Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

RC AST - Pravidla 2020

1. Co je to RC Adventure Scale Trophy?


RC Advanture Scale Trophy ( RC AST) si ve světě modelářů bere za vzor závody typu amerického RECON G6 nebo evropského ASTS.
V pravidlech a popise se často vyskytuje slovo "závod". Já osobně však beru RC AST jako jakousi expedici a srandu s pravidly. Hlavním cílem je totiž především věrohodný vzhled našich modelů.

1.1 Jak to celé probíhá?

Naše modely projdou před startem technickou přejímkou, kde budou dle pravidel níže rozděleny do příslušných tříd (C1/C2). Někteří z nás pak mohou své RC miláčky doplnit různými "scale" předměty(výčet viz. 3.Scale bonusy C1 + C2), za které jim pak u přejímky jsou uděleny bonusové body. Tyto bonusy samozřejmě nejsou povinné, mají však vliv do celkového bodování v závodě.
Závod se z pravidla skládá ze 4 sekcí o 20 brankách (průjezdních bodů). Do závodu řidiči nastupují jako jednotlivci. V průběhu závodu je však povoleno (a doporučeno) si v rámci sekcí vzájemě pomáhat navijáky nebo lany.
Bodováni jsou jezdci jednotlivě a závod vyhrává řidič s nejnižším počtem bodů.
Závodu se samozřejmě mohou zúčastnit i mladší jezdci. Jen je třeba uvědomit si, že se každý účastní soutěže na vlastní nebezpečí a né vždy je přístup z cela bezproblémový pro malé děti.

časově se pak pohybujeme z hruba takto:

Sobota(C1/C2):
9:30 - 10:00 - technické přejímky a rozprava (Přejímky pro C1 + C2 + C3)
10:00 - 16:00 - hlavní závod RC AST C1+C2
16:00 - 16:30 - volné ježdění (organizátoři vyhodnocují výsledky)
16:30 - 17:00 - vyhlášení

Neděle(C3):
8:45 - 9:00 - technické přejímky a rozprava (ten kdo se neúčastnil přejímky v sobotu)
9:00 - 15:00 - hlavní závod RC AST C3
15:00 - 15:30 - volné ježdění (organizátoři vyhodnocují výsledky)
15:30 - vyhlášení; odjezd domůů

A vubec...jedno video vydá za tisic slov. Takto probíhal Kokořín 2017:


2. Popis vozidla

2.1. Obecně:
• Do závodu nastupují vozidla v měřítku 1:8 – 1:12(C1;C2)
• Rozměry karoserie musí být proporční vůči podvozku.
• Stejné obutí na všech kolech
• Pásové nebo tomu podobné obutí není povoleno
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy (u čtyř-nápravových vozidel povoleny první dvě zatáčecí nápravy)
• Baterie musí být pevně spojena s podvozkem
• Je povoleno použití uzávěrky nápravového diferenciálu (otevřít/zavřít diferenciál) - DIG a tomu podobné není povoleno. (RTR Traxxas TRX4 splňuje pravidla závodu)
• Crawler šasi nejsou povoleny. (SCX10;TRX4; MST; Vaterra Ascender atd. NEJSOU crawler, Tzn. Jsou povoleny)*
• Minimální rozvor: 230 mm
• Minimální šířka: 190 mm
• Doporučena vodotěsná elektronika
*
Obrázek

2.2. Pohon:
• Pohon pouze jedním motorem (střídavý nebo stejnosměrný)
• Velikost, druh ani kapacita baterie nejsou limitovány
• Motor na nápravě není povolen
• Spalovací motor není povolen

2.3. Naviják a další vyprošťovací vybavení:
• Použití navijáku nebo lana +5b (penalizace platí pro vytahované vozidlo) – penalizace platí pro jištění a vyprošťování v průběhu celé právě jeté sekce ( tzn. i mimo atakovanou branku). Při využití tzv. „vláčku“ platí penalizace pro všechna tažená vozidla (2., 3., 4. …); Penalizace neplatí na přejezdech mezi sekcemi
• Vozidlo může být vybaveno vyprošťovacími nájezdy (max. rozměry 146x45x6mm). V průběhu závodu musí být nájezdy připevněny na vozidle (nelze je mít v kapse). Použití musí být stejné jako v realitě (přejezdy, nájezdy, vyprošťování). Jiné doplňky jako kanystry, scale baterie apod. nemohou být použity k vyproštění vozidla.

2.4. Street class – C1:
• Karoserie z tvrdého materiálu (PSH, dřevo, kov) NE LEXAN*
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9
• Maximální průměr pneumatik: 105mm
• Kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii nebo fendry. **
• kola nesmějí být předsazena před přední nebo zadní nárazník
• Minimální šířka karoserie: 160 mm
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy

*výjimka pro lexan je možná v případě, když je lexan vyztužen a zpevněn. Tzn. Má vlastnosti srovnatelné s pevnou karoserii. (posuzuje komisař)
**v případě, že kola přesahují o více než 50% - penalizace +5 bodů na nápravu (max tedy +10b)

2.5. Offroad class – C2:
• Všechna auta, která nesplní Street class
• Karoserie z lexanu nebo pevného materiálu.
• Minimálně 2 kola nesmí vylézat o více než 50% mimo karoserii nebo fendry.*
• Kola nesmějí být předsazena před přední nebo zadní nárazník
• Truggy a trubková šasi jsou povoleny
• Minimální šířka karoserie: 150 mm (měřeno od dveřní kliky)
• Šířka nárazníku nemusí být totožná s šířkou masky
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9; 2.2
• Maximální průměr pneumatik: 121mm
• Povoleno zatáčení pouze přední nápravy
Vozidla nesplňující kritéria Street class se auto maticky řadí do Offroad. Pravidla Offroad stále platí

* v případě, že kola přesahují o více než 50% - penalizace +5 bodů
3. Scale bonusy C1/C2
• Pevná karoserie – 30b (C2 - Offroad class)
• Pneu menší než 100m -30b (C1 - Street class )
• Kompletní interiér* - 5b
• Servo na šasi (ne na nápravě) -5b
• Řidič -5b
• Funkční osvětlení (přední + zadní) -3b
• Funkční volant (zatáčí společně s kolama) -3b
Rezervní kolo (funkční/atrapa)** -3b
• Scale naviják (funkční/atrapa)*** -3b
• Šnorchl -1b
• 1x Tažné lano -1b
• 1x kanystr -1b
• Pull-pal nebo kotva -1b
• Vyprošťovací nájezdy (max rozměr 146x45x6 mm; povolen 1 pár nájezdů)*** -1b
• Lékárna -1b
• SPZ – 1b

*kompletní interiér se rozumí minimálně palubní deska a sedačky. Nesmí být vidět žádná elektronika (např. regulátor, servo…) ani mechanické části vozidla (např. převodovka, motor…)
** Rezervní kolo nemusí mít stejný vzorek jako obutá kola. Rozměr rezervy je +-10mm oproti obutým kolům. Musí se jednat o teréní-expediční pneumatiku.
***Bonus bude uznán pouze pro navíják umístěný vně vozu (např na předním nárazníku)

V případě použití skládacích nájezdů není povoleno skládat 3 a více nájezdu do sebe

4. Závod
• Do závodu nastupuje každý závodník jako jednotlivec. Vzájemná výpomoc mezi závodníky je povolena a doporučena 
• Závodník startuje s +200 body
• Po skončení závodu jsou přičteny penalizace
• Vyhrává závodník s nejnižším počtem bodů
• Průměrná šířka branky je 300 mm (A4 na šířku)
• Použití navijáku nebo lana +5b (penalizace platí pro vytahované vozidlo) – penalizace platí pro jištění a vyprošťování v průběhu celé současně jeté sekce ( tzn. i mimo atakovanou branku). Při využití tzv. „vláčku“ platí penalizace pro všechna tažená vozidla (2., 3., 4. …)
• Dotek branky +15b jedna tyčka; +15 druhá tyčka (karoserii nebo čímkoli co je její součásti)
• Dotek auta rukou +50bodů (převrácení zpět na kola, zachycení při pádu) neplatí pro servis na autě nebo výměnu baterie
• Neprojetí branky +50b. Závodník musí projet všechny branky sekce v daném směru. Do branek lze couvat ale stále platí směr průjezdu. Branka projetá v opačném směru se penalizuje 50b.
• Oprava v rámci sekce je povolena. Závodník však nesmí zdržovat ostatní závodníky
• Závodník startuje do závodu pouze s jedním autem
• Časový limit na sekci není určen. Je však nutné dodržet předem určený čas pro konec závodu
• V případě, že rychlejší závodník dojede závodníka pomalejšího, pomalejší závodník je povinen ihned po projetí aktivní branky rychlejšího závodníka pustit. V případě nedodržení tohoto pravidla bude z dané sekce diskvalifikován a budou dopočítány neprojeté branky dané sekce.
• V závodu si penalizace zaznamenává každý závodník samostatně do poskytnutého „score sheetu“.
• V případě bodové shody na stupních vítězů (první tři místa) rozhodne rozstřel v podobě krátké časovky mezi brankami.
• Není povoleno jakkoli upravovat trať (stavění mostů, zasypávání bahna, přesunování kamenů nebo klacků apod.



4.1. Trénink:
• Trénink mimo závodní trasu je povolen dle libosti a není nijak omezován. Trénink na trati je zakázán!

5. Bodové hodnocení pro sezonu
1. Místo 20b
2. Místo 18b
3. Místo 16b
4. Místo 14b
5. Místo 12b
6. Místo 10b
7. Místo 8b
8. Místo 6b
9. Místo 5b
10. Místo 4b
11. Místo 2b
12. až xx místo 1b
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: RC AST - Pravidla 2019

Truck Class vstupuje na scenu 2019!!!!!!! :FINE:
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: RC AST - Pravidla 2019

Termíny 2019!!!

Obrázek
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: RC AST - Pravidla 2019

2.6. Truck class – CT:
• Povoleny disky velikostí 1.55; 1.7; 1.9
• Maximální průměr pneumatik: 110mm

Takže,pokud bych se objevil s MAZem 1/12 od Cross rc s disky 2.3 a průměr 135mm od výrobce,
nebude auto připuštěno do závodu?
To zavání diskriminací menšiny. 8)
Neříkám,že na závod přijedu,ale zajímá mně poježdění,jen ty limity jsou dost omezující.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: RC AST - Pravidla 2019

díky za dotaz. Upřímně co se týká pravidel CT, bude docházet k úpravám, změnám i doplnění. V tuhle chvíli nemám přehled jaké zastoupení nákladních aut je na české scéně. Zda převažují trialy s kolama 130-140+. nebo čínské 1/16 s kolama 100mm nebo cokoli jíného mezi tím. konkrétně pokud máš auto od cross, prijed :OK: uvidíme kdo do této kategorie dorazí a následně se pravidla upřesní/změní.

Snad jen obecně bych doplnil, že ikdyž jsou u AST nějaká základní pravidla, jsem si skoro jisty že 90% tereních aut se AST může zúčastnit :FINE:

Kdybych měl AST někam zařadit (vyjma kategorie C3) tak to bude někde mezi klasickou expediční procházkou a závodem typu trial. Já osobně to popisuji jako takovou "procházku s pravidly" :-D ... Nedělní C3 je samozřejmě trochu jiný případ, tam už se jezdí klasické závody :OK:
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/
Uživatelský avatar
jirkacbx
Uživatel
Příspěvky: 392
Registrován: 13.02.2009 0:00
Bydliště: Sedliště u Nepomuka,okr. PJ
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: RC AST - Pravidla 2019

Díky za upřesnění.
Neni důležité vyhrát,ale nasrat toho,kdo vás porazil.
AX10
Mammoth BC8 1/12
Uživatelský avatar
Číža
Častý přispěvatel
Příspěvky: 699
Registrován: 24.05.2013 14:36
Bydliště: Libiš

Re: RC AST - Pravidla 2019

Score sheet neboli bodovací kartičky verze 2.0 .. úplně se těším až to budu vyplňovat :-D

Obrázek

Obrázek
https://www.facebook.com/RCAdventureScaleTrophy/?fref=ts
#RTRCZ
C3 JEEP J7
Axial SCX10- II JEEP
MST T-REX JEEP
CC-01 Mitsubishi Pajero
https://www.flickr.com/photos/137013544@N06/

Zpět na „RC Adventures Scale Trophy - 2020“