Stránka 2 z 5

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 15:32
od zyxaxo
V poriadku, cital som, este som ti odpisal ale uz nemusis reagovat.
Niekedy clovek svojou opatrnostou premarni dobru ponuku :)
peace

edit: ja sa ti cudujem a pritom sa tiez neodvazim kupit ojazdenu x8 glada :)
pekny den :)

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 16:13
od Mira
regulátor se jmenuje AE-2, co tam dávají do RTR. Dá se mu nastavovat pár věcí jen vysílačkou, dostaneš to k tomu v návodu - třeba brzda (dám neutrál a motor mi drží auto ve svahu) a hlavně má ochranu LiPo, tam nesmí napětí na článku klesnout pod 3.5V nebo kolik, používá se na to pípák - ten řve, že se to blíží, ale řve "jako kráva" a je to ptákovina navíc - regulátor tě ve chvíli, kdy se blíží těm 3.5V, odpojí. Poznáš jednoduše - zastaví se, spadne ze složitýho místa kudy jedeš :-D no prostě nenechá baterku se podvybít. pokud koupíš RTR a k tomu Lipo, nemusíš nic dělat - v základu to přijde se zapnutou ochranou. To zní hrozně :-D .

Já sám mám jen prašivou NiMhku, šetřím na LiPo a nabíječku - já musím počítat s kapacitou, kterou jsem vyjel, a dojíždět baterku "do dna", protože nemam ani vybíječ baterky - tak abych jí nedojebal, trpí paměťovým efektem. Někdy je to nepohodlné, koukat na autíčko, jak mele z posledního, jezdí kolem dokola a jen čekáš, až vydá co nejvíc šťávy. LiPo proti tomu zázrak.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 21:37
od vitas
Mira píše:regulátor se jmenuje AE-2, co tam dávají do RTR. Dá se mu nastavovat pár věcí jen vysílačkou, dostaneš to k tomu v návodu - třeba brzda (dám neutrál a motor mi drží auto ve svahu) a hlavně má ochranu LiPo, tam nesmí napětí na článku klesnout pod 3.5V nebo kolik, používá se na to pípák - ten řve, že se to blíží, ale řve "jako kráva" a je to ptákovina navíc - regulátor tě ve chvíli, kdy se blíží těm 3.5V, odpojí. Poznáš jednoduše - zastaví se, spadne ze složitýho místa kudy jedeš :-D no prostě nenechá baterku se podvybít. pokud koupíš RTR a k tomu Lipo, nemusíš nic dělat - v základu to přijde se zapnutou ochranou. To zní hrozně :-D .

Já sám mám jen prašivou NiMhku, šetřím na LiPo a nabíječku - já musím počítat s kapacitou, kterou jsem vyjel, a dojíždět baterku "do dna", protože nemam ani vybíječ baterky - tak abych jí nedojebal, trpí paměťovým efektem. Někdy je to nepohodlné, koukat na autíčko, jak mele z posledního, jezdí kolem dokola a jen čekáš, až vydá co nejvíc šťávy. LiPo proti tomu zázrak.


Ono ale jak se to vezme s tím vypínáním reglem.On totiž hlídá baterku jako celek a když máš baterku s rozhozenýma článkama špatnou nabíječkou tak se klidně podvybije.
Ten pípák hlídá každý článek zvlášť a to je jistota.Regl je poslední záchrana.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 21:47
od Dafer
Tak Vám ještě jedno moc děkuji... je rozhodnuto, budu objednávat.
http://www.mz-racing.net/p8920-ax90028-scx10-jeep-wrangler-rubicon-2-4ghz-rtr/

Jen ještě prosím o radu s tou baterkou a nabíječkou, snažil jsem se to dnes (přiznám se v pracovní době) pochopit a naučit a mám tu dvě varianty.

1. varianta

Nabíječka - http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/5-1-NABIJECE/0/5/371-Imax-B6AC-vestaveny-zdroj
Baterie - http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/1-1-Li-Po-BATERIE/1-2-2S/5/449-BIG-power-5000-mah-2S-35C-70C/description#anch1

2. varianta

Nabíječka - http://www.mz-racing.net/p6173-2rca0028-nabijec-equilibrium-mini-v2/
Baterie - http://www.mz-racing.net/p7558-99956-nosram-li-pol-4600mah-7-4v-30c/

Cenově je to +/- stejné jen nevím co do kvality a výdrže
Děkuji předem za doporučení

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 21:51
od vitas
Já osobně preferuji HK,baterky Turnigy.-za málo peněz muziky. A nabíječku nějakou kvalitní např Raytronic nebo tu z MZtka jak tam máš link.
Ale to je na tobě čemu dáš přednost.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 07.08.2013 22:23
od minotaur
Jdi do toho RTR a můžeš hned jezdit. Vylepšit 8) to můžeš kdykoliv potom, podle chutě, peněz... Ať už se dáš jakoukoliv cestou, s žádným Axialem chybu neuděláš.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 08.08.2013 9:13
od Pitrisek
Dafer píše:Tak Vám ještě jedno moc děkuji... je rozhodnuto, budu objednávat.
http://www.mz-racing.net/p8920-ax90028-scx10-jeep-wrangler-rubicon-2-4ghz-rtr/

Jen ještě prosím o radu s tou baterkou a nabíječkou, snažil jsem se to dnes (přiznám se v pracovní době) pochopit a naučit a mám tu dvě varianty.

1. varianta

Nabíječka - http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/5-1-NABIJECE/0/5/371-Imax-B6AC-vestaveny-zdroj
Baterie - http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/eshop/1-1-Li-Po-BATERIE/1-2-2S/5/449-BIG-power-5000-mah-2S-35C-70C/description#anch1

Když to budeš brát vše od MZ-Racing.net tak se tam hlavně zaregistruj, protože za každý nákup dostaneš nějaký kredity a ty pak můžeš využít na slevu. V položce věrnostní systém :OK:
Kombinaci co sis vybral na MZ nic nezkazíš ;-)
2. varianta

Nabíječka - http://www.mz-racing.net/p6173-2rca0028-nabijec-equilibrium-mini-v2/
Baterie - http://www.mz-racing.net/p7558-99956-nosram-li-pol-4600mah-7-4v-30c/

Cenově je to +/- stejné jen nevím co do kvality a výdrže
Děkuji předem za doporučení

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 08.08.2013 9:57
od Dafer
Děkuji, ale ještě mi nedá ten Lipostop.
Když už to bude brát všechno z MZ tak jsem si našel tento:

http://www.mz-racing.net/p9498-2rca0049-li-pol-alarm-2-6s-zvukova-signalizace/

Jen jsem nepochopil kam a jak to mám potom zapojit :(

Neměl by jste někdo fotku nebo to srozumitelně vysvětlit?

Díky

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 08.08.2013 10:07
od vitas
Jednoduše.Servisní konektor zapojíš zleva do pípáku bud jednou,nebo druhou stranou.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 08.08.2013 10:42
od Dafer
vitas píše:Jednoduše.Servisní konektor zapojíš zleva do pípáku bud jednou,nebo druhou stranou.

Aha super díky, tzn. že běžně v autě zůstává nevyužitý a používá se pouze při nabíjení a např. u toho pípáku?

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 08.08.2013 11:01
od vitas
Ano pochopil jsi to správně :OK:

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 9:22
od Dafer
Takže všem velmi děkuji, nakonec jsem si ho přeci jen objednal a k tomu:

Nabíječku -http://www.mz-racing.net/p6173-2rca0028-nabijec-equilibrium-mini-v2/
Baterii - http://www.mz-racing.net/p7558-99956-nosram-li-pol-4600mah-7-4v-30c/

Před chvilkou mi to dovezli z ČP :) Paráda, jen to teď nesmím rozbalovat nebo bych dneska na baráku už nic neudělal :)

Mám jen prosím dotaz, dodanou baterii mám dát hned na nabíječku nebo ji mám nejdříve dodělat běžným provozem?
Nikde se nemohu dočíst jak je to s prvním nabitím....

Blbé je, že má baterie velmi krátký servisní kabel (3cm) a pokud ji chci dát do ochranného obalu pro nabíjení tak ji tam ani nestrčím, leda bych do sáčku vložil i nabíječku :(

Dále mi tam z MZ poslali ručně návod jak zapojit servisní kabel do nabíječky, protože nejde využít dodávaná taková ta prodlužka na další baterie... zde ovšem ale udělali s popisem určitě chybu. Mám dva papíry a na jednom se píše(originálně ale černobíle okopírován), že servisní kabel je označen černou barvou a má být zapojen do konektoru -.
Kdežto na druhém okopírovaném papíru mám ručně označen, že servisní kabel je červený, ale vzápětí je tam dopsáno:

"Zasuňte do servisní zdířky nabíječe tak, aby byl černý kabel servisního konektoru zcela vpravo."

Jsem z toho trošku jelen, ale dle selského rozumu je prostě servisní kabel vždy černý a patří do konektoru -, i daná redukce má černou.
Barvy na konektoru jsou červená, hnědá a černá.

Předem díky za nápovědu

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 9:49
od Bandolik
do nabíječky strčíš ten kabel od té destičky s hromadou zdířek půjde tam jen jedním směrem ten konektor má zámek takže když se pokusíš dát ho opačně musel bys použít hodně síly abys to tam narval :-D a do této destičky přijde balační konektor od baterky opět pujde jen jedním směrem krom zámků má i jinou výšku takže by nepasovaly ani ty piny to platí i u toho konektoru k nabíječce. Myslím že nejlepší bude když to vezmeš do ruky a koukneš na to návody jsou někdy psané tak složitě že i jednoduchou věc jako je zasunutí konektoru který tam jde strčit jen jedním směrem naprosto zkomplikují ale za to nemůže uživatel ale výrobci :-)
Jinak červená je nebo by měla být :-) plus a pokud tam bude někde popis tak by se to dalo z toho i vyčíst.

A pokud i tak váháš tak napiš bližší souřadnice tvého bydliště a určitě se najde někdo ve tvém okolí kdo ti to rád ukáže někdy je lepší to viět než o tom dlouze číst :OK:

Pokud jde o nabíjení baterie tak by měla být nabita asi tak na půl takže klidně vyjezdit ale hlídej aby ses nedostal pod 3V na článek to je jediné omezení abys ji nezničil. Obyčejně se ti to nestane poznáš to tak že auto začne jezdit nejdřív pomalu a pak se začne zastavovat. Ale když budeš brát na zřetel varovný signál zpomalení tak není problém baterku uhlídat. Mi osobně auto stojí někde při 3,3V takže stačí parkrát vybít baterku v autě a budeš vědět kdy už má málo a kdy je prázdná. A co bych ti doporučil až ji pak nabiješ na plno vezmi auto ven a někde kolem baráku jezdi až do vybití abys měl představu jak dlouho přibližně vydrží až půjdeš někam na expedici. Sice je rozdíl jezdit lesem a kolem baráku ale budeš mít aspoň představu s čím můžeš počítat. Neber to jako orientaci pro tebe ale třeba já mám odpozorováno že mi v terénu vydrží 4 - 6 hodin (podle náročnosti) zatím co ježdění kolem domu ( nebo třeba na akci v Kopřivnici ) vydržela celých 8 hodin provozu. Ale výdrž baterky je dost závislá na spoustě faktorů jako je motor převodovka a terén a to už si budeš muset odkoukat sám takže přeji spoustu hodin zábavy.

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 10:35
od Dafer
To Bandolik: Díky ohledně toho nabíjení. tzn. nejdříve ji vyjet a až potom nabít.

Co se týče těch konektorů, fakticky nejsem tak blbej abych si nepřečetl všechny manuály a nepokusil se o to co jsi mi psal....
Problém je že nesouhlasí rozměry a počet pinů a sám dodavatel MZ mi píše abych to strčil přímo bez té destičky.
Jenže si v návodu protiřečí s označením barev jednotlivých kabelů.... měl jsem to rovnou poslat ve fotkách, takže viz. níže:

http://daferus.rajce.idnes.cz/DATA

Re: Axial RTR nebo KIT - newbie

Napsal: 10.08.2013 10:47
od Ming
Jak píše Bandolík, Jižní Morava je dost široký pojem. Pokud máš LiPo baterku, NESMÍ se vyjet do mrťe, ale nejhůř na min napětí (zde se prameny různí, kolik to vlastně snese). Nikde jsem nevyčetl, že se baterka před prvním použitím musí vybít, já ji normálně nabil resp dobil do plna a šel jezdit. Jestli jsi okolo Brna, můžem někdy hodit scuka, řeč a pojezdit.