Už zase chodím do práce, takže času tolik nezbývá…
Dokopal jsem se k tomu udělat přední nárazník. Tedy jeho finální verzi. Na tomto nárazníku jsem si dal od počátku docela záležet. Inspiroval jsem se tím, co mám na velkém autě, jen jsem ho chtěl udělat trochu propracovanější a promyšlenější než originál… Takže jsem nad ním strávil opravdu hodně a hodně času. Nejdříve jsem to promyslel, nakreslil a udělal plastový model, na kterém jsem udělal nějaké další úpravy a změny od prvního návrhu. Od počátku jsem měl v úmyslu nárazník svařit z ocelového plechu a pro tento účel jsem ho chtěl udělat z jednoho kusu, který bych mohl jen naohýbat a svařit. Plus samozřejmě držáky…
Podle papírového vzoru jsem nařezal nárazník z ocelového plechu 0,75mm. K řezání používám Dremel s řezacími kotouči. Lze tak vyřezat i relativně složitější tvary, ale s oblouky je to horší… Samozřejmě by bylo nejlepší to nechat vyříznout laserem. Kromě toho ještě plech nařezávám (zeslabuju) v místě kde bude ohyb – to proto, aby se plech lépe ohýbal a vytvořil v ohybu co nejostřejší hranu.
Dál nárazník naohýbám do co nejpřesnějšího tvaru. Snažím se aby ještě před svařováním byl co nejpřesnější a s co nejmenšími mezerami v místech kde se bude svařovat. V téhle fázi se vyplatí trpělivost a přesná práce – značně se tím ulehčí následné opracování finálního tvaru.
Tentokrát jsem svařoval stříbrnou tyčkou obalenou tavidlem. Lze to i mosazí, ale ta mi došla… Ke svařování používám mini autogen s malou tryskou – se kterou si lze pohrát i s malými předměty.
Svařený nárazník po základním opracování. Ještě zbývá přivařit držáky tažných ok a také zevnitř držák k rámu. Ale to nejdůležitější – souměrný a rovný nárazník – je už hotovo. Finální opracování udělám až po navaření držáků…
