Stránka 81 z 82

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 10.04.2016 23:09
od Fire
tak to tady trošku UPnu, během ladění svého MDE90W programovací kartou jsem nepochopil, resp. nemám 110% jistotu ve dvou hodnotách a to parametr P12 Brzda M a parametr P14 brzda A....ano, jsem Mimoň, ale může někdo popsat rozdíl česky - hezky.... děkuji

Ano, brzda A je prostě přesunutí páky do neutrálu a za určitý čas auto zabrzdí účinkem %%%, ale pak nechápu 12tku parametr...

TO Borik: jsem z Obřan :YOP:

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 11.04.2016 7:19
od tomas71
Jezdil jsi někdy s jiným autem než expedicí? U rychlého auta potřebuješ i brzdit a to je parametr P12, tedy při jízdě vpřed, přesunutí páky na druhou stranu a auto brzdí.
Parametr P14 je brzda v neutralu.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 11.04.2016 9:02
od Borik
Ahoj sousede,
rozdíl v těch brzdách je tento: Brzda M určuje sílu brzdy při poloze páky od neutrálu do plné brzdy. Pokud tam nastavíš míň jak 100%, tak jen mírně dobrzďuješ, prostě nebrzdíš naplno - až po jedné vteřině. Dalším paramterem ( 13 ) si nastavíš, jak se rychle aktivuje ta brzda.
Parametr 14 je o úplně jiné brzdě: jde o brzdu v neutrálu. Pokud máš brzdu v neutrálu nastavenou na nulu, pak, když je páka v neutrálu, auto jede na volnoběh, nebrzdí vůbec ( to je hlavně pro silniční auta, která před zatáčkami nebrzdí, ale dojíždí bez plynu ). Pokud nastavíš brzdu v neutrálu ( to je ten parametr 14 ),
tak ti auto nepojede volnoběhem ( když máš páku v neutrálu ), ale bude brzdit. To se hodí zase víc na expedicích, když stojí auto ve svahu a nechceš, aby se rozjelo, tak nastavíš brzdu v neutrálu a auto by mělo stát i ve svahu ( tam pochopitelně záleží na převodu, váze auta a sklonu svahu - auto se může rozjet i při brzdě na 100%, kdy u rychlého převodu to motor prostě neubrzdí, i když je zkratován na 100% ).

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 11.04.2016 13:56
od Fire
Borik a Tomas71: díky kluci :OK: :OK: :OK:

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 31.07.2016 11:09
od mara126
Mam jeden technickej dotaz. Jezdim 2x Speed 500 + DSYS 90A. Potřeboval bych vyřešit problém při výjezdech, kdy více zatížený motor prostě nezabírá když potřebuju, většina proudu teče do předního motoru. Nešlo by to vyřešit nějakým odporem na motoru ?

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 31.07.2016 12:41
od Borik
Odpor u motoru znamená, že do motoru poteče míň energie a ten rozdíl se přemění na teplo. Bohužel ale pořád, takže bys baterku vybíjel přesně tím, způsobem, který je nežádoucí a hlavně úplně zbytečný. Odpor na 50W je už pořádná bedna keramiky nebo hliníkového chladiče, co taky něco váží. Prostě vybíjet do tepla je zoufalé.
Ten odpor by se musel dát k tomu motoru, co zabírá víc a musel by se tam připojit přes spínač, který by ho připojoval pouze "na přání" - na povel z vysílačky nějakým dalším kanálem, popř. u lepších vysílaček by to šlo namixovat. Mít ho tam trvale je skoro to stejné, jako tam dát slabší motor, ale s tím rozdílem, že zbytečně netopíš do odporu. Nicméně pořád nejjednodušším řešením je pořídit ještě jeden regulátor a nastavit na regulátorech různý poměr výkonů - popř. u chytřejších vysílaček nastavit pro každý motor jinou křivku průběhu plynu.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 31.07.2016 15:49
od mara126
2x regulátor asi bude v tomhle problém, máme určitý technický pravidla. Ten odpor by byl lépe akceptovatelný. Připojovat ho pomocí soupravy by taky šlo.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 31.07.2016 17:21
od eos
mara126 píše:Mam jeden technickej dotaz. Jezdim 2x Speed 500 + DSYS 90A. Potřeboval bych vyřešit problém při výjezdech, kdy více zatížený motor prostě nezabírá když potřebuju, většina proudu teče do předního motoru. Nešlo by to vyřešit nějakým odporem na motoru ?

Myslím, že to, co píšeš je z čistě technického hlediska nesmysl. Více zatíženým motorem vždycky teče větší proud, to je prostě fyzika a nic s tím nenaděláš. Takže, co konkrétně znamená "nazabírá"? Přední kola se protáčí a zadní ne? To je přece ve stoupání logické. Když ale změříš proudy, určitě zjistíš, že víc teče dozadu. U klasického komutátorového motoru bez aktivního řízení jednotlivých motorů nejspíš žádného efektivního výsledku nedosáhneš. Fungovalo by nejspíš použití dvou senzorových stříďáků a reglů, protože ty říděj principielně otáčky motoru, zatímco běžný regly jen výkon. Pokud by byly řízeny společně, paralelně na jediném kanálu, nemuselo by to snad být proti pravidlům.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 31.07.2016 17:35
od mara126
To už bych raději celé auto překopal na jeden motor a centrální převodovku, vyšlo by to asi levněji. Myslel sem zda neni nějaká jednoduchá cesta.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 26.08.2016 13:28
od Fire
Tak jsem dnes v jednu rano prepoloval regulator...zpocatku vse oka....ale pak odesel chod vpred...ma to cenu opravovat? Je to starsi vodeoodolna 90tka...dekuji

Ponauceni nic nespechat po nocich..

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 26.08.2016 14:42
od Borik
Záleží na tom, jestli je poškozená základní deska - pokud není zuhelnatělá a nejsou poškozené spoje na desce, je oprava dost možná a nemusí být ani moc drahá. Jakmile je ale deska poškozená, oprava je v podstatě nemožná.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 26.08.2016 15:14
od Fire
To Borik: napis mi prosim na: Makin.Novak@seznam.cz dik su z Obran

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 10.02.2017 21:12
od driver
Ahoj,
neporadil by někdo prosím, mam Dsys MDD72W.
Vše pracovalo na jednicku, ale z ničeho nic přestalo fungovat servo řízení i motor a regulátor vždy dvakrát krátce pípne a dvakrát červeně blíkne.
Nevíte prosím čím to je?
Děkuji za radu

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 11.02.2017 9:26
od Borik
Zavolej výrobci - budeš mít hned jasno a popř. se domluvíš na případnou opravu.

Re: Kdo máte zkušenosti s DSYS

Napsal: 11.02.2017 19:28
od driver
Děkuji za odpověď.
Už se vše vyřešilo, nevím proč, ale rozpárovala se mi RCsouprava.
Nemohl jsem na to příjít, ale nakonec mě něco osvítilo.