Ja teda nechci nak rejpat kdyz pises jasne ze ho nechces, ale veta "nemuzu ho pouzit" mi nak nekoresponduje s logikou veci - jediny, proc bys nemohl, je velikost - a pritom ukazujes motor velikosti 600 ze ten jo. Vzdyt GT je stejne velkej... A jiny duvod proste neexistuje..
Edit Driv byl masove rozsirenej speed 600 eco - silnej uspornej a za par korun. Prisel jsi na expedici a z 10 aut ho melo 8. Dnes uz se nedela a vystridal ho prave GT550, umi i triclanek a i na dvouclanek ma sily na rozdavani, pokud chces srovnani tak ve vlakne "honco z vimperka" najdes srovnani, jak tenhle GT hazi blato a jinej ne. A spotreba jako historicky 600 eco, cili na 5000mah hodiny expedicniho jezdeni...
Já se pridám k Mirovi. Nějak mám v hlavě, potrebujes spis převod, ten ti udrží auto v kopci. Pokud mas axial, klidně vem tu gt550-ku, se speedem 600 ECO jsem stal v kopci v pohodě.
já jezdil speed 600 eco a nebo speed 600 7.2V a eco bylo pomalý a ten druhej moc rychlej tak od tý doby jezdim speed 600 8.4V je tak mezi těma dvouma v otáčkách a síly má taky dost,takže tak :-)
gt550 jsem měl a v malých otáčkách mi cukal a to mě sralo měl jsem dva fungl nový a dělali to oba a reglem to nebylo protože speedy jely normálně,takže bud jsem chytnul oba páteční kusy nebo mi prostě neseděly :-)
Úplně souhlasím s Wendisem, taky jezdím speed 600 8.4V. A dá se říci že rozdíl mezi Speed 600 Eco téměř nepoznám, možná je krapet rychlejší. ale spokojenost maximální a cena super.
2,4 Ghz
SCX10 - Toyota Hilux
SCX10 - JEEP JK
SCX10 - Land Rover Discovery Camel Trophy
MST CFX - Range Rover Camel Trophy
V3S
Tamiya - Porsche Jägermeister
2x Traxxas Slash
Asi budu za rypala, zase, ale rozdil mezi ECO a 8,4 je dost zásadní, 11000 nebo 15500 otáček, to je bych řekl 1/3 skoro. Jezdil jsem oba v axialu. A 8,4 právě v káře od Wendyse a na 100 mm gumach mi jepice i driftovala. ECO byl takový kultivovanejsi, krotši.
Jako souhlasím že je rychlejší. Na ecu jsem dával větší pastorek a na 8,4 menší. Takže ve výsledku se to dost srovnalo.. Mě ten motor vyhovuje. Občas potřebuješ větší výkon na nějaký hup.
2,4 Ghz
SCX10 - Toyota Hilux
SCX10 - JEEP JK
SCX10 - Land Rover Discovery Camel Trophy
MST CFX - Range Rover Camel Trophy
V3S
Tamiya - Porsche Jägermeister
2x Traxxas Slash
gecko-x píše: potrebujes spis převod, ten ti udrží auto v kopci.
S tímto bych moc nesouhlasíl, důležitá je brzda na regulátoru, máme sice brushless motory, převod v jednym mám 167,5:1 a rozjede se bez brzdy z malyho kopecka jak nic. Viděl bych to na nějakej brussless motor, žádny uhlíky se tam nemůžou očesat a výkon se nedá srovnávat. :YOP:
A já si za tím stojím, postav v kopci auto na 1. stupeň a pak na 5. Mel jsem Tatru 8*8 a převod 1/147 a stala skoro kolmo i na stejnosměrný motor. Je pravda, ze i na reglu záleží, ale mel jsem tam pak i střídák 21,5 t a brzdu v neutralu vyplou a i tak to v kopci stalo. Prostě převod nenahradis, tak jak u motorek objem :-D
Převod nenahradíš to máš pravdu, je rozdíl mezi 30:1 nebo 150:1 i motor to pocítí. Jen říkám, že i tak velkej převod neudrží auto v kopcu bez brzdy regulátoru. Tomu nevěřím, že se ti nerozjela, když mě se rozjede 3,5 kilovy auto :NO: . Nejsu si jistej, ale Hanysovi se Profa rozjela bez brzdy v Mohelnici na 1čku a to má převod 470:1 , ale tam jsou takřka kolmé kopce :-D
Tak chlapci, zase trochu suché teorie, mazáci a odborníci prominou. V případě tzv. "brzdy v neutrálu" třeba zásadně rozlišovat statickou - "udrží to na svahu v klidu" a dynamickou -"brzdí to za jízdy se svahu". Oba ty případy mají trochu jiný fyzikální základ. Obojí souvisí s celkovým převodem soustavy = průměr kol, v podstatě stálý převod difu a převodovky a převodový poměr spur-pastorek. Obecně, čím větší pastorek, tím těžší převod, rychlejší a slabší auto, a horší brzda. A naopak, čím menší pastorek, tím lehčí převod, pomalejší a silnější auto a lepší brzda. Statické brždění = kroutivý moment, potřebný k protočení motoru v klidu, tj. překlopení motoru z jedné polohy magetu do druhé (což je ten případ "udrží to na svahu") závisí na síle magnetického pole, která je dána velikostí a kvalitou magnetů, materiálem a mohutností pláště statoru a kotvy rotoru, a velikostí mezery mezi rotorem a statorem. Průřez vinutí, počet závitů a síla brzdy v reglu s tím v podstatě nesouvisí. Elektrické parametry naopak zásadně ovlivňují dynamickou brzdnou sílu v pohybu, aneb jak dobře to "brzdí za jízdy", jedno jestli s běžnou brzdou, nebo s brzdou v neutrálu. Ta v zásadě roste s energií, generovanou bržděným motorem, tzn. počtem závitů, elektrickým odporem v obvodu motoru a počtem otáček. Největší dynamický brzdný moment má motor se zkratovanými póly, což teoreticky odpovídá 100% brzdě na regulátoru. Brzdná síla je přímo úměrná otáčkám motoru, takže konkrétní auto se na konkrétním svahu rozjede jen konkrétní maximální rychlostí, která se dá ovlivnit nastavením síly brzdy na reglu, na rozdíl od faktu, jestli se to vůbec rozjede, nebo ne. V klidu je dynamická brzdná síla z pricipu nulová, ale začíná se na motoru projevovat už od jednotek ot./s, což v praxi při našich velkých převodech sice znamená rychlost pár cm za vteřinu, nicméně pořád je to nějaká "rychlost". Takže když řeknu, že mi to brzda v neutrálu udrží v klidu na svahu, je to jako u rybářů: byla taaakhle dlouhá 8) Hodně zjednodušeno: U téhož auta, udržet se v klidu na svahu má šanci silnější motor s menším pastorkem, a brzdit za jízdy navíc ještě s větším počtem závitů a silnou brzdou v reglu. Obecně kvalitnější motor má větší účinnost = větší výkon, menší spotřebu, lepší brzdu, ale pochopitelně taky bude mít pravděpodobně těžší převod, menší potřebné otáčky a větší sklon k cukání při rozjezdu.
EOS to výborně popsal a jen bych doplnil docela jednoduchou praktickou zkoušku: odpojte regulátor, postavte auto na nakloněnou rovinu a uvidíte, do jaké míry se auto rozjede a nebo nerozjede. Pak spojte plus a mínus na motoru ( pochopitelně také bez regulátoru !! ) a pokus opakujte - jasně se pozná, jaký je rozdíl mezi tou statickou a dynamickou brzdou. Jde to poznat i tak, že prsty protočíte motor bez zkratu plusu a mínusu a pak s tím zkratováním. Čím silnější magnety, tím to půjde hůř.
Wendis píše:já jezdil speed 600 eco a nebo speed 600 7.2V a eco bylo pomalý a ten druhej moc rychlej tak od tý doby jezdim speed 600 8.4V je tak mezi těma dvouma v otáčkách a síly má taky dost,takže tak :-)
gt550 jsem měl a v malých otáčkách mi cukal a to mě sralo měl jsem dva fungl nový a dělali to oba a reglem to nebylo protože speedy jely normálně,takže bud jsem chytnul oba páteční kusy nebo mi prostě neseděly :-)
Chci se zeptat jestli muzu jezdit speed 600 8,4V na 2S lipo a s http://www.rcmodelex.cz/rcmodelex/eshop ... -6V-5A-BEC reglem, jestli bude mit dost sily a rychlosti. Jeszdil bych to asi s 13T pastorkem v RTR honchu. +- 3.5kg . Doted jsem jezdil 55T plechovku s 20T pastorkem.