Tak tedy VÁŽNĚ MOC DĚKUJI. Vláknu s opravdu věnuji. Jak mizely fotky, tak už jsem opravil asi 85% celého vlákna a vše vkládám znovu jako trvalý odkaz. Občas stále narazím, že nějaké fotky chybí. Já sám používám své vlákno jako opravárenskou příručku. Kolikrát hledám podle obsahu, kdy bylo co nasazeno, kdy se co změnilo, zvedlo atd. Pro mě super encyklopedie a myslím si, že nejen pro mě.
Tacoma to beztak udělala schválně, protože už půl roku se na ní nezměnilo nic a já si užíval jen jak jezdí a tak tam sjela, aby bylo zas co dělat a to pěkně ve velkém měřítku a já už mám pár změn, které jí opět o drobet vylepší, takže nakonec to přeci nebude jen oprava ale přestavba na TACOMA 3.
UTĚSNĚNÍ SERVA PROTI VODĚ PRO ZAČÁTEČNÍKY I POKROČILÉ Je nová stránka a to mám rád, že můžu dát zase nějaké fotky, tak pak klidně pište cokoliv, aby to za 15 příspěvku skočilo na další stranu, protože mám psací období a je zrovna co dávat, tak je třeba to využít a nemám rád zaflákanou stránku moc fotkami :-D Dnes Vám ukáži jak si utěsňuji své servo Hitec 7954SH.
Toto servo je na Tacomě přes 2 roky a jsem s ním velmi spokojen. Celou dobu jsem jezdil o síle 24 kg, jenže Slickovo řízení si řeklo o víc a tak jsem nedávno napájel kabely přímo na baterii a síla 29 kg je plně dostačující. V Rakousku při pádu to odneslo nejužší ozubené kolečko, které jde přímo na pastorek motůrku serva. Pastorek byl také lehce chycen a já měl strach dát 500,- za celý set koleček a pak zjistit, že se protáčí a stálo by to ještě k tomu další investici koupi nového serva. Marek Stáňa mě poslal jedno rozbité servo na náhradní díly s dobrým kolečkem a tím mě zachránil. Dnes přišel balíček a servo se zase rozchodilo :hura:
Tak dost keců a jdeme na ten návod. Jak jsem již psal, tak rád vše čistím v ředidle. Já to vymejvání doporučuji všem. Možná si někdo řekne, že bydlí v paneláku jako já a jak to má doma udělat. Já to dělám tak, že mám nějaký kelímek s víčkem od zmrzliny. V drogerce koupit nějaké ředidlo a v papírnictví štěteček. V kelímku mám odlito asi 2cm a štětečkem vše pěkně vyčistím, nebo daný díl chytnu do kleští a ponořím. Vysuším papírovými kapesníky, které jsou nedílnou součástí dílny, včetně balení vlhčených :-p Nedávno si kamarád strhnul kolo v převodovce, vyměnil za nové a já to pak měl doma a všude v zubech bordel z toho strženého. To platí i o servu. Když se něco takového stane, tak je přesně ten důvod proč tohle dělám. Pak to vypadá takto a dá se s tím i lépe pracovat.
Když jsem nasazoval na sucho nové náhradní kolečko, tak mi na tyčce zůstal pastorek, který byl na starém kole u mě vlisován a mělo osazení normálních zubů. Zde je to osazení jinak, ale i na sucho položené nejde urvat. Stejně jsem ho raději přilepil zpátky vteřiňákem od Wurth.

Zde je vše nasazené jak má být a to je první krok od utěsnění. Toto servo má už z výroby na 24 zubu nad ložiskem gumový těsnící O kroužek. Kdo z výroby nemá, může si ho dodat. Také jsem dříve dělával.

Převody utěsňuji vazelínou, stejně jako nápravy. Je dobrá nějaká střední tuhost. Vazelínu nacpat pořádně mezi převody a okolo vytvořit přibližný tvar krytu převodů. Fakt nešetřit.

Pak nasadit kryt :YOP:

Mě to vyšlo tak akorát a nevytlačilo se zbytečně moc. Prstem otřít a vrátit vazelínu do plechovky. Ubrouskem otřít zbytky a už se s tím dá pracovat dále bez opatlaných prstů a může se přejít na třetí část.

Tou je utěsnění elektroniky. Já opatlávám plošňák nějakým silikonem přímo na elektroniku, z důvodu, že jde oproti plastidipu dobře dolů. Zde je pohled na zaschnutý silikon, který je tam 2 roky. Měl jsem přetrhané kabely a jeden jsem musel napájet zvrchu desky, protože nejde vyndat.


Než nasadím víko, tak silikon nanesu ještě na hrany a stlačím, že se něco vytlačí jako u vazelíny.

Poté zbytky obtáhnu po obvodech spár i na krytu převodů, pořádně zadělám kabely a přejedu i hlavičky šroubů.


Je to jeden ze způsobů utěsnění a víc už asi pro nevodotěsné servo udělat nejde. Toto je topené hodně často a nikdy nebyl ani náznak problému. Kolikrát bylo opravdu po dobu 2 hodin neustále ve vodě a funguje jak má. Tímto děkuji Balůovi, za jeho ochotu a zaslání dílů, bez kterého by tento článek možná ani nevznikl. Ani jsem nenapsal, že jsem na servo nasadil páku, zapnul ho a ve všech polohách jsem rval za páku takovou silou, že jsem si říkal, abych si ho ještě nestrhl nakonec sám, takže vypadá, že s ním ještě něco najezdím.