Stránka 85 z 117

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 01.09.2015 7:30
od Mira
Tak jinak.

To bude v pohode :FINE: kastli si chtel novou, predni pruziny byly stejne moc mekky a pipak nepotrebujes 8) .

Je to drobet vohly, to se vohne zpatky, a aspon uz vis, ze podlozky k tem linkum nestacily :wink: .

Jdi do toho, Pito, za chvili bude zas dobra. To navohybej zpatky do smeru, lakovani serepeticek nech az na zimu jako dycky a co, holky na jizvy leti, no ne?


Je mi to taky lito, jako vsem okolo, fakt ze jo, ale preci ji nenechame zahrat Uz me kone vyvadeji!


Jen se nevzdavej. Vlastne to z Tacomy dela o to vetsi ikonu!

Drzim palce :HOPS:

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 01.09.2015 9:18
od Deff maniak
Tak sem si zabrečel :sad: :cry: :cry: :cry: :cry: , protože tohle je to nejhorší co se může stát :cry: :cry:
Opravdu s tebou soucítím :cry: :cry:
Tak snad ji dáš do kupy :YOP:
Řekni tacomě že ji držím palce a ať se brzo uzdraví :OK:

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 01.09.2015 18:45
od maztekk
Soucítím s tebou kámo. Vím že je to teď těžké ale až se oklepeš, sepiš co budeš potřebovat k zprovoznění . Mám tu dost aktuálně nepotřebných věcí na scx a rád ti je pošlu ať zase může tacoma dělat jen parádu a úsměv na našich tvářích. Lepidlo jsem taky ještě neposlal, páč jsem lempl a nemám v práci chvíli klidu si ho připravit. Bych to rovnou zabalil dohromady ;-)

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 02.09.2015 22:29
od PitaW
Výsledky z chirurgie

Všem moc děkuji za podporu v minulých dnech. Dva dny jsem potruchlil a začel rozebírat. Pojďme se společně podívat na tu hromádku neštěstí :-( Hned na první fotce si můžeme všimnout vyrvané převodovky.

Obrázek

Čím více používám Slickovo díly, častěji poslouchám nějaké narážky. Týden před Rakouskem jsem vyměnil kardany Notyro, které už byli za léta hrozně vytahané ale stále plně funkční, za MStechnology. Ať si každý na jeho výrobky říká co chce, tak mě zachránily převodovku s motorem a přední nápravu, která je v max.tuningu a to by bylo k..a drahé. Nebudete tomu věřit, ale jak jsme mysleli, že ve čtvrtce kopce odlétá kolo, tak to vylítali linky a po celou dobu držel celou přední 1,3kg těžkou nápravu jen ten kardan. Ač mám Notyra velmi rád, tak ty by se rozpůlily na 2 části a náprava by mohla skončit bůh ví kde v kopci a to samé převodovka.

Obrázek

Sundal jsem disky a koukal, že jsou 2 pneu na pár místech prosekané, takže náklady stoupnou, ale já už dlouhý čas přemýšlel, že bych potřeboval stejně nové. Tyhle už byly sjeté na dráty :lol:

Obrázek

Při pádu došlo k velké energii. Takto mám rozškubané asi 4 kloubky. Zbytek vyrvaný se závitu.

Obrázek

Takto dopadla přední náprava. Utržený kabel ze serva, pár ohlých tyčí, jinak absolutně nic.

Obrázek

Obrázek

Servo je na tom hůř. Přervané kabely, které jsem napájel, ale vzápětí zjistil, že je stržené jedno vnitřní ozubené kolo serva.

Obrázek

Zadní náprava praskla u nohavičky a protější poloosa je lehce ohlá. Nic co bych ve svěráku nedal.

Obrázek

Tohle zbylo na pancíři :o

Obrázek

Přední nárazník ohnul šavle na rámu. RCpepa ho svařil solidně. Na to že Tacoma na něj dopadala z 3m výšek, tak mu není krom omlácení vůbec nic. Ani o 1mm se neohnul. To je až neuvěřitelné. Jen je vyrvaný přední naviják ze šroubů a zůstal poze na jednom. To mi hlava také moc nebere, co ho mohlo tak vyrvat. Světla v pohodě, jen upadlý jeden kabel. Nárazník byl před pádem bez jediného škrábance.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

To samé platí o zadním :lol:

Obrázek

Zadní nárazník se při pádu ohnul a vyrazil klec dopředu, že ohnul hliníkové packy. Normálně si myslím, že být tam sponky, tak se neohne ani ten zadní nárazník, protože by ho klec nepustila, tím pádem by se nemohla vylomit, aby praskl přední blatník a nemohl by vypadnout interiér a věřím, že by krom linků nebylo možná Tacomě nic. Takže za tu paeku můžou Mírovo sponky, které mě furt rozmlouval :-D

Obrázek

Vznikali velké tlaky, že to vymačkávalo trubičky a podložky mezi.

Obrázek

Obrázek

Poztrácených plno doplňků, ale u plno z nich mi to hlava moc nebere. Jaká musela být síla otřesů, když dřevěná násada z krumpáče ohla ten držák a plastová lopata se zdejchla a nechala zbytek násady??? 8o

Obrázek

Jak mohl zmizet hever, kteý byl schovaný a zamknut pantem. Pant vyrvaný a hasičák stále drží a to je jen nasazený??? 8o

Obrázek

Proč spolujezdkyni teče krev a má modřiny??? :-D Jenže záhada je že v okolí ruky žádná červená není ani uvnitř boudy a rám zevnitř není sedřený 8o

Obrázek

Na Fishera zapůsobila také velká energie a celá ruka se mu na volantu protočila.

Obrázek

Zde zdeformované řízení volantu.

Obrázek

A parádně zdeformovaná SPZ

Obrázek

Obrázek

Převodovka obroušená jen z jedné strany a zuby v pořádku.

Obrázek

Takto se skoro zdá, že je vše v pořádku.

Obrázek

A ono vlastně je. Zatím to odnesla jen bouda a obal nápravy, kolečko serva a pneu. Jinak je tedy příšerně omlácená, ale šasí je zcela rovné, udělají se nové linky, maska s boudou a můžu vesele drandit dál. To auto je fakt nezmar. Dnes jsem už něco opravil, ale to až příště. Všem ještě jednou moc díky.

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 02.09.2015 22:50
od Taurus84
Mám pocit, akoby som sledoval vrak Titanicu, ktorý práve vytiahli nad hladinu :lol: .. miestami fakt nechápem ako toto mohlo prežiť v takomto stave. Si jednoducho pán majster :!:

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 02.09.2015 22:57
od PitaW
Je to fakt držák :FINE: Zapoměl jsem dát odkaz na všechny fotky z chirurgie : http://pitaw.rajce.idnes.cz/Tacoma_Crash_29.8.2015/

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 03.09.2015 17:01
od PitaW
Jak jsem včera rozebíral nápravy, tak u obou třílinků byly úplně vymačkané alutrubičky. Tohle je zadní náprava. Nedávno jsem dostal otázku, jak mám uchycený 3 link. Z té podkovy, jsem kdysi vymontoval klec kloubku a místo kuličky dal uříznutou plastovou trubičku, která byla součástí RTR setu. Mám to pár let a stále minimální vůle. Podložky všude do kuželu a podkova netknutá.

Obrázek

Přední 3 link má také ohnuté podložky a šroub a vymačkanou trubičku.

Obrázek

Tohle je zajímavě vytvarované :-p

Obrázek

Rám s nášlapy se ani nehnuly a to je hlavní. Sice ty moje svařence váží hodně a po této zkušenosti vím, že vydrží vše.

Obrázek

Obrázek

Naviják dostal asi pěknou pecku, když se vyrvali 3 šrouby a takto se ohnul plech. Leathermanem jsem včera ohnul zpět a funguje normálně.

Obrázek

Tou silou odlétla i imitace chromové páky. Ale ne že by nevydrželo lepidlo. Zůstal tam kus chromu a to bylo místo, kde nebylo čím urazit, takže to musel způsobit obrovský tlak.

Obrázek

No a tady je nezničitelný nárazník. Je svařen z 6mm vázacího drátu a po těch všech pádech a zavaření pacek od RCpepy mu není vůbec nic. Stále stejný tvar. Včera jsem to Pepovi ukazoval a ten z něho nechápal, jak to mohlo takto vydržet :-D

Obrázek

Obrázek

Jediné co způsobil je na fotce níže a to už včera napravily sikovky ;-) Jo a ještě je nějak zaseklý přepínač navijáků, ale ten je na opravu jednoduchý. To je mechanické.

Obrázek

Obrázek

Dnes přišla bouda a obal nápravy, tak jdu pokračovat. To už je od počátku 4 bouda. První byla zelená a teď třetí čirá. Tacoma 2 byla doposavaď. Tacoma 1 měla místo masky samolepku, stříbrné nášlapy a neměla klec interiéru. Takže teď bude Tacoma 3 :-D Ale to se asi tak brát nedá. Tohle je pouze renovace a žádné změny. ;-)

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 03.09.2015 18:45
od tomas71
Tak to je mazec. To musely být neskutečný rány. U převodovky se vytrhly šrouby? Nebo se hlavy protáhly dírkama?

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 03.09.2015 19:05
od Plexix
Kdybych tohle viděl dřív co to vydrží, samozřejmě po úpravách, tak bych si asi místo Vattery přeci jen koupil Axiala :tleskam: :tleskam: :-D :-D

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 04.09.2015 15:21
od PitaW
Nová RC dílna

Vydrží opravdu moc. V základu by axial asi vydržel ještě víc, ale 5,3 kg je na pád horší. Včera jsem asi hodinu rovnal zadní nárazník a ještě kousek chybí. je tvrdý jako svině a blbě se tvaruje. Šrouby se vytrhli z převodovky. Pancířem by se neprotáhli.

Dnes jsem dokončil novou RC dílnu. Už jsem na ní makal v týdnu před Reconem. V pátek jsme odjížděli po obědě a já s Ditou začli v 8 večer montovat nový ponk a do čtvrt na 1 v noci jsme lepili tapetu :-D

Tady je. Ještě musím vytahat všechny šuplíky a přetřídit všechny díly, protože už v tom mám takový bordel, že nic nemohu poslední dobou najít a věcí je už moc. Je to v paneláku, lakovna z okna :lol: Je vymalováno, nový ponk, který při řezání a broušení nebude skákat a nástěnka, abych nic neopomněl :-D

Obrázek

Obrázek

A zde je krásná fototapeta, která má pro mne uklidňující účinek a dodá fantazii při stavbě, když bude člověk nad něčím dumat a dá se tam možná fotit s modelem. Můžete si všimnout nové boudy na lavici :idea:

Obrázek

Obrázek

Míra zas bude nejspíš nadávat na dveře, ale už jsou také v plánu ;-)

Obrázek

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 04.09.2015 16:10
od Milan3528
No v takové dílničce se ti bude výborně pracovat.To bude jedna novinka za druhou. :tleskam:

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 04.09.2015 20:17
od PitaW
Namazání a utěsnění zadní nápravy - návod pro začátečníky

Kdysi jsem dělal na str39 návod pro začátečníky přední nápravy ZDE Dnes jsem dělal zadní nápravu a měmnil obal, tak by byla škoda toho nevyužít, protože zadní náprava se od přední, co se týče plnění vazelínou, drobet liší. Po pádu na Reconu se zlomila polovina osazení zadní nohavičky.

Obrázek

Zde je důkaz že vazelína plní svůj účel. Už ani nevím, kdy byla náprava rozpůlená a takto to vypadá po dnešním rozebrání. to je jak kdybych to plnil minůlý týden. Ložiska na velkém ozubeném kole jsou stále původní staré 4 roky a kdybi jste je vzali do ruky, tak si budete myslet, že jsou úplně nové :wink: Ozubení je stále pokryto mazivem.

Obrázek

Jdeme to dát do kupy. Takto vypadá rozborka. Vše vymyté a odmaštěné v ředidle. Obaly jsou nové.

Obrázek

Obrázek

Ozubené kola jsou staré myslím přes rok a už je to na nich znát dost :roll:

Obrázek

Z důvodu scale pohledu na zadní nápravě uřezávám nosné trubičky.

Obrázek

Pravá strana se musí ucpat červíkem. To platí i kdyby se trubička neřezala. Nikde se to neuvádí, ale je to další průchozí otvor :!:

Obrázek

Poté už stačí naplnit co nejtužší vazelínou. Rozdíl oproti přední nápravě je ,že se může vymazat až do konců nohavic, kde je ve předu ložisko. Nemusí se dávat až po okraj. V místě kde prochází poloosy stačí prohloubit drážku prstem, aby se při zavření obalů náprav nemuselo zbytečně otírat hodně vazelíny.

Obrázek

Do jedné poloviny obalu nalít doprostřed vazelínu A00, která stále teče. Kdo nemá, tak rozmíchat motorový olej s vazelínou v poměru 70:30 Stačí jen takto málo. Když je moc tak se za jízdy vytlačuje všemi otvory a jde to do kardanů a poloos a tvoří tam šmír.

Obrázek

Obrázek

Další rozdíl oproti přední nápravě je vecpání vazelíny do koncovek náprav. Jako první se vloží ložiska až do konců a pak to narvat vazelínou co to jde.

Obrázek

Pak už stačí vložit poloosy do obalu a přitisknout druhý.

Obrázek

Nasadit koncovku a setřít vazelínu.

Obrázek

Nasadit a utáhnout středové šrouby a náprava je hotová. Nutnost je dát ještě 4 červíky na kraje nohavic. To se mohlo udělat už u řezání trubiček :-)

Obrázek

A takto vypadá finální výsledek a nápravy jsou vodotěsné a min. rok se ně nemusíme starat.

Obrázek

Nasazení pancíře diferenciálu

Poslední dobou se plechy na nápravách rozmohli a tak dám návod na nasazení a přilepení. Já mám proužek z 0,5 nerez plechu široký 2cm. Před nalepením je nutné ho ohnout do 100% tvaru, jaký má být na nápravě. Žádné odpružení od stěny atd. Prostě perfektně vytvarovat. Takto je můj nasazený na sucho.

Obrázek

Zdrsnit smirklem nápravu i plech.

Obrázek

Nanést Chemopren Extra a nechat 15 minut odvětrat.

Obrázek

Nasadit a pořádně přimáčknout a pancíř drží jak kráva. Při sundání stačí podebírat třeba nožíkem a pomalu odchlípávat. Za jízdy se ani nehne.

Obrázek

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 04.09.2015 20:36
od sWiNe
Fakt krásné manuály piťáku. Začátečníci musí být velice rádi a i my zkušenější se kolikrát přiučíme :OK: Todle téma by se mělo připnout někam nahoru. Obdivuju, jak při tak hnusné špinavé práci máš stejně všechno čisťoučké a ještě to stíháš všechno tak detailně fotit. Když to dělám já, tak je všude bordel jak v tanku, vazelínu mám aj na kulách a představa, že těma zmatlanýma prackama ještě beru foťák každou půl minutu do ruky, tak mě jebne :lol: fakt se o to krásně staráš, být tvoje auto je za odměnu, ať se dílo daří :BYE:

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 04.09.2015 21:06
od Taurus84
Da sa toto aplikovat aj na ine napravy? Napchat vazelinou, v strede redsiu, poriadne upchat otvory a zatvorit?

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Napsal: 06.09.2015 1:43
od Woyta
Otvory ucpat az na konec. At ma vazelina kudy utikat.
Kdyz jsem do mych naprav cpal poloosu s loziskem, tak mi vazelina utikala skrz lozisko. :mrgreen:
No alespon se promazalo.