Stránka 8 z 13

Re: Wrangler YJ

Napsal: 01.03.2015 11:48
od IkaruShinji
Pecka :) Super pokrok

Re: Wrangler YJ

Napsal: 02.03.2015 15:22
od Lee93
Máš to parádní Tome! :)

Re: Wrangler YJ

Napsal: 02.03.2015 19:24
od zax
Díkes

Re: Wrangler YJ

Napsal: 15.03.2015 18:58
od lucky luky
Zax v akci :OK: jede mu to strašně hustě myslím že na trialu bude letos na bedně
Obrázek
Obrázek

Re: Wrangler YJ

Napsal: 15.03.2015 19:35
od cendab
No jestli ti to bude dobře zatáčet tak určitěé.... 8)

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 12:00
od zax
Tak jsem to otestoval v mrakáči a jsem nadšenej.
Mám v hlavě takovej nápad, ale pořád jsem se nerozhodnul, jestli by to k něčemu bylo nebo jestli je to totální blbost.
Vývěs zadní nápravy je omezen pouze kurtou.

Obrázek

Napadlo mě, že bych nad zadní nápravu namontoval servo, které by ve třech polohách navíjelo nebo odvíjelo popruh omezující vyvěšení zadní nápravy.
Co si o tom myslíte? jak moc velká blbost to je?
Na žádném autě jsem si ničeho takového nevšiml, tak nějak nemám možnost to konzultovat s někým, kto by to měl v praxi otestováno.

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 12:25
od martan2002
Skusto

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 14:40
od pera2008
ani na realnych nie je navijak, pouzivaju gurtne a retaze. Servo nieco vazi a meni tazisko, plus treba ti senzor, ktory bude autonomny, ked ma drzat krok s pohybom napravy. A kedze je tam lava a prava srana, tak potrebujes tie senzory 2 a zaroven aj serva. Ked som ovsem dobre pochopil co chces spravit.
V takych pripadoch sa pouziva skor vzduchovy vankus namiesto pruzin.

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 14:53
od zax
Aktuálně jsou popruhy pevně přidělany k rámu. Myšlenka byl taková, že mezi bočnice namontuju běžné servo (pouze bych vyměnil páku za nějakou cívku).
Kurty bych přes rolny natáhl k té cívce.
Servo by bylo připojené na kanál ovládaný tří polohovým čudlíkem (dáno vysílačkou)
Při neutrální poloze serva by byl vývěs v nějakých řekněme rozumných mezích.
A když by bylo s ohledem na terén potřeba vývěs omezit nebo naopak povolit, servo bych utáhl nebo povolil.
Žádné senzory jsem montovat nechtěl. Bylo by to ovládané ručně pouze podle aktuální pořeby.

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 15:50
od Číža
nooo rozhodne by to byl unikat...a pokud mas dostatecne tezky kola...aby po provesení byly schopny trakce ...tak proc to nezkusit

...ale na druhou stranu si myslim, ze je to zbytecné elektro do auta navic ..a pises na zadni napravu?? to bude docela humus ne?? :NO: ...

Verdikt...

jeslti se nudis tak bych to zkusil :-D ... ale osobne si myslim ze je nejlepsi to proste nastavit na pevno na nejake "rozumne" proveseni a je to :OK:

Re: Wrangler YJ

Napsal: 03.06.2015 16:20
od pera2008
tak ako som pisal. podla mna to nema vyznam. Jedine co sa obmedzuje je zvesenie napravy. Ostatne veci sa daju nastavit pruzenim. da sa urobit zavesenie pomocou serva a pomocou 2strannej packy, ci kruhovej by si vedel pomocou serva zdvihnut jednu, ci druhu stranu napravy, ale to by som videl viac ako vyuzitie pri Rock crawleroch, ked potrebujes zahaknut pneu na nejaky vyssi bod. Na expedicakoch a trialoch to velky prinos nema.
Ale to je moj nazor

Re: Wrangler YJ

Napsal: 23.05.2017 8:24
od zax
Po dlouhé době jsem se vrátil zpět k projektu YJ. Auto bylo sice už hotové a jezdilo docela slušně, ale to bych nebyl já, abych to zase nepředělal. Původně jsem stavě na trial truginu s boudou Defendera, ale moje obavy se vyplnily. Na triálek to prostě není ono. Tak jsem se rozhodl přestavět tohle. Pořád to bude model určený na trial, ale chtěl bych vycházet z reálných předloh co se podvozku týče. Nemám vysloveně jednu konkrétní předlohu, ale spíš tady se mi líbí tohle, tamhle zato ono. No uvidíme co z toho vznikne a hlavně jak to bude fungovat.
Jako první a asi i nejzásadnější změnu dozná šasi. Rozhodl jsem se vyzkoušet potenciál 3D tisku, takže šásko bude tisknutý. Bude z ABS leštěný v acetonových výparech (né kvůli vzhledu, ale pevnosti).
Prozatím jsem jsem vyrobil prototyp z PLA bez povrchových uprav a na tu nejhorší možnou kvalitu jen abych viděl jak bude rám na autě vypadat a mohl pohodlně umístit další komponenty. Zatím se jedná jen o zkušební prototyp, postupně budou přibývat konzole na uchyceni k boudě, linků atd.
Výsledný výrobek bude mnohem jemnější.


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vymodelovat mi trvalo dýl než jsem čekal, ale myslím, že to stálo za to.

Re: Wrangler YJ - restart projektu od strany 8

Napsal: 23.05.2017 8:37
od pera2008
pekne to je, len sa bojim o pevnost a ako sa to bude v terene krutit

Re: Wrangler YJ - restart projektu od strany 8

Napsal: 23.05.2017 8:44
od zax
Taky jsem se pustil do nezbytných detailů, konkrétně to předních blinkrů a zadních světel. U Původní kastle jsou přední blinkry pouze naznačené (nejsou objímky ani sklíčka).
Tak jsem je namaloval a vytiskl (navrženo pro 3 mm led). Zatím nejsou vybroušené a namalované, ale myslím, že pro představu poslouží.

Obrázek

Obrázek

I zadní lampy doznají změny. Původní se mi na autě vůbec nelíbily, takže jsem je také nahradil.
V objímce budou umístěny 3x 3 mm ledky.

Obrázek

Obrázek

Re: Wrangler YJ - restart projektu od strany 8

Napsal: 23.05.2017 9:11
od Mira
Vsiml sis, ze to neni defendr? Ze to neni British Leyland? :-D



Vypada to zajimave. Ram je peknej, akorat zadni oblouk bych teda namaloval jako oblouk, ale treba je tak i predloha, nevim. Pekne si na tom rozvrhnes vsemozny drzaky a bude vse usporadane a funkcni ba pekne i pro voko. To je fajn :FINE: