Zdravím, chtěl bych se podělit o zkušenosti s modelem R1 od Gmade.
Auto jsem si objednal u junfac.com 15.1 a po 6 dnech přišlo, což mi přišlo dost rychlé.
Parametry modelu:
Délka: 44cm
Výška: 19cm
Šířka: 29cm
Rozvor: 31cm
Světlá výška pod šasi: 5,5cm při nižších tlumičích.
Světlá výška pod nápravou: 5cm
Váha: 1,5 kg s NI-MH baterií
Pořizovací cena:
341 dolarů ( 280 auto, 14 skid plate nápravy, 14 skid plate podvozku a 33 doprava) - v přepočtu asi
6200kč
Balení:
Krabice sama o sobě mi v porovnání s scx10 nebo cc-01 přišla dost malá, ale to je nejspíše dáno karoserií, místo které jsou zde jen takové lexanové odřezky. Po rozbalení jsem si jako prvního všiml moc pěkných gum, jedná se o 2.2 Bighorny od Gmade. V krabici dále byla převodovka, šasi, nápravy, tlumiče. atd. Vše bylo velmi přehledně a logicky zabaleno do označených sáčků.
Stavba:
Stavba není příliš složitá, jelikož manuál je velmi dobře a přehledně provedený. Jediným místem kde jsem se zasekl byla stavba náprav, které jsem asi pětkrát rozebíral a to jen díky mojí nepozornosti. Velmi zajímavé je, že v modelu nejsou téměř žádné závity a až na linky a disky je řešeno pomocí matiček.
Nápravy
Převodovka a skid plate podvozku:
Disky a gumy:
Rám:
Model:
Jako celek auto působí výborně: základem je velmi odolný plastový rám na kterém je posazena převodovka s pevně vypadajícími plastovými převody. Portálové nápravy jsou též velmi kvalitně provedené, převody v nich jsou tentokrát z kovu a jsou uloženy v kuličkových ložiscích. K šasi jsou nápravy připevněny pomocí 4-linkem, který je podle mého názoru řešen trochu nešťastně z boku auta, ale vše se dá vyřešit tuiningovými díly, které jsou k dostaní přímo u výrobce nebo na junfac.
U tlumičů je zajímavé dvojí nastavení délky pomocí dvou pružinek ( viz obrázek) Kardany jsou sice plastové, ale určitě vydrží víc než ten kovový u cc-01 :mrgreen:, navíc se opět dají koupit tuningové cvd.
Gumy bighorn vypadají na první pohled moc hezky, jsou středně tvrdé, mají šípovitý vzorek a na hladké podlaze držely velmi dobře. Disky jsou klasické plastové beadlocky. Celé auto nemá téměř žádné vůle a vše do sebe pasuje, tak jak má. Jediné co mi trochu vadí je vysoko položené lože baterie, ale to je způsobeno tím že auto není čistokrevný crawler ale tzv Rock buggy, která je určena pro "rychlejší" jízdu . Vše se dá ale opět napravit tuningem, díky kterému se baterie umístí na přední nápravu.
S autem jsem zatím jezdil jen po koberci, takže nemůžu podat žádné zkušenosti z terénu, zatím mě čeká barvení "karosérie" a až bude vše hotovo tak vyjedu na skalku do Bohnic :wink:
Nastavení tlumičů:
Celkový pohled na model:
Elektronika:
Jako pohon jsem zvolil motor axial 55t, regulátor novak goat a servo reely -kovové převody a baterie - li-pol 5000mAh 40C ( bez problému se vešla)
Doporučený tuning: ( Pro normální ježdění naprosto nepotřebný)
Skid plate podvozku -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=331
Skid plate serva -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=325
Dig systém -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=343
Držák baterie -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=369
C -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=329
4-link -
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=326
CVD kardany:
http://www.junfac.com/shop/index.php?ma ... cts_id=335
Plusy a
mínusy:
+ Portálové nápravy
+ vzhled
+ Kvalitní dílenské zpracování
+ Nastavení délky tlumičů
+ široká možnost tuningu
+ velké množství náhradních dílů
- Vysoko umístěná baterie
- Upevnění delších linků k šasi z boku auta ( podle mého názoru)
Zbytek obrázků:
http://gyzmo777.rajce.idnes.cz/g-mad_r1/
Na jakékoliv otázky k modelu rád odpovím :wink: .