Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Pito, dilna pekna. O dverich nic rikat nebudu, kdyz de na ne chystas ... Ale si hustej modelar, jen vubec netusim, na co pouzivas tam v ty policce nad stolem ty laky na nehty a rasenky atd :-D asi naka pokrocila technika.



Ale vis co? Zacina to spis nez dilnu..... Pripominat pokojicek :CHI: :TIME: 8( :MORE: :MORE:
Uživatelský avatar
Desťák
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.03.2015 10:32

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Pěkná práce a díky za návod :OK: Jináč ten úklid...... Je vidět že máš nastavenej nějakej řád :-D
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Vždyť už to Ondro dělám snad po třicáté :-D A hlavně když něco montuji, tak si dám rád tu práci to vzít štětečkem v ředidle, aby vše bylo jako nové a dobře se to skládalo. Při plnění se člověk už nějak nezašpiní, max jeden prst od vazelíny :OK:

Návod se dá použít na všechny nápravy, jen do toho středu opravdu nedávat moc. Pak se to vytlačuje. Když jsou naplněné jen nohavice, tak z toho za jízd neteče nic. Maximálně drobet na začátku přes hřídel kardanu a to se párkrát otře a už to drží po celou dobu.

Laky a řasenky jsou Míro na patinu a občas tam žena dělá někomu nehty :-D Je to pořád pracovní místo, kde je útulno. Tedy až udělám ještě ty dveře :-D

Jinak bych chtěl asi naposledy ještě jednou všem poděkovat za pomoc a podporu při crashi minulý víkend. Jsem na naší modelářskou komunitu opravdu moc pyšný, jak držíme při sobě a do smrti na to nezapomenu. Nikdy se mi nic podobného nestalo a dostal jsem asi 20 nabídek s díly i s poštou zdarma a slevami v obchodech. Nevím už ani zda jsem každému poděkoval osobně a tak to dělám teď globálně. Nakonec jsem nic z nabídek nevyužil, protože Tacoma z toho vyvázla lépe než jsem čekal a bouda a gumy jsou specifické, takže přijde výměna za nové a Marek Stáňa našel ozubené kola k mému servu, tak uvidím zda vydržel pastorek serva a zda ho rozchodím. Jste všichni opravdu moc báječní a přes vše špatné jsem fakt moc rád kolik je na světě ještě dobrých lidiček a to jste Vy všichni z tohoto fóra. Strašně si toho vážím.

Speciálně bych chtěl poděkovat Smerinovi, který mi poslal celé auto, abych mohl při stavbě dál jezdit. Dnes jsem si ho vyzvedl a slibuji, že se k němu budu chovat opatrně.

Obrázek
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Desťák
Uživatel
Příspěvky: 280
Registrován: 01.03.2015 10:32

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Teď když tady na to koukám........Tvl,nerozmlátim to taky??? :-p :-p :-p Samozřejmě humor :-D :-D :-D
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

To rozhodně nedělej :-p :-D Dnes jsme byli drandit na Vodníku a já měl premiéru se Smerinovo autem :FINE:

Obrázek

Honzo promiň, ale auto dostalo ode mne hrozně blbou přezdívku, která se hned chytla a já už mu nemůžu říct jinak, jak už to mám v hlavě :-D Desťák povídá, že doufá, že to vyjede s tím svým buřtíkem a já mu povídám, tak sleduj jak to vyjede "Anorektik" :-D A Anorektik vyjel opravdu vše ;-) I ten kořen nad plochým kamenem v Hillclimbu, tak výjezdy o kus výš co se jela o závodech 1 a 2 sekce. Desťák to roštoval, aby buřtíka dostal vzhůru, kdežto Anorektik, lezl s minimem plynu, jak je lehoučký, bez větších problémů 8) Úplně jsem zavzpomínal na dobu, když Honcho bylo takto v základu. Jezdí se s tím snadno, sice horší náklony, ale díky baterce vepředu kopce zdolává dobře a opravdu ty gumy berou pěkně. Kdysi jsem jim u Desťáka moc nedával a fakt mají hodně do sebe. I na tak lehkém autě pěkně lepí a vyjedou nesmysl. Zjistil jsem, že mám velkou váhu stejně raději. Je to těžší na řízení, ale chová se to jakoby přirozeněji. Tím nemyslím nic špatného, aby jste si nemysleli, jen chci říct, jak je plno debat o váze, tak je to asi opravu na každém, co mu vyhovuje a s čím se mu dobře jezdí. Nějaká ideální váhová předloha neexistuje.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
sMERIn
Uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: 23.03.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Jj, souhlasím... Ta váha dělá hodně. Zas je to super pro začátečníky, vlastně takovej hendikep pro pokročilý s upraveny ma autama :OK:

Jediný, co je u konkrétně tohoto auta vysloveně špatný, tak to extrémně měkké řízení. V budoucnu musí jít do kovu. Honcho mi to nikdy nedělalo, a to má za sebou mnohem víc...

Každop ať slouží a jsem moc rǎd, i kdyby jen pro dnešek, že "Anorektik" posloužil a dělal radost ;) ...

To jméno je v pohodě, jen tam nesmí chybět ten souhlas na začátku jména, jinak už to tak dobrý není... Nebo pak jako že je s ním sranda... ;)
SCX10 Honcho - - - SCX10 D90 (synka) - - - MEX Wrangler YJ

rajče
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

sMERIn píše:To jméno je v pohodě, jen tam nesmí chybět ten souhlas na začátku jména, jinak už to tak dobrý není... Nebo pak jako že je s ním sranda... ;)


Tomuto nerozumím a nevím jak si to vyložit? Nic jsem Honzo nemyslel špatně, pokud jsi něco vzal jinak :oops: Anorektik, jako, že je lehoučké a je to zas jiné ježdění a jezdí fakt pěkně. Chci se zeptat, zda bych ti mohl přeprogramovat régl, aby šlo na zpátečku hned a ne až po brzdě? Dále mi podle zvuku přijde, že je možná dost přitlačený pastorek na spuru. Pokud by ti to nevadilo, můžu mu dát drobet péče, ať se také něčím odčiním za půjčení :FRIENDS:
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
sMERIn
Uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: 23.03.2012 0:00
Bydliště: Brno

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Peťo, POHODA... :-)

To byl nesrozumitelný pokus o vtip... Vůbec jsem to špatně nechápal... :-D

Myslel jsem to jako AnoRektik jako lehká váha vs Rektik... jako auto, se kterým je prdel....

Jinak zásahy dělej dle vlastní vůle. Máš naprosto plnou důvěru... :OK:
SCX10 Honcho - - - SCX10 D90 (synka) - - - MEX Wrangler YJ

rajče
Uživatelský avatar
minotaur
Veterán fóra
Příspěvky: 4477
Registrován: 06.09.2009 0:00
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Tak jsem se po čase prokousal až sem a teda koukám... smutně 8o
Nemá smysl hořekovat nad Petrovou Tacomou, on jí zase vyfikne a vypulíruje :YOP:
Vzhledem k úsilí, které tomuto vláknu věnuje a že z něj udělal studnici moudrostí pro tunění SCX-10, si zaslouží píchnout nahoru... tedy vlákno, ne Petr. ;-)
Michal Nováček - RC.305 - http://rc.305.cz
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Tak tedy VÁŽNĚ MOC DĚKUJI. Vláknu s opravdu věnuji. Jak mizely fotky, tak už jsem opravil asi 85% celého vlákna a vše vkládám znovu jako trvalý odkaz. Občas stále narazím, že nějaké fotky chybí. Já sám používám své vlákno jako opravárenskou příručku. Kolikrát hledám podle obsahu, kdy bylo co nasazeno, kdy se co změnilo, zvedlo atd. Pro mě super encyklopedie a myslím si, že nejen pro mě.

Tacoma to beztak udělala schválně, protože už půl roku se na ní nezměnilo nic a já si užíval jen jak jezdí a tak tam sjela, aby bylo zas co dělat a to pěkně ve velkém měřítku a já už mám pár změn, které jí opět o drobet vylepší, takže nakonec to přeci nebude jen oprava ale přestavba na TACOMA 3.

UTĚSNĚNÍ SERVA PROTI VODĚ PRO ZAČÁTEČNÍKY I POKROČILÉ

Je nová stránka a to mám rád, že můžu dát zase nějaké fotky, tak pak klidně pište cokoliv, aby to za 15 příspěvku skočilo na další stranu, protože mám psací období a je zrovna co dávat, tak je třeba to využít a nemám rád zaflákanou stránku moc fotkami :-D Dnes Vám ukáži jak si utěsňuji své servo Hitec 7954SH.

Toto servo je na Tacomě přes 2 roky a jsem s ním velmi spokojen. Celou dobu jsem jezdil o síle 24 kg, jenže Slickovo řízení si řeklo o víc a tak jsem nedávno napájel kabely přímo na baterii a síla 29 kg je plně dostačující. V Rakousku při pádu to odneslo nejužší ozubené kolečko, které jde přímo na pastorek motůrku serva. Pastorek byl také lehce chycen a já měl strach dát 500,- za celý set koleček a pak zjistit, že se protáčí a stálo by to ještě k tomu další investici koupi nového serva. Marek Stáňa mě poslal jedno rozbité servo na náhradní díly s dobrým kolečkem a tím mě zachránil. Dnes přišel balíček a servo se zase rozchodilo :hura:

Tak dost keců a jdeme na ten návod. Jak jsem již psal, tak rád vše čistím v ředidle. Já to vymejvání doporučuji všem. Možná si někdo řekne, že bydlí v paneláku jako já a jak to má doma udělat. Já to dělám tak, že mám nějaký kelímek s víčkem od zmrzliny. V drogerce koupit nějaké ředidlo a v papírnictví štěteček. V kelímku mám odlito asi 2cm a štětečkem vše pěkně vyčistím, nebo daný díl chytnu do kleští a ponořím. Vysuším papírovými kapesníky, které jsou nedílnou součástí dílny, včetně balení vlhčených :-p Nedávno si kamarád strhnul kolo v převodovce, vyměnil za nové a já to pak měl doma a všude v zubech bordel z toho strženého. To platí i o servu. Když se něco takového stane, tak je přesně ten důvod proč tohle dělám. Pak to vypadá takto a dá se s tím i lépe pracovat.

Obrázek

Když jsem nasazoval na sucho nové náhradní kolečko, tak mi na tyčce zůstal pastorek, který byl na starém kole u mě vlisován a mělo osazení normálních zubů. Zde je to osazení jinak, ale i na sucho položené nejde urvat. Stejně jsem ho raději přilepil zpátky vteřiňákem od Wurth.

Obrázek

Zde je vše nasazené jak má být a to je první krok od utěsnění. Toto servo má už z výroby na 24 zubu nad ložiskem gumový těsnící O kroužek. Kdo z výroby nemá, může si ho dodat. Také jsem dříve dělával.

Obrázek

Převody utěsňuji vazelínou, stejně jako nápravy. Je dobrá nějaká střední tuhost. Vazelínu nacpat pořádně mezi převody a okolo vytvořit přibližný tvar krytu převodů. Fakt nešetřit.

Obrázek

Pak nasadit kryt :YOP:

Obrázek

Mě to vyšlo tak akorát a nevytlačilo se zbytečně moc. Prstem otřít a vrátit vazelínu do plechovky. Ubrouskem otřít zbytky a už se s tím dá pracovat dále bez opatlaných prstů a může se přejít na třetí část.

Obrázek

Tou je utěsnění elektroniky. Já opatlávám plošňák nějakým silikonem přímo na elektroniku, z důvodu, že jde oproti plastidipu dobře dolů. Zde je pohled na zaschnutý silikon, který je tam 2 roky. Měl jsem přetrhané kabely a jeden jsem musel napájet zvrchu desky, protože nejde vyndat.

Obrázek

Obrázek

Než nasadím víko, tak silikon nanesu ještě na hrany a stlačím, že se něco vytlačí jako u vazelíny.

Obrázek

Poté zbytky obtáhnu po obvodech spár i na krytu převodů, pořádně zadělám kabely a přejedu i hlavičky šroubů.

Obrázek

Obrázek

Je to jeden ze způsobů utěsnění a víc už asi pro nevodotěsné servo udělat nejde. Toto je topené hodně často a nikdy nebyl ani náznak problému. Kolikrát bylo opravdu po dobu 2 hodin neustále ve vodě a funguje jak má. Tímto děkuji Balůovi, za jeho ochotu a zaslání dílů, bez kterého by tento článek možná ani nevznikl. Ani jsem nenapsal, že jsem na servo nasadil páku, zapnul ho a ve všech polohách jsem rval za páku takovou silou, že jsem si říkal, abych si ho ještě nestrhl nakonec sám, takže vypadá, že s ním ještě něco najezdím.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Mira
Veterán fóra
Příspěvky: 4442
Registrován: 20.05.2013 15:31
Bydliště: Rudolfov

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

:FINE: :FINE: :FINE:

Jsem si to precet na dobrou noc a bude se mi hezky spat a zdat o spokojenych servech :HOPS:
Uživatelský avatar
Woyta
Píšu hodně
Příspěvky: 1062
Registrován: 06.11.2013 21:28
Bydliště: Hořice

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

No uz jsem videl i servo plnene silikonovym olejem. Tam uz se opravdu nedostane ani kapka.

Pro nase ucely staci aby bylo hodne vazeliny u vystupni hridele. Podle jineho navodu prevodum nesvedci vazelina vsude a prilis odlisna od puvodni. Spary krytu utesnuju motorovym silikonem.

Protoze je treba chranit elektroniku, tak jsem dotesnil motor ke krytu. Mam servo s 3F motorem a tomu by pripadna voda proniknuvsi prvni zabranou nemela vadit. Do prostoru k elektronice uz se pres silikon nedostane. Elektroniku jsem nijak neizoloval kvuli pajeni a chlazeni tranzistoru. Ve sve silikonem uzavrene komurce se ale tvari spokojene. Brodim se do hloubky dosahu signalu pod hladinu a za 2 roky vse v poradku.
Servo jsem oteviral jen jednou kdyz jsem strhnul posledni ozubene kolo.
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Tiež som chcel napísať, že toľko vazelíny môže prevodom vadiť. Možno aj preto si musel pripájať priamo na baterku. Veľa ľudí navyše používa lacne 12-15Kg servá, ktoré týmto doslova zabiješ. Stačilo by vazelíny okolo toho O krúžku, ako píše Woyta. Elektroniku zo spodu plnil aj Medic, ale ja sa tomu tiež radšej vyhýbam z dôvodu lepšieho odvodu tepla :wink:

Edit:
PitaW, mám na Teba jednu otázočku, keď už si taký rozpísaný :HOPS:
Zaujímalo by ma aký máš systém v rámci údržby auta. Čo považuješ za nutnú údržbu po každom výjazde a naopak, čo robíš tak raz mesačne/štvrťročne/polročne/ročne, ako často generálku apod.
Uživatelský avatar
PitaW
Píšu strašně moc!
Příspěvky: 2181
Registrován: 29.08.2011 0:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele: WWW

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Kluci, však jsem psal že je to jeden ze způsobů utěsnění. Moc nerozumím tomu, proč by to mělo převodům škodit? Já to takto dělám 4 roky a ještě se mi nepovedlo nikdy strhnout převody, nebo že by odešli sami na úkor vazelíny. Teď strhl jedno nejslabší kolečko až nedávný brutální 150m dlouhý pád. Taurusi věř že ta vazelína servo doslova ani nezpomalí, natož zabije :-D To bych to musel snad naplnit tlakovou maznicí a věřím, že ani to by ho nezpomalilo. A to myslím váženě. Kdysi jsem narval ještě víc nějakou hrozně tuhou vazelínou staré original Axial servo AE2, které myslím mělo 6kg a když jsem to zavřel, že se vymáčklo o hodně víc zbytků po stranách, tak když jsem ho hned po té zapnul, tak to točilo jako 1:1. Tím myslím jako to že by jsi točil ve velkém autě volantem vší rychlostí, tak kola budou zatáčet stále pomalu a asi tak to bylo na tom servu. Jenže to bylo jen chviličku, než si kola udělali cesty a vazelína se usadila do stran. A pak to bylo už jak kdyby tam nic nebylo. Škoda, že jsem nevyfotil vnitřek kol po sundání obalu. Vazelíny tam bylo něco přes půl než bylo, ale kola pěkně obalené a u stěn byla vazelína úplně čiastá. Fakt na dva roky pěkný a bylo vidět, že tam nemá kudy zatéct. Já mám rád, když je vše rádoby předimenzované a echt. Já právě nebrodím ale koupu. U mě voda znamená, že servo dokáže být vždy 1-2 hodiny nestále pod vodou :-D Třeba jako na tomto videu od cca3 minuty dál.

[youtube]vbM8KIQQzok[/youtube]

K té údržbě :lol: To jsi mě drobet dostal, že nevím co napsat. :lol: To má každý jinak. Já nemám rád, když mám špinavé velké auto a to samé platí o modelu. Když je zaprášené ze suchého prostředí tak OK :OK: Jakmile je ale nějak víc od bláta tak jde do sprchy. Já praktikuju, že jsem si koupil co největší lavor, který měli v krámu a sprchuji to do něj a pak vyleju do záchodu. Taková domácí vapka :-D Když oschne tak prostříknu olejem poloosy a kardany a vysuším ubrouskem, aby zůstal jen film. Boudu i rám pak dočistím vlhčeným ubrouskem. Vše to zabere max.15 minut a model je jak nový a dá se na něm hned lépe pracovat, když je potřeba. Já nechavám podvozek vyschnout do druhého dne a pak praktikuji olej. Na kluky co mi nosí modely na předělání, kolikrát hubuju, jak to mají zaflákané šmírem a tlačím je k větší údržbě. Ale to už je ve mě :roll:

Generálky asi třeba nejsou. Určitě bych se jednou za rok kouknul do náprav a zkontroloval krajní ložiska. Po pár ježděních, záleží na klimatu, promazal a tak průběžně sledoval nějaké zvětšené vůle ať na nápravách, tak na šasí, zda není něco uvolněné. Řekl bych, že je na každém jak o model pečuje, jako u velkého auta. Někdo jezdí do té doby než se něco vysype a někdo čas od času auto prohlédne a jezdí bez poruch.
AXIAL SCX10:HPI GTI550, DSYS MDD90A,Spektrum DX3C,Tlumiče 100mm,Hitec HS-7954SH,Interco IROK,2x naviják,4950g
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#
http://www.youtube.com/watch?v=DdOn6PrH ... lIKSWrnKoq
Uživatelský avatar
Taurus84
Častý přispěvatel
Příspěvky: 525
Registrován: 06.07.2014 17:49
Bydliště: Malinovo

Re: SCX10 Honcho z Vimperka - interaktivní obsah str.1

Niečo na tom asi bude, keď to máš praxou otestované. Možno to na budúce skúsim aj ja napchať a uvidíme :-)
Motor nepreplachuješ raz za čas v čistej vode? Či stačí občas prejsť potokom? :mrgreen:

Zpět na „SCX10“