Tahle úprava je sice moc hezká ale totálně nefunkční. Tohle měl dřív i mrak, jedna šťouchačka vod serva a jedna spojovačka mezi kolama, rejd skoro žádnej a nehledě na to jak píšeš změna zbíhavosti při propružení. Každej na to asi musí přijít sám že tohle sice bude fungovat, ale díru do světa s tim neuděláš.
A volnoběžka..
Budeš si chtít z kopce přibrzdit nebo v bahně couvnout a co tam budeš zkoušet jen se zadkem... Ber to jako radu, pro mě za mě si na ty auta dejte jakou píčovinu chcete :-) :-D
Jsem Jirka. 1:10 CC-02 Nissan Patrol GR Y60 Wagon 8) 1:1 Nissan Patrol GR Y60 Shorty Seru na body, jezdím po poli...
Souhlasím s tebou. Taky hned v úvodu jsem psal, že to není žádná extremní úprava pro cravlení, ale pro scale auta do haly a pod. ;-)
V každém případě oproti originálu se rapidně zlepšilo zatáčení a to i s použitím původních kloubků vymizela vůle, kdy pravé kolo skoro nezatáčelo(6 kloubů oproti 2). Menší rejd je ale diskutabilní, protože tato úprava řeší axla pod podmínkou, že máte otevřený diferenciály a nastavenou sbíhavost. To znamená, že vnitřní kolo je limitováno dorazem, který již asi nejde posunout(alespoň mě se to ještě nepovedlo). Venkovní kolo samozřejmě musí zatáčet méně dle vnějšího poloměru zatáčení.
K volnoběžce..... :-D je to tak trochu náhrada za mezinápravový diff, která na rovince(ale pouze na ní) opravdu funguje :-D
Osobně mám nastavenou rozbíhavost, zavřený oba diffy a bez volnoběžky (holt jsem si chtěl taky zajezdit i v lese :OK: )
Zlepšilo se i vše oproti "tuning řízení od MP-JETu" za 639 Kč a poloosama za 399 Kč, přičemž náklady na předělání se pohybovaly do 50 Kč a vždy je možnost přejít na řízení od Mraka (půl práce je již hotova...;-) ).
Berte to pouze jako radu, nikoho nenutím tento způsob používat. Mě se na něm líbilo, že pružiny tlumiče jsou v předu před kolem a jsou dobře vidět u mého Humříka ;-), přičemž je zatáčení stejné jako u Mrakova dřívějšího řízení, kde byla pevná spojovačka vepředu pod šťouchačkou a je u něj funkční axle.
vonstepon píše:Ještě jednou díky za rady, nahodil jsem hexy, provedl "úpravu těhlic", přesunul O kroužky z os kol k převodovce - při většim rejdu vyskakovaly dogbony a tohle to, alespoň prozatím vyřešilo. Geometrie rejdu asi nebude ideální, ale zlepšení je markantní.
Jediný, co se mi ještě nezdá je, že servo tahá za nápravy až moc a vaklá při cca 90% rejdu a větším celejma ramenama - to by podle mýho názoru mohlo vyřešit zkrácení páky, potažmo celýho toho bastl forichtungu co je na ní přidělanej ...
Já jsem stáhnul výchylky serva řízení na vysílačce na nějakých 75 % a kola jdou tak akorát na doraz a netáhnou ramena.
vonstepon píše:Ještě jednou díky za rady, nahodil jsem hexy, provedl "úpravu těhlic", přesunul O kroužky z os kol k převodovce - při většim rejdu vyskakovaly dogbony a tohle to, alespoň prozatím vyřešilo. Geometrie rejdu asi nebude ideální, ale zlepšení je markantní.
Jediný, co se mi ještě nezdá je, že servo tahá za nápravy až moc a vaklá při cca 90% rejdu a větším celejma ramenama - to by podle mýho názoru mohlo vyřešit zkrácení páky, potažmo celýho toho bastl forichtungu co je na ní přidělanej ...
Já jsem stáhnul výchylky serva řízení na vysílačce na nějakých 75 % a kola jdou tak akorát na doraz a netáhnou ramena.
O tom jsem četl, ale na vysílačce z rtr setu toho bohužel moc nenastavim. Těch cca 70% - 80% výchylky by to určitě vyřešilo, ale skusím o něco zkrátit nástavec na páce - kratší dráha pohybu táhla => o něco menší vytočení kol, dle mejch (celkem chabejch) znalosti fyziky a taky kratší páka = méně námahy pro servo. Snad to tak je :-p Tusim, že bude potřeba komplet jiná elektronika :idea:
GAVI chce tyto "hlinikovy", bo plast prasknul stejne jak pise Ludek...a ramena chce rovnou k tomu at to vypada ☺...kdo da odkaz na aliexpress, budu mu vdecnej...na mobilu to nenapadim...diky
No přesně, jak píše Fire, spodní překryt mi prasknul. A tak mě napadlo tohle, protože ten můj plastový mi praskl po pár jízdách. A hlavně v druhým závodě. Popravdě na těch kovových ramenech moc netrpím, zase nevím, zda by mi tam šel dát tlumič, po tom co je mám předělaný. :)
To nechápu. Jedou mi auto spadlo ze svahu. Kutálelo se určitě 70-100m, některé díly jsem ani nenašel a na autě zůstalo jen jedno kolo. Ale dekl o kterém se bavíte byl v cajku.
Taky pěkný ;) No při našem dakarským závodě mi to v technickém useku prasklo. Nepamatuju si, ze bych narazil třeba o kamen, vyloucit to ovšem nejde, ono to občas ranu dostalo. :)
......... bylo to stopro o nějakej šutr . stačí kouknout na video po čem a jakým stylem jezdíme a není čemu se divit :mrgreen: já mám od toho tance na šutru fungl novej ocelovej kardan orvanej jako bych ho jezdil 3roky .......