ach ja :)
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Nad cim rozmyslas? Chces s tym pretekat? Kasli na prevodovku. Buchni tam 35-45 zavitovy motor a mas vybavene.
Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

To asi ne ..... stejnosměrný vícezáviťáky nejsou řešením, to už tu bylo. Doba sice od časů PoisonTruck pokročila , ale myslím že to nebude úplně to pravé ........... jinak Gavius , nevím proč bys měl být v p++++ .... na základě tohoto teprve začni s vymýšlením a hledáním a myslím , že je spousta možností jak tomu dát sílu bez ztráty otáček. Zatím pokud tomu nenaložíš zbytečný kila na hrb - se dá jezdit a trénovat i s původním osazením.
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Videl som zopar pretekov na Dakar styl sice len z videi, ale neprislo mi, ze by to nezvladol motor v CC-01 ktory som spomenul. Ved nejde crawlit, ani jazdit trial.
Uživatelský avatar
plutoone84
Píšu hodně
Příspěvky: 1281
Registrován: 18.01.2014 12:06
Bydliště: Potštejn

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Já souhlasím s Taurusem. Dávat nesmyslně rychlej a slabej motor, kterej potom zpomalujete. Dej tam 35 závitovej motor a bude to rychlý i silný dost. A nemusíš vymejšlet žádný přídavný převodovky.
Gavius
Uživatel
Příspěvky: 100
Registrován: 23.08.2015 0:39

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Tak děkuji za názory, konečně se to tu trochu mele a dá se z toho více vzít.
Je pravda, že zatím má auto nějákých 2,4kg, ale ještě něco přibude, barva, polepy, světla... ale do třech se snad v pohodě vlezu, což i tak není málo....
Mám na zítra nachystaný motor 35T, na základní převody a uvidím....

Jinak rotruck, v debatě můžeme pokračovat i zítra, pokud na to bude čas :)
Uživatelský avatar
rotruck
Častý přispěvatel
Příspěvky: 899
Registrován: 25.05.2009 0:00
Bydliště: MORAVA

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Tady nejde o zpomalení , ale o dostatečný navýšení síly a rozloźení průběhu výkonu motoru zpŕevodováním .... no a když zpřevodujeme , tak nám ubude rychlost a tu se snažíme získat vysokootáčkovým motorem - asi tak.
Kdybych nevěděl o čem mluvím tak to nepíšu - laborováním s vícezávitáky uz jsem si prošel a skončil jsem zpátky u zpřevodování ..... to co vícezáviťak ubere na rychlosti , nevrátí na síle ani z jedné třetiny - bohužel.
Problém CCčka je , že je málo vhodnejch převodovek co by do něj pásly bez větších úprav , proto tolik laborování. Ale neboj Gavi , něco bych namyšleno měl .........
RCTR - RC Truck Rally- Dakarky LIAZka a KAMAZel
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Ja vám do toho nechcem kecať. Na koniec s Dakarom nemám absolútne žiadne skúsenosti. Pokiaľ to máš ale vychytané, tak nerozumiem, čo stále Gavius rieši. :-p
Uživatelský avatar
Fire
Uživatel
Příspěvky: 157
Registrován: 24.10.2015 22:12

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Rotruck: ty jedeš :FINE: , výpočty, názory na místě :YOP:

Jinak já v CCčku nyní převodovka HPI, spur Mrak a k tomu motor 15T (32tis. ot/min tuším). Ano je to cvrkot jak u zubaře (jezdím zatím bez boudy tak se to pěkně nese, jak se dá nástavba, nebude to tak strašné). Mám to především na expedice, lesy, pole, PÍSKY apod... prostě to teď plánuji takto nechat a časem pokud to porovnám Gavi s Dakarem, případně uvidím.

Druhé CC synka je převody vše origo, motor cca 22,5 tis. ot./min a mám v plánu převodovku ..............zatím mlčím, dám pak vědět....

Jinak ta převodovka je v tom CC dle mě potřeba už jenom z důvodu brzdy v neutrálo, plynulejšího a silnějšího záběru apod...převody origo jsou silniční pomsta :-D ...jinak hlavní problem je vůle, pokud je máte vypodloženy jako já, vypodložte to ještě kousek :YOP: a máte snad klid....

Kdo dá odkaz na kompletní kovové převody do CC (ne diferáky !!!!!!, pastrorky apod.), dostane balónek :BYE:
standa34
Uživatel
Příspěvky: 425
Registrován: 08.10.2014 13:05
Bydliště: Brno Kameňák

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Fire píše:Rotruck: ty jedeš :FINE: , výpočty, názory na místě :YOP:

Jinak já v CCčku nyní převodovka HPI, spur Mrak a k tomu motor 15T (32tis. ot/min tuším). Ano je to cvrkot jak u zubaře (jezdím zatím bez boudy tak se to pěkně nese, jak se dá nástavba, nebude to tak strašné). Mám to především na expedice, lesy, pole, PÍSKY apod... prostě to teď plánuji takto nechat a časem pokud to porovnám Gavi s Dakarem, případně uvidím.

Druhé CC synka je převody vše origo, motor cca 22,5 tis. ot./min a mám v plánu převodovku ..............zatím mlčím, dám pak vědět....

Jinak ta převodovka je v tom CC dle mě potřeba už jenom z důvodu brzdy v neutrálo, plynulejšího a silnějšího záběru apod...převody origo jsou silniční pomsta :-D ...jinak hlavní problem je vůle, pokud je máte vypodloženy jako já, vypodložte to ještě kousek :YOP: a máte snad klid....

Kdo dá odkaz na kompletní kovové převody do CC (ne diferáky !!!!!!, pastrorky apod.), dostane balónek :BYE:



Na Pálavu si vem igelitku neb to mladej rozseká a ať se ti to dobře nese :-D :-D :-D
Uživatelský avatar
Deff maniak
Píšu hodně
Příspěvky: 1217
Registrován: 13.02.2014 16:02
Bydliště: Brno,Rožnov Prostřední Bečva Bácov

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

standa34 píše:
Fire píše:Rotruck: ty jedeš :FINE: , výpočty, názory na místě :YOP:

Jinak já v CCčku nyní převodovka HPI, spur Mrak a k tomu motor 15T (32tis. ot/min tuším). Ano je to cvrkot jak u zubaře (jezdím zatím bez boudy tak se to pěkně nese, jak se dá nástavba, nebude to tak strašné). Mám to především na expedice, lesy, pole, PÍSKY apod... prostě to teď plánuji takto nechat a časem pokud to porovnám Gavi s Dakarem, případně uvidím.

Druhé CC synka je převody vše origo, motor cca 22,5 tis. ot./min a mám v plánu převodovku ..............zatím mlčím, dám pak vědět....

Jinak ta převodovka je v tom CC dle mě potřeba už jenom z důvodu brzdy v neutrálo, plynulejšího a silnějšího záběru apod...převody origo jsou silniční pomsta :-D ...jinak hlavní problem je vůle, pokud je máte vypodloženy jako já, vypodložte to ještě kousek :YOP: a máte snad klid....

Kdo dá odkaz na kompletní kovové převody do CC (ne diferáky !!!!!!, pastrorky apod.), dostane balónek :BYE:



Na Pálavu si vem igelitku neb to mladej rozseká a ať se ti to dobře nese :-D :-D :-D

To mě rozsekalo :-D :-D :-D :-D :-D
Jiří Huser
16 let
1:8 Land-Rover D130(minulosti)
1:8 Vaterra acsender K5 blazer
1:8 Vaterra ascender ford bronco
Za chvíli vectra B ;)


http://jerrrrry.rajce.idnes.cz/
standa34
Uživatel
Příspěvky: 425
Registrován: 08.10.2014 13:05
Bydliště: Brno Kameňák

Re: Rady a porady ohledne Tamiya CC-01

Fire ví viz. Brno Výstaviště :-)

Zpět na „CC-01“