Spolehlivost ASVčka je pověstná, to je fakt. Chipem se dá ta charakteristika tohohle motoru upravit tak, aby ani ve 4000 mu nedošel dech ;-) Potom se logicky spektrum použitelných otáček posouvá jinam. Problém těch atmosférických benzínů kolem obsahu 1.8 je síla na spodku a to, že to musíš furt držet ve vysokejch, aby to tak nějak jelo. Já jak jsem si zvyknul u 4.2D na tu sílu na spodku, tak když přesednu do něčeho jinýho (i třeba do tátový Y61 wagon 2.8td s mechanickým čerpadlem) a zjistim, že ten motor nejni prostě schopnej se rozjet na volnoběžný otáčky, tak jsem docela nasranej :-D Jako moje 4.2 má stálý převod 4.111 a 2.8ka má 4.625 a přesto není schopná se rozjet z volnoběhu. Ovšem zase 2.8 má lepší vršek otáček. I 2.8 je dobrej motor a vydrží i fakt docela krutý zacházení, když se poctivě ohřejvá. Výhoda turbomotoru je, že funguje dobře i ve vysokých nadmořských výškách kolem 2000 m.n.m., což se o 4.2d říct nedá.
Ještě k tomu benzínu. Samozřejmě u benzínu ve spodních otáčkách na tom bude líp 4válcovej 2ventil než 4ventil, ale na vršku to bude zase opačně, bavíme-li se o nižších kubaturách:-) Rozhodně atmosférický benzín nemá širší spektrum použitelných otáček než TDi motor co se síly motoru týče. Hele nedávno jsme vedle sebe postavili Peugeot 406 1.8 16V 81kw a právě octávku 1.9 tdi 81 kw a testovali jsme, jak se ty auta respektive motory sbírají odspodu, pružnost z určitý rychlosti, akceleraci atd a ten peugeot byl prostě v mnoha ohledech v prdeli, o kopcích nemluvě. Jediný, kde se chytal, tak byla maximální rychlost a taky max rychlost na jednotlivý kvalty krom pětky. Já řídil tu 406 a kamarád tu octu a když přišlo na předjíždění - čili pružnost, tak mi to vždycky docela dost nandal s tou octou.