Dalkan
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2016 23:42

kombinace regulátor & motor

Zdravím vespolek,

rád bych rozšířil řady expedičních šílenců :) a chci si pořídit cherokee.

V autech jsem totální začátečník a amatér, to se nebojím přiznat. A proto se ptám, zkušených motivátorů a jezdců, co říkáte na kombinaci toho regulátoru a motoru.
régl: FOXY R120SB CAR střídavý regulátor 120A + prog.karta zde tento
a motor
LRP - VECTOR K7 BRUSHLESS motor - 21,5 závitů první motor
nebo tady ten LRP - Vector K4 brushless motor - Truck a Crawler druhý motor

Chtěl bych, aby auto jezdilo vyšší rychlostí než je rychlost chůze, ale rozhodně žádný supersport :) Jak je to vůbec s kompatibilitou "střídavých" senzorových motorů a regulátorů
Mám doma nějaké nevyužité baterie li-pol 11.1V, tak bych je na to auto použil.

Jaký je tedy váš názor na tuto kombinaci? Nebo doporučíte jinou? Parametry u toho regulátoru se mi strašně moc líbí (rozsah V, možnosti nastavení atd), ale nevím který motor.

Pro řádné expedice pak samozřejmě provedu voděvzdorné úpravy plastidipem :)

Díky moc za rady a tipy.

PS: posledních pár dní i nocí nedělám nic jiného, než že brouzdám na netu a pročítám fora. Až se bojím Chocholouška ;-) (to píšu jen pro případ, že by někdo napsal ať se kouknu na nějaké forum nebo topic ohledně motorů a réglů)
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: kombinace regulátor & motor

Ahoj,

obecně vzato by nemělo záležet na tom jakou značku reglu a motoru kombinuješ (pokud samozřejmě splňují určité podmínky). Ale jako všude se mohou vyskytnou jisté anomálie.
Co se zvoleného regulátoru týče nemám bohužel s touto značkou žádné zkušenosti, takže k němu se bude muset vyjádřit někdo zkušenější.
S motory LRP určitou praxi mám a vždy jsme byl spokojen.
Co se rychlosti auta týče vždy záleží na převodech. Zmiňuješ že by jsi chtěl pořídit Cherokee. Předpokládám tedy že máš na mysli Axial 2.
S 2S lipol a motorem LRP K7 17,5 závitů to už jezdí docela rychle. Řekl bych, že je tak na hraně kdy to má pro expedice ještě nějaký smysl.
K4 už by asi nebyla ideální (i když nevím jak by se chovalo s 3S).
Můj názor je, že pokud chceš používat 3S lipol, tak K7 21,5 není špatná volba.
Dalkan
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2016 23:42

Re: kombinace regulátor & motor

Ahoj,

díky moc za tip.

Původně jsem zvažoval SKY RC Combo Cheetah 1/10 60A regulátor s 21,5záv. motorem combo.
Ale bylo mi řečeno, cituji: "Vámi zvolené Combo můžete použít, ale ztratí to auto tzv.smysl...
Bude hodně rychlé a regulátor nemá Soft brzdu a Mode Crawler..
Při použítí 3s aku se z toho stane auto kategorie Monster truck".

Z toho jsem odvodil, že 21,5T je zbytečně moc rychlé a proto nevhodné. Proto jsem uvedl jako další motor ten K4, který by měl mít menší RPM a proto i pomalejší.

Každopádně díky moc za tip a ochotu reagovat na mé hloupé dotazy

Asi tedy na "doporučení" zkusím tu K7. :OK:

Nebo se ještě někdo podělí o své zkušenosti a názory? :) I za tyto budu vděčný
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: kombinace regulátor & motor

V podstatě to je tak jak píšeš. Velkou neznámou je pro mě je ta 3S Lipol. Nemám moc představu jak moc to s motorem zahýbe.
S 2S je K7 na Axial 2 tak akorát.
Ideální by bylo to otestovat, ale vzhledem k tomu, že píšeš tenhle dotaz, tak soudím že tu možnost mít nebudeš.
Snad se vyjádří i někdo se zkušeností s provozováním 3S v expe dřív nežli to pořídíš.
Dalkan
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2016 23:42

Re: kombinace regulátor & motor

Pokud jsem pochopil něco z diskuzních for (a snad jsem to pochopil správně) tak by ten "střídavý" motor měl mít se 3S baterií vyšší otáčky oproti 2S.

Dle parametrů by motor měl mít 1700kV. Takže pokud jsem to pochopil správně, motor má 1700otáček na 1Volt. Pro 2S baterií by to bylo (při volnoběhu) 1700x7.4=12580 a při 3S 1700x11.1=18870. Takže by to akorát mělo jezdit rychleji.

Snad jsem to pochopil správně. Pokud ne, budu rád za vyvedení z omylu.
Uživatelský avatar
gecko-x
Píšu hodně
Příspěvky: 1641
Registrován: 01.01.2013 18:55
Bydliště: Količín

Re: kombinace regulátor & motor

Pochopil jsi to správně :OK:
Ford f150 raptor rc4wd (Hero)
Uživatelský avatar
driver
Nově příchozí
Příspěvky: 12
Registrován: 11.12.2016 17:13
Bydliště: Chotěboř

Re: kombinace regulátor & motor

Ahoj, taky zvažuji jaký vybrat pohon. Spíše jsem přemýšlel o stejnosměrném motoru.
Můžu se zeptat proč jsi vybral střídák?
Díky
Dalkan
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2016 23:42

Re: kombinace regulátor & motor

všem díky za odezvu na moje (někdy) zbytečné dotazy.

Ahoj, taky zvažuji jaký vybrat pohon. Spíše jsem přemýšlel o stejnosměrném motoru.
Můžu se zeptat proč jsi vybral střídák?
Díky


Abych se přiznal, tak ani nevím :-D Žertuji. Při pročítání různých diskusí jsem narazil i na porovnávání stejnosměru (SS) a stříďáku.
Začnu negativy střídavého:
- střídavý je oproti SS dražší
- údajně je náchylnější na vodu (teoreticky lze eliminovat pomocí např. Plastidipu)

plusy:
- má vyšší výkony při stejných rozměrech -> menší rozměr při stejném výkonu
- pokud máš senzorový motor i regulátor, tak máš jemnější záběr motoru, což je při rozjezdech při šplhání např. po kamenech lepší
- jsou bezuhlíkové, tudíž jediné, co se opotřebovává jsou ložiska (nikoli i uhlíky) -> delší životnost (záleží však i na kvalitě ložisek) -> takže vyžadují méně údržby
- neměly by tolik rušit okolí např. žádné jiskření z motoru
- neměly by tolik hřát

Prostě a jednoduše u mě vyhrály střídavé. už jen z toho vědomí, že by měly vydržet déle a v noci si nebudu přisvěcovat jiskřením motoru, což třeba u scale je trošku i nežádoucí :)

Samozřejmě poprosím znalejší dané problematiky o doplnění nebo opravení mých chyb.
skotty
Uživatel
Příspěvky: 177
Registrován: 12.02.2011 0:00
Bydliště: Kousek od Pryglu
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: kombinace regulátor & motor

Chlape moc čteš a málo mluvíš s lidma a asi jsi nikdy neviděl stejnosměrný motorek na živo. :-( Přisvěcovat za tmy. Hm tak tohle tu ještě nikdo nezplodil a že jich tu už bylo. Tyhle diskuse nemají smysl. Jeď na expe nebo na cokoliv kde je fůra modelů a za hodinu za dvě uvidíš a budeš mít jasno.Můžeš se zlobit jak chceš nebo i chytrolíni zde ale je to nejlepší. :OK:
Dalkan
Nově příchozí
Příspěvky: 5
Registrován: 28.12.2016 23:42

Re: kombinace regulátor & motor

Ano, máš pravdu. Jak jsem psal hned na začátku tématu, jsem úplný začátečník. Takže hodně čtu. Nějaké ty informace musím do začátku získat. Byť i špatné.

A právě proto jsem se tady přišel zeptat a nechat si poradit od vás zkušenějších

Dneska své nedostatky snad odstraním. Chtěl bych se zúčastnit expedice konané v Ostravě. Takže uvidím co a jak.

Jinak s tím svícením motoru to bylo trošku více nadsazené.

Chápu tvou kritiku jako zkušeného jezdce. Ale každý nějak začínal. A nevyvaroval se chyb.

Jaký je teda tvůj názor a volba motoru (klady a zápory) případně regulátoru? Abychom se drželi tématu. :-)

Díky za reakci
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: kombinace regulátor & motor

Dalkan píše:Mám doma nějaké nevyužité baterie li-pol 11.1V, tak bych je na to auto použil.
Jakkoliv použití 3S lipo baterky doporučím (s vhodným převodem a motorem), musíš počítat s tím, že bude vhodné použít externí, silnější BEC. Vestavěný (v regulátoru) je většinou vhodný pro 2S baterku a jedno 10-15kg servo.
Dalkan píše:Z toho jsem odvodil, že 21,5T je zbytečně moc rychlé
Obecně, čím víc závitů (T - turns), tím pomalejší ale silnější motor. Pro naše použití je pak ideální 4pólový motor, např. Holmes hobbies nebo Tekin ROC412, 1800-2200kv a převody dopomala.
Dalkan píše:pokud máš senzorový motor i regulátor, tak máš jemnější záběr motoru, což je při rozjezdech při šplhání např. po kamenech lepší
Tohle neplatí, kvalitní SS motor má pořád lepší ovladatelnost při rozjezdu (z principu), i když kvalitní senzorová komba nejsou daleko.

Jinak k otázce stejnosměr vs. stříďák - střídavý pohon je moderní "high-end", je podstatně dražší, ale je úspornější na energii, dá se udělat i celkem vodotěsný. Stejnosměr dokáže (u expe ježdění) víceméně vše co stříďáky, kdy s o něco málo většími nároky na energii, boduje nízkou cenou a absencí problémů s vodotěsností. Nakonec to bude asi o penězích, jestli investuješ (chceš investovat) dost peněz s vědomím, že nic lepšího není, nebo vezmeš něco za třetinu i míň s vědomím, že se ti obrušujou uhlíky, budeš je jednou muset vyměnit a baterka vydrží na expe třeba o desetinu času míň.
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
Borik
Píšu hodně
Příspěvky: 1326
Registrován: 14.11.2011 0:00
Bydliště: Brno-Maloměřice

Re: kombinace regulátor & motor

virtual píše:
Dalkan píše:pokud máš senzorový motor i regulátor, tak máš jemnější záběr motoru, což je při rozjezdech při šplhání např. po kamenech lepší
Tohle neplatí, kvalitní SS motor má pořád lepší ovladatelnost při rozjezdu (z principu), i když kvalitní senzorová komba nejsou daleko.

Jinak k otázce stejnosměr vs. stříďák - střídavý pohon je moderní "high-end", je podstatně dražší, ale je úspornější na energii, dá se udělat i celkem vodotěsný. Stejnosměr dokáže (u expe ježdění) víceméně vše co stříďáky, kdy s o něco málo většími nároky na energii, boduje nízkou cenou a absencí problémů s vodotěsností. Nakonec to bude asi o penězích, jestli investuješ (chceš investovat) dost peněz s vědomím, že nic lepšího není, nebo vezmeš něco za třetinu i míň s vědomím, že se ti obrušujou uhlíky, budeš je jednou muset vyměnit a baterka vydrží na expe třeba o desetinu času míň.


Pokud je kvalitní střídavý regulátor, má střídavý motor rozběh v podstatě stejný, jako stejnosměrný motor. Pokud je navíc senzorový, vyjde to nastejno - rozdíl se nepozná ( myslím tím kvalitní regulátor ). Co se týká ceny, tak obecně jsou stříďáky už levnější - nejvíc u letadel, u aut o něco méně. Pokud se bavíme o kvalitě, tak to vyjde opět nastejno - jak kvalitní stříďák, tak kvalitní stejnosměrný motor jsou i několikanásobně dražší, jak ten obyčejný základ. Pokud jde o "vodotěsnost", jsou na tom oba typy motorů stejně - voda do nich nateče úplně stejně. Stříďák má tu výhodu, že tam není kolektor a uhlíky, takže špinavá voda ( hlína a píseček v ní ) neobrušuje právě ten povrch na styku kolektoru a uhlíku. Jinak ložiska a plechy trpí stejně, jen ten obal bývá u stejnosměrných motorů víc náchylný na korozi.
Uživatelský avatar
virtual
Častý přispěvatel
Příspěvky: 842
Registrován: 20.01.2009 0:00
Bydliště: Praha

Re: kombinace regulátor & motor

Boříku promiň, ale většina toho není pravda. Zaprvé mám možnost srovnání, a i když jezdím stříďáky (a jsem s nima moc spokojenej), rozdíl v citlivosti při rozjezdu pilot ve prospěch stejnosměru pozná. Není nijak zásadní, ale je.
Ceny:
Holmes CrawlMaster Pro 540 $84.99 vs. Holmes Puller Pro BL 540 Standard $129.99
Tekin Rock Crawler Brushed Motor 35T HD $44.99 vs. Tekin ROC412 $149.00
Podobně je to s cenou regulátorů, kombo pak může být např. Axial 35T Trail Breaker Electric Motor + Hobbywing QuicRun 1080 Brushed za 65$ nebo Holmes Puller Pro Waterproof + Holmes Hobbies TrailMaster BLE Pro Waterproof za necelých 300$. To je pak ještě víc než třetina či trojnásobek rozdílu v ceně...

No a voda do nich sice nateče (předpokládám, že víš, že plechovky pro závodní použití se zajížděly v destilce), ale pokud neošetříš senzory, tak stříďák ve vodě nefunguje, resp. nefunguje správně. Zatímco stejnosměr ve vodě bude fungovat hned ve stavu v jakém ho koupíš. Navíc "z továrny" vodotěsný Puller Pro stojí 140$, Axial Trail Breaker 25$...

EDIT: Dalkan: Ať se rozhodneš pro cokoliv, rozhodně ber typ pro crawlery s tzv. brzdou v neutrálu (auto se udrží v kopci i když pustíš plyn nebo brzdu), závodní regulátory tuto funkci nemusí mít. BTW LRP/NOSRAM mají dobré jméno mezi závodníky, ale na crawling/expe bych se těmto produktům vyhnul...
stavím Defender D90 pickup
Jeep JK GCM Skeleton
Axial Wraith Castle Mamba Max Pro, Tekin ROC412, 3S
Tamiya Ford F-350 High-Lift Novak GoaT combo
Uživatelský avatar
zax
Píšu hodně
Příspěvky: 1750
Registrován: 27.04.2010 0:00
Bydliště: Praha, Kladno

Re: kombinace regulátor & motor

[quote="EDIT: Dalkan: Ať se rozhodneš pro cokoliv, rozhodně ber typ pro crawlery s tzv. brzdou v neutrálu (auto se udrží v kopci i když pustíš plyn nebo brzdu), závodní regulátory tuto funkci nemusí mít. BTW LRP/NOSRAM mají dobré jméno mezi závodníky, ale na crawling/expe bych se těmto produktům vyhnul...[/quote]

Tady se dovolím zeptat proč LRP nebrat na expe? Měl jsem za to, že má poměrně spolehlivé výrobky.
Uživatelský avatar
tomas71
Píšu hodně
Příspěvky: 1173
Registrován: 30.01.2011 0:00
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: kombinace regulátor & motor

Mám LRP Truck Puller a předtím jsem měl LRP Crawler. Proč bych se jim měl vyhnout? Crawler jsem měl do minulého roku, kdy jsem ho po několika letech utopil.
Hilux na šasí Slick7 "TADY"
Hilux "Žirafa" na SCX10
Hilux "KATONI" na TF2 "TADY"
Crawlík Bullýk
"RAJČE"

Zpět na „SCX10 II“