Prozatím dám do oběhu pouze technická pravidla, kdyby někdo chtěl stavět nové auto. Pravidla jízdy v sekcích, bodování a vyhodnocení výsledků je ještě v procesu. Základ je stále totožný s pravidly z roku 2018 (viz další téma v sekci) a měnit se budou spíše detaily.
Technická pravidla RC AST - C3 pro rok 2021
- závodu se účastní vozidla 4x4, jež jsou v rámci možností maketami skutečných offroadů (nikoliv trucků) s řiditelnou jednou až dvěma nápravami
- Maximální šířka 270 mm, maximální rozvor 340 mm
- Rám může být žebřinový, vana, trubkový nebo vzájemná kombinace, musí být dlouhý minimálně jako rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy, čili propružení nápravy musí být umožněno maximálně do výšky rámu
- Karoserie může mít libovolný materiál, musí být dlouhá minimálně jak rozvor náprav, tedy od osy k ose nápravy (kola tedy mohou přesahovat přes obrys karoserie v podélném směru)
- Karoserie se může vpředu i vzadu zužovat, avšak mezi nápravami a v ose každé nápravy musí být šířka karoserie minimálně tak široká, jako polovina šířky dané nápravy s koly (např. šířka náprav na kolech je 24 cm, takže mezi nápravami a v ose nápravy musí být karoserie široká alespoň 12 cm). Kola tedy nemusí být v půdorysu zakryta vpředu ani vzadu. Karoserie může být užší pouze za osou nápravy směrem ven, nikoliv směrem dovnitř (karoserie tedy musí pravidlo šířky plnit v celém prostoru ohraničeném rozvorem náprav).
- Karoserie musí vypadat v rámci možností jako skutečné auto (většina crawler karosérií nevyhovuje, bude posuzováno individuálně, nejlíp po předchozí domluvě), měla by mít vpředu aspoň náznak masky a světel (stačí samolepka) - na masku a světla je možno udělit výjimku, musí mít jednoduchý interiér zakrývající elektroniku a řidiče v podobě 3D figurky, nikoliv malůvky (možno využít lexanového výlisku vč. řidiče)
- Elektronika modelu musí být zakryta a umístěna na rámu, serva na nápravě povolena jak k řízení, tak k winchdownu, tak k běžnému servonavijáku
- umístění držáku baterie je možno na jedné straně umístit na linky náprav, avšak na druhé straně musí být ukotven v rámu (systém Vaterra Ascender)
- Pneumatiky libovolné, vnější průměr maximálně 120 mm (tolerance +2%), šířka libovolná, mohou být libovolně upravovány (zúženy, zmenšeny, prořezány). U neupravených pneumatik se vychází z rozměru udávaného výrobcem, upravené pneumatiky se měří u vozidla s koly ve vzduchu.
- Motor může být stejnosměrný nebo střídavý, pouze jeden umístěný v rámu, zákaz MOA (motory na nápravách)
- Navijáky: jeden naviják je povinný a nelze bez něj nastoupit do závodu, druhý naviják je povolen, winchdown (přitahování nápravy k rámu) povolen vpředu i vzadu,
- vozidlo může být vybaveno pružnou gumou s hákem, která bude vypomáhat při vyproštění pouze svou vlastní silou bez elektrického pohonu, použití této gumy je v sekci typu TRIAL penalizováno jako použití navijáku
- Řízena může být jedna náprava nebo obě nápravy, pokud je řízena jedna náprava, musí to být náprava přední
- DIG (blokace nebo odpojení zadní nápravy) povolen pouze u vozidla s jednou řízenou nápravou
- v případě řízení obou náprav vozidlo nesmí být vybaveno DIGem, resp. může být namontován, ale bude prokazatelně zafixován a vyřazen z činnosti po celý čas závodu