Stránka 10 z 78

Napsal: 26.03.2012 14:46
od Stenly
Parádní práce a řek bych že má jeden tahač a ted jsem dává postupně fotky ze stavby :wink:

Napsal: 26.03.2012 14:54
od nivak
Podle mě už ho má postavenej ale až teď sem dává fotky a postup stavby. :wink:

Napsal: 26.03.2012 14:58
od Borik
Všimněte si, že většinou ti, co něco pořádně umí a znají, tak se svou parádní prací nedělají žádné drahoty a vše bez obalu prozradí a naopak ti, co mají obě ruce tak nějak levé, často dělají drahoty a ze sebe "mistry".

Klobouk dolů ! Moc hezká a pečlivá práce ! :roll:

Napsal: 26.03.2012 15:15
od Scorpion
Jeden z nejpečlivěji a nejuměji provedený model, co jsem kdy viděl. Je neuvěřitelné, jak dokonalý model lze stvořit s naprostým nedostatkem podkladů. Smekám.
Především pak oceňuji, že Mila je ochoten podělit se s námi o jeho postupy - a že je co ukazovat, panečku!
Velmi dobře zdokumentovaný postup výroby a opravdu velmi inspirativní. :wink:

Napsal: 26.03.2012 18:48
od Mila198
No kluci, kdyby jste pořádně četli od začátku, tak by jste věděli, že ten model stavím od roku 2009 .... to je tam všechno napsáno, nesmíte jenom prohlížet obrázky! Ale jinak vám všem děkuji za slova chvály, protože to člověka potěší. Proto budu i nadále pokračovat se stavbou na těchto stránkách.

Napsal: 26.03.2012 19:35
od salvatore
Mílo můžu dotaz? Jakou výhodu má laminování do negativní formy, proti tomu, kdybys to olaminoval na to pozitivní kopyto.

Jinak, že je to parádní model už jsem psal. Je opravdu neskutečný vidět to množství parádně odvedené práce!

Napsal: 26.03.2012 19:56
od Maximo
dovolím si odpovědět.....jde hlavně o tvarovou přesnost povrchu a jeho hladkost, odpadá broušení, tmelení atd....

Napsal: 26.03.2012 20:55
od Mila198
salvatore píše:Mílo můžu dotaz? Jakou výhodu má laminování do negativní formy, proti tomu, kdybys to olaminoval na to pozitivní kopyto.

Jinak, že je to parádní model už jsem psal. Je opravdu neskutečný vidět to množství parádně odvedené práce!

Už tady bylo částečně odpovězeno, a za druhé, pokud se najde ještě nějaký takový blázen jako já, tak mu můžu vylaminovat další haupnu, nebo haupny. Už se dokonce jeden našel.

Napsal: 26.03.2012 21:34
od blochyn
To nejde nekomentovat. Absolutní špička modelařiny. Být tebou dával bych kuzy. Já bych na takový tábor hned jel. Opravdu gratuluji....

Napsal: 27.03.2012 19:04
od Mila198
magor-no1 píše:tak se omlouvám za des informaci , tato cívka má dvě vinutí a je to třeba z redukčního startéru pro vůz škoda Felicia 1,3 MPI ; 1,6 MPI nebo z náhrady za původní startér pro starší vozy škoda

Zde je okopírovaný princip : "Spínač má vinutí dvě, jedno přítažné a druhé přídržné, prakticky jde o elmagnet se dvěma vinutími. "

Tak abych to konečně dotáhl ke konci, stavil jsem se u kolegy, od kterého ten stykač mám, a on mi řekl, že je to z Opelu Corsa, protože ostatní stykače jsou větší.

Napsal: 27.03.2012 19:06
od Mila198
blochyn píše:To nejde nekomentovat. Absolutní špička modelařiny. Být tebou dával bych kuzy. Já bych na takový tábor hned jel. Opravdu gratuluji....

Máš kozy??? Jinak neberu!!!

Napsal: 27.03.2012 20:59
od blochyn
Kozy nemám ale soused má ovce a barana :lol:
Dobrý modelář a ještě k tomu smysl pro humor, tak to má být.....

Napsal: 28.03.2012 23:08
od Mila198
Tak jsem dostal tuto SZ, ale jelikož si myslím, že to není nic, co bych měl řešit s někým tajně, tak to sem přidávám.

Ahoj,
chceme se s bratrem optat a ja osobně volím pouze formu SZ a dotaz ve vláknu dávat nechci protože se tam řeší zhotovení kapoty a dalších prvku a kola se řešily http://www.rc4x4.cz/modules.php?name=Fo ... sc&start=0 na začátku vlákna 19.února.
Proto bych jestli mohu poprosit pokud by bylo nějaké vysvětlení k mým dotazům. Děkuji

Sleduji celou stavbu modelu a vlákno jsem četl také celé od první stránky do poslední.Ale,nějak jsem trochu rozhozen a nějak jsem nepochopil výrobu pneumatik na tak velký stroj.

Co jsem tak nějak pobral i po opakovaném čtení a zhlédnutí fotek:

1. - kopytem z MDF a z něj tvar kola - průměr,šířka atd.
2.- nalepený vzorek na kopyto kola
3. - kopyto stříknuté tmelem a broušené pro hladkost povrchu
4. - doladit nápisy na bocích pneu
5. - a tady už trochu váhám a to je výroba formy a ta je zalitá samoseparačním silikonem, aby vznikla negativní forma ( to buch prosím potřeboval vysvětlit - hledal jsem na netu a není moc informaci
6. - proč se musela vyrobit mezikruží???to jsou vnitřky pneumatik?? a pak slepit a vybrousit jádra z extrudovaného polystyrenu
7. - a poslední obrázek také váhám - jak je v textu u obrázku uvedeno ve vakuové komoře naplnit dvousložkovým polyamidem GM951??
To byla speciálně postavena nějaká vákuova komora pro zhotovení těchto kol modelu??
Na jakém principu to vytvoření kola v komoře funguje??
To musí být kolo hodně tvrdé a nebude pružit jako guma a bude se rychleji opotřebovávat např.v zatáčkách.
Nebo se pletu??

Děkuji za případné vysvětlení
Přejeme pěkný den


Asi jsem nepopsal celý postup naprosto srozumitelně, proto se to budu snažit napravit. Ta negativní forma vytvořená pomocí samoseparačního silikonu vypadá takto. Uvnitř je vložka z extrudovaného polystyrénu, která tvoří tu dutinu - po vulkanizaci se samozřejmě odstraní.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Doufám, že tyto fotografie už napoví, jak vypadá složená forma a jak dojde k vytvoření pneumatiky. Pro názornost přidávám ještě jednu fotografii nedolité pneumatiky.
Obrázek

Vzhledem k tomu, že licí hmota se skládá ze dvou položek, tak je nutné tuto směs řádně rozmíchat, a při tom se do směsi dostane vzduch, který je potřeba dostat pryč, ale není na to mnoho času. Proto se tato celá forma vloží do vakuové komory, kde se naplní směsí, která je zatím mimo komoru a pomocí vakua se nasaje do formy, a musí se vyvakuovat, aby se ten vzduch ze směsi, i samotné formy dostal pryč. Při tom ovšem tato směs nabývá na objemu, a proto musí být na fomě zásobníkový trychtýř, do kterého se nabývající směs zachytává. Po vyvakuování se opět připouští do komory atmosférický tlak, který nám tu směs z trychtýře vrací zpět do formy. To všechno se musí stihnout, než to začne reagovat. Je tu ještě další problém, že pokud se vakuum přežene, tak směs začne jakoby vařit a je to v háji. Pokud se to málo vyvakuuje, tak pneumatika vypadá takto, a je to také v háji.
Obrázek

Pneumatika je tak tvrdá, jak tvrdá se použije směs. Při prvních pokusech jsme použili příliš měkkou směs, a pneumatika nejen že při zatížení nedržela řádně na disku, ale byla i příliš splácnutá.
Obrázek

Museli jsme proto použít tvrdší směs, ale přesto to nebylo příliš samonosné, hlavně na přední nápravě, kde je zatížení 25,4 kg, proto jsem musel pneumatiky přilepit, a udělat dofukování pomocí malých ventilků.
Obrázek

Tyto ventilky jsem schoval do vnitřního ráfku.
Obrázek

Napsal: 05.04.2012 14:03
od Tommys
uz tady dlouho nebylo pokracovani :lol: , myslim ze nejsem sam kdo ceka na dalsi postupy :wink: :lol:

Napsal: 06.04.2012 16:16
od Mila198
Člověk se trochu vydá na cesty, a hned je tu po něm sháňka, ale už jsem opět tady, a abych dlouho nezdržoval, tak by jsme se mohli podívat na výrobu rámečků na světlomety. Vzhledem k tomu, že malý soustruh jsem prodal, tak jsem se rozhodl ty rámečky lisovat. Jako nejlepší materiál jsem předpokládal, že bude měděný plech. Nakreslil jsem si zkušební mezikruží, a normálním kopinatým vrtákem do dřeva jsem vyvrtal otvor do plechu, protože to se vždy udělá dobrá kulatá díra.
Obrázek

Obrázek

Potom jsem ostříhnul vnější rádius, aby mi vzniklo mezikruží.
Obrázek

Nikdy jsem nic takového nedělal, ale řekl jsem si, že nejdříve se musí ohnout vnitřní rádius, aby se to celé vystředěné dalo dál lisovat. Nechtějte po mě vědět, jak jsem vypočítal velikosti raznic.... protože jsem to dělal všechno odhadem, a čekal jsem co z toho vznikne. Tady jsou ty dvě raznice, které mají vytvořit rámeček na světlomet.
Obrázek

Nasadil jsem mezikruží na alkamidovou formu, a přliožil horní hliníkový díl raznice, a několika ranami kladiva jsem je srazil k sobě nadoraz.
Obrázek

Obrázek

A toto z toho vzniklo.
Obrázek

Obrázek

Když se mi to podařilo vyškubnout z formy, tak jsem to ostřihnul nůžkami na plech.
Obrázek

Po zabroušení a vyleštění z toho vznikly tyto rámečky - kupodivu na první pokus. Zapomněl jsem ještě dodat, že plech jsem předem vyžíhal, což asi všichni víte, že je potřeba, aby řádně změkl.
Obrázek

Obrázek

Rámečky jsme úspěšně zvládli a teď by bylo potřeba do konstrukce schůdků něco vložit, aby si soudruzi vojáci nepolámali nohy. Jako nejvhodnější mi přišel tahokov, vzal jsem pásek plechu, ohnul ho a nasadil na zkušební tahokov, abych vyzkoušel, jak to bude vypadat.
Obrázek

Zdálo se mi to dobré, a tak jsem takto zhotovil výplně do všech schůdků. V přední části jsou trochu ohnuté, aby se dali lépe přilepit. Všechno to lepím vteřinovým lepidlem UNIVERSUM, jehož součástí je i plnič, kterým lepené místo zasypu a to okamžitě ztuhne, a vytvoří se tam jako-by svár, takže to není spojené jen malou dotykovou plochou, ale hromádkou lepidla, které je okamžitě ztvrdlé a můžete pokračovat v práci.. Perfektní lepidlo, ale trochu drahé.
Obrázek

Obrázek

To samé jsem udělal samozřejmě i na druhé nádrži.
Obrázek

Obrázek

Pokračování příště!