Tak konečně zase nacházím čas a sílu psát...
S těmi kardany jsem se trochu zapotil. Vyměnil je za novější verzi, abych se hned vrátil k verzi původní. Tu jsem ale nakonec opustil také a vyrobil jsem si novou vlastní verzi.
Ale postupně:
Původní PLA kardany vydržely dlouho. Měly své limity, ale kromě úplně počátečního problému, pak se slušným zacházením vydržely a fungovaly. Měly pak jedinou vadu, a tou bylo občasné povolování šroubků.
Když jsem jim dal zátěž tažením dalšího auta na Vidrholci, nevydržely to.
3D sets už tyto kardany v nových autech a nových updatech nenabízejí. Místo nich mají kardany "bezšroubové", kdy se jen nacvakne vidlice na kouli a přenos výkonu probíhá opřením boků vidlic o sebe. Vypadá to bytelně, ale i tam mají slabé místo.
Takže jsem tam dal tyhle nové. Bez nějakého velkého očekávání jsem je prohnal po zahradě a doufal, že budu mít pokoj... neměl. 15minut normálního ježdění stačilo na jejich destrukci.
Později jsem zjistil, že by k tomu asi nedošlo, kdybych je namazal vazelínou (jak se píše v návodu :-)). Odzkoušeli jsme je později v MAXovi, kde také bez namazání odešly. Ale namazané slouží zatím dobře...
No, ale to jsem tehdy nevěděl a nechtěl se pouštět do pokusů. Výtisk starých kardanů z ABS také nedopadl dobře. Pro tohle použití je ABS křehké a po nevinné kolizi s překážkou se rozlouply jako perník.
Vynořil se mi v hlavě nápad, jak staré kardany upravit, aby nezlobily povolující se šroubky. Byl to nejistý pokus. Tak, abych nemusel s každou úpravou tisknout celé dlouhé tyče, rozhodl jsem se celé kardany přemodelovat. Při tom jsem oddelil tyč od vidlice a vytvořil rozebíratelné spojení.
Vidlice jsou, oproti původní verzi, zesílené. Je tam víc materiálu. šroubek se do kamene utahuje "na krev". Kluzný pohyb je mezi válečkem a vidlicí. Materiál PLA.
Chvíli trvalo to vyladit. Ale teď už to drží a funguje dobře.