Ahoj všem,
posílal jsem stejný dotaz na rcmania.cz, ale bez odpovědi, tak jsem zabrousil i sem. To jen na vysvětlenou, proč je pod 1. mým příspěvkem hned 2. příspěvek ;-)
nedávno jsem se rozhodl předělat mé nevyužité auto HPI Bullet (mám ještě původní = 1. verzi, tedy HotBodies Lightning ST10) ze spalovacího motoru (žhavicí motor) na elektromotor, protože mám k elektru v modelech blíže.
Jelikož jsou oba podvozky (ten se spalovákem i ten s elektromotorem) až na pár součástí téměř totožné, tak bych rád využil této vlastnosti a namontoval motor + regulátor, který bych napasoval do toho nevyužitého auta. Prosím, neberte v potaz to, že musím vyměnit plato podvozku kvůli jinému uchycení elektromotoru apod. To samozřejmě vím a mám už objednané potřebné vyměnitelné součástky. Berte prosím taky v potaz to, že už dlouhou dobu modelařím, takže toho vím o RC "tak akorát" ;-)
Obě verze aut (spalovák i elektro) mají tytéž převodové poměry ozubených kol až na pastorky motorů (z logiky jasně vyplývající => elektromotor má menší pastorek, jelikož je schopen dosahovat vyšších otáček), takže můj podvozek v klidu využiji.
Originál regulátor HPI Bullet ST Flux je tento:
http://www.hpiracing.com/en/part/112851
a originál motor je tento:
http://www.hpiracing.com/en/part/112850
Parametry originálního motoru z Bullet Flux ST jsou tedy ve zkratce takové:
Regulátor: trvalý proud 80 A, Špičkově 540A; "motor limit" regulátoru => off-road 2S-6000kV, 3S-4000kV, BEC 6V/2A a na stránkách HPI je u toho regulátoru i seznam "použitelnosti" třeba i v drift autech apod.
Motor RTR verze HPI je 4000kV.
No a právě ten "seznam použitelnosti" na stránkách HPI mě přivádí k té myšlence, že bych vyndal regl a motor z mého 2. nevyužívaného podvozku (tentokrát na drift) a namontoval ho sem.
Moje výbava co mám v driftu je tato:
Regulátor: http://www.mz-racing.net/r01201-robitro ... hless-5-5/
Motor: http://www.mz-racing.net/r03008-robitro ... ess-10-5t/
Toto mé současné combo je celkem "v pohodě" využitelné pro můj účel, ale pouze do okamžiku, kdy bych chtěl přejít kvůli vyššímu výkonu a rychlosti na 3S LiPolky. Přechod na 3S liPol bude možná žádoucí z hlediska požadovaného výkonu a vyšších rychlostí. 3S baterie chci pořizovat už kvůli kvadroptéře, RC člunu apod.
DOTAZY:
1) Je možné toto combo "přendat" z driftu na Offroad?
2) nebude se to hřát?
3) je 3S "lepší"?
4) Jakou jinou sestavu KVALITNÍHO A LEVNÉHO motoru a regulátoru byste doporučili, protože se mi moc nechce dávat další 4-5 tis. Kč za motorizaci, ale chtěl bych dosahovat podobných jízdních výkonů, jako má "originál" combo (viz odkazy výše.)
5) pokud kupovat, tak prosím o odkazy na mz-racing.net (beru tyhle věci téměř výhradně odtud)
Problém výše popsané výměny z driftu vidím i v tom, že "přijdu o driftovací auto" a to se mi moc nechce. Sice ho také moc nevyužívám, ale je to takový domácí mazel na poličce, kde čeká na občasné sklouznutí a doplnění potřebného endorfinu :-D
Všeobecně musím říct, že mám regulátory a motory Robitronic velice rád, jelikož je dlouhá léta jezdím i v jiných modelech a vždy naprosto splnily mé očekávání, proto bych i tentokrát šel cestou Robitronicu. Ten ale bohužel nenabízí v případě přechodu na 3S bat. adekvátní řešení. No a protože neznám (nemám) jiné značky, tak si chci nechat raději poradit od zkušenějších, jak situaci řešit ;-)
Předem díky za odpovědi...