Stránka 2 z 3

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 18:15
od kanaďan
Nevím, kdo to na expedici říkal, ale shořel mu s pytlíčkem i batoh - ještě, že ho stačil sundat...tak to zase až taková pr...l nebude. :OK:

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 18:17
od Wendis
Tak proč si to dával na forum? si čekal že tě budou všichni chválit? jsem napsal jen muj názor,pro mě za mě si to nabíjej klidně v lednici.....
a už tě vidim jak na expe máš na zádech krosnu s mikrovlnou...

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 18:32
od matbre
Já to nabíjím na dřevěné policí, žádná mikrovlnka, žádný pytlík

...asi jsem divný...

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 19:47
od komaar
ja sice nabijim na stole na nejake nehorlave podlozce
nenabijim pres noc nebo kdyz jsem v praci, ale ze bych u toho sedel, nez se ty rozjety baterky vybalancujou, to teda ne

ale jinak se mi tvuj napad libi, pokud ma clovek prostor na takhle velky kram, tak proc ne

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 23:11
od salvatore
Nechci v nejmenším machrovat toho jsem na hony vzdálen. Ale nedá mi to...
Pravda je, že na jedno nabíjení používám pytlík. Když nabíjím 1100mAh baterku 5A, protože to umí. Do letadla a nikdy pytlik nevyzkoušela. Jinak jsem nikdy nic takovýho nepoužil. Myslím, že se stačí k baterkám normálně slušně chovat a nemají problém. Přistupovat ke všemu takhle tak je snad lepší si ho... no nic... a každopádně ničím technickým se nezabývat...

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 02.08.2013 23:32
od minotaur
Kanaďane, tři nebo kolik příspěvků v jednom vlákně během pár minut... používej prosím editaci příspěvků nebo se třikrát rozmysli, zda ještě nechceš něco napsat, než příspěvek pošleš. Díky.

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 03.08.2013 15:50
od Maktoko
Ten mikrvolnkový flip vyzera zaujimavo ale kusok nepraktické. :)a LipoBag? tak ten osobne vlastnim nakolko ked jazdim drift závody sa táto maličkosť vyžaduje / kôli bezpečnosti samozrejme / určite to ma svoje opodstatnenie, lipobag nieje nezničitelný ale rozhodne ti dá nejaky čas reagovať na to ked baterka vybuchne. radšej snim ako bez neho. použivam ho aj na skladovanie lipo bateriek, nie len na nabijanie.

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 03.12.2013 21:27
od LordMerlin
Tak mikrovlnka dobrej nápad v případě že budu chtít otestovat maximum co baterka vydrží, ale v běžném provozu je to jako výhra ve sportce že něco blafně. LIPO je dobré hlídat při nabíjení a to při rozumném nabíjení tedy 1C - já jezdím jen Turnigy 5000 - http://lordmerlin.rajce.idnes.cz/13.4.2 ... 112749.jpg tedy 5A nabíjení a sice Turnigy trpí snad samonafukováním či co a to se o ně dobře starám. Jediné co si říkám a nevím jestli když nechám baterky jen tak volně ležet jestli neudělají nějakou neplechu ? Každopádně jak jednou zkratujete i jen krátce LIPO tak se v ní nastartuje nevratný proces končící průserem - tedy tuto baterku raději vyhodit

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 12:32
od Net
ahoj, sice to nemá nic společného s mikrovlnkou, ale nevěděl jsem kde se zeptat, ale taky je to vlastně o bezpečnosti
tak tedy, kdy mám použít storage?
když baterku 14 dní, měsíc, dva nepoužívám, jaké s tím máte zkušenosti?
děkuji

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 12:38
od komaar
doporuceni a zkusenosti jsou dve rozdilne věci :)

storage nepouzivam, protože prece budu kazdou chvili jezdit a nebudu před jezdenim dobijet tech 50% baterky, chci jit hnedka jezdit
realita je samozrejme jina a pak ty nabite baterky lezi v krabici a cekaji az nekam pojedu (v radu tydnu)

delam to takhle uz nejaky patek a furt je většina lipolek podle mne v dobrem stavu

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 12:43
od Pleskanec
To by mě taky zajímalo, mám teď tři nové lipolky 4600 mAh 2S 30C 7,4V a jsou nabité na cca 7,7 V. A jezdit půjdu až za tři týdny. Nechat je tak jak jsou, nebo píchnout do nabíječky na storage ? S lipolkami jsem dosud neměl žádné zkušenosti.

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 12:53
od Pleskanec
Jak to tak pročítám, každý říká něco jiného. Mě kluci v Rc Guru řekli, že třeba i na 14 dní nečinnosti se má nabít jen na cca 60 % / storage /. Když vím, že půjdu o víkendu jezdit, tak jí v pátek dobiju. Stejně musím dobít i NiMHky do vysílačky. Ale když jí nevyjezdím, myslím tím vůbec nepoužiju, tak jí mám vybít na těch udržovacích 7,4 V ? Nebo nechat nabitou na příště, jak píše Komaar.

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 13:14
od virtual
LordMerlin píše:...Jediné co si říkám a nevím jestli když nechám baterky jen tak volně ležet jestli neudělají nějakou neplechu ? Každopádně jak jednou zkratujete i jen krátce LIPO tak se v ní nastartuje nevratný proces končící průserem - tedy tuto baterku raději vyhodit

Pokud jsou v dobré kondicí a nehrozí náhodné zkratování (viděl jsem např. jiskřit prstýnek o balanční konekor), neměl by být problém. Ten nevratný proces vznikne při přebití nebo vybití článku pod cca. 2,8V...


Pleskanec píše:Jak to tak pročítám, každý říká něco jiného. Mě kluci v Rc Guru řekli, že třeba i na 14 dní nečinnosti se má nabít jen na cca 60 % / storage /. Když vím, že půjdu o víkendu jezdit, tak jí v pátek dobiju. Stejně musím dobít i NiMHky do vysílačky. Ale když jí nevyjezdím, myslím tím vůbec nepoužiju, tak jí mám vybít na těch udržovacích 7,4 V ? Nebo nechat nabitou na příště, jak píše Komaar.

Kvůli "tvrdosti" není vhodné články skladovat plně nabité a kvůli tomu co píšu výš ani úplně vybité. Tedy pokud baterku úplně vyjezdíš že ji regl vypne a víš že několik týdnů nebudeš jezdit, je rozhodně lepší nabít storage. Když čerstvě nabitou baterku vyjedeš třeba jen z třetiny nebo poloviny, lze skladovat tak jak je...

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 13:23
od Pleskanec
OK, ale když jí plně nabiju a pak venku vůbec nepoužiju, měl bych jí zapnout na storage a ona se vybije na to udržovací napětí, když vím, že třeba měsíc nepojedu ?

Re: Bezpečné nabíjení LiPol

Napsal: 09.12.2013 13:41
od virtual
Vzhledem k omezenému počtu cyklů, které baterka vydrží v plné kondici, je škoda nabíjet je "zbytečně". Pokud se to stane výjimečně, je to asi jedno, vybitím na 3,7V/článek nic nezkazíš a naopak. Ideální pak je např. v půlce expedice baterky vyměnit a zůstanou ti dvě částečně vybité baterky...