Stránka 2 z 2

Napsal: 15.02.2009 20:49
od MikeP
Hmm, tak s tim nic nenadelas. Bud jiny kola nebo smula. Je fakt, ze ten pumkin je opravdu nejakej mensi nez je clovek zvyklej. Proste dvanactina at chci nebo ne.

Me to ze ho zvednu nevadi, stejne chci poradnej offroad :lol:

Napsal: 15.02.2009 20:50
od cores
Pokud je to tak mrňavý jak říkáte,tak vidím cestu v použití disků 1,5 z Subaru brat a přeřezat gumy na tenhle rozměr.Amíci to dělají.
Nebo menší disky z Mini Coopera + fiknout gumky.

Napsal: 15.02.2009 20:53
od milan008
hmm, tak takovej borec na řezání gum nejsem, to radši tu kastli zkusím prodat a na losinku dát něco většího :(

Napsal: 15.02.2009 20:54
od cores
Co jsem koukal takovej problém to není.Stačí jen obvodově.To někteří borci dělají z 2,2 na 1,9. 8O

Napsal: 15.02.2009 20:56
od MikeP
To sice delaj, ale chce to mit vyzkouseny, aby to drzelo. A me to zrovna moc neoslovilo, vetsinou to nevypada moc dobre. Jenze ja sem asi velkej detailista.

Napsal: 15.02.2009 21:06
od cores
Lepil jsem gumy na LOSIně když jsem je rosekal o šutry a drží to dobře.Stačí dobrej vteřiňák.
To přeřezání samozřejmě je to nouzovka,ale pokud se to dobře udělá,tak to skoro není poznat.

Napsal: 15.02.2009 21:18
od speca
--------------------------------------------------------------------------------
To je hustej vlek, teda do toho bych se nepoustel. Je moc kulatej a ma dost detailu. Ale sou tady sikovnejsi lidi nez ja.




K tomu vleku, zejtra táhnem na Anděla skoro stejnej jen dvouosák a 11m !!! dlouhej upravovali jsme ho pro jednoho nejmenovaného mobilního operátora na prodejnu a zejtra má premieru. Takže kdo má zajem muže se na něj jít kouknout stojí fakt zato :wink: Foto je ještě před upravou.

Obrázek

[img=http://klasika.ukazto.com/img_small/3847050~15102008140.jpg]

Napsal: 15.02.2009 21:49
od MikeP
Konecne prisel na radu taky nejakej "indzenyring" alespon na papiru. Nahore je prvni navrh, ale po vyrezani z plechu se ukazalo, ze mu chyby material tam, kde bych ho zrovna potreboval. Nasledoval pokus 2 (uprostred), tentokrat uz bylo vse lepsi, ale jeste to potrebovalo nejake upravy, aby nikde nic nedrhlo a nevadilo. Zejmena kolem motoru bylo potreba vice mista. Definitivni verze dole je uz jen dokoncene chassis po provedeni uprav.

Obrázek

Tajne to nazyvam projekt vrana.

Napsal: 16.02.2009 23:13
od MikeP
Trochu sem pokrocil a tak muzeme i tady popojet.

Puvodni tlumice maji vhodnou delku a tak sem jen protivnou kulicku v kulaku vymenil za ocelovy soudek z axiala, alespon pri uchyceni nemusim pouzivat ty titerny plastovy krouzky, ktery uz z poloviny stejne nemam.

Jako linky idealne padly 55mm distance z axiala. Akorat to mnozstvi. Musel sem rozebrat vsechno co bylo po ruce, abych to dal dohromady.

Obrázek

Takhle pak vypada cely podvozek po smontovani. Teto definitivni verzi predchazelo nekolikanasobne slozeni a rozlozeni, nez se vse vychytalo.

Obrázek

Obrázek

No a taky trochu krizeni, i kdyz toto neni zdaleka maximum.

Obrázek

Obrázek

Jeste si dovolim par poznamek k uchyceni tlumicu. Diry jsou v bocnicich vyvrtany do kruhu, to zajistuje stale stejnou vysku podvozku, ale cim vice jsou nakloneny do stredu, tim vice ziskavam krizeni, cely podvozek je mekci a delka chodu tlumicu zustava stejna. Vlastne je to ladeni mezi 2 extremy. Kolme ulozeni jako scale a lezate jako crawler. Pouhym prendanim muzu upravit jednoduse chovani. Je to zajimavy studovat, jak to funguje. :wink:

Pri stavbe sem se snazil take optimalizovat natoceni os kolem sve osy, protoze nejsou nataceci "C". Volil sem polohu daleko rovnejsi nez ma cliff v zakladu. To znamena nizsi teziste diky motorum blize zemi, vetsi zataceci uhel diky zataceni kolmo na podlozku a bohuzel take vetsi moznost zachyceni motoru o zem.

Napsal: 16.02.2009 23:43
od MikeP
Podvozek si jako celek vubec nevede spatne. Na to ze ma zelezne bocnice, ktere jsou dost vysoke to opravdu ujde.

Obrázek

Obrázek

Napsal: 25.03.2009 14:50
od FLP12
Tak co, je už otestovanej?

Napsal: 25.03.2009 15:04
od MikeP
Ja sem ted vzal osy a testuju ja na preriznutym c-trailu. A taky si trochu hraju s elektronikou. Je to celkem sranda, co da s tema 2 regulacema delat. Elektronickej dig nebo mixovani ruznych rychlosti pro kazdou napravu. Pak treba muzu jet a mit nahon v pomeru kdekoliv mezi 100:0 az 100:100 (predek:zadek). Slo by to i obracene. Musim to vyzkouset v kopci. Neco kolem 100:50 by melo byt idealni. Predek pojede naplno a bude podporovanej zadnim nahonem, ktery bude omezeny tak, aby auto neprevracel.

No uvidime. :roll:

Napsal: 05.04.2009 15:33
od MikeP
Trochu sem si pohral s elektronikou, tady je vysledne zapojeni.

Obrázek

Je to samo jen jedna z nekolika moznych variant pro 2 motorove MOA (motory na osach) stroje.

Vyhoda dvou reglu je, ze muzu ovladat nezavisle oba motory. Za pomoci programovatelnyho radia muzu nastavit elekronicky dig a to je ten hlavni duvod. Da se to resit sice i pomoci mikrospinacu, ale toto reseni je elegantnejsi.

Pozn:
1) vyndan prostredni fous u konektoru, ktery jde do prijimace z jednoho reglu (je mi jasny ze 90% lidi to vi, tak pro ty ostatni)
2) zkrizene kabely na zadnim motoru, aby tocil obracene.