Stránka 2 z 2

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 13:42
od Matezz
skritek píše:Ne ne to je právě omyl. Model je 1:10 tedy 10x za sebe 10x vedle sebe a 10x na sebe a tedy 1000 modelu vytvoří 1 skutečný a váha je tedy 2000:1000 což se rovná 2kg. Jednoduchý příklad vem 2 A4 papíru polož je na sebe a každý rozměr zmenší na polovinu tedy 1:2 půlku délky a půlku šířky a půlka výšky a máš list papíru 1:2 ale vytvořil jsi list1:2 8x tedy váha bude jedna osmina nikoli polovina. A stejne je to s modelem

Moje chápání desetiny je, že jde o 10% daného parametru. Takže pokud by byl model echt 1:10, byl by jeho předobraz 10x delší, 10x širší, 10x těží, 10x výkonnější. A třeba i 10x dražší :D

Takže třeba model mého velkého pajera by měl 47 cm na délku, vážil by nějakých 200 kg, motor o obsahu 0,28 litru s výkonem 12,5 k by žral cca 1,2 litrů paliva na 100 km a srkal by ho z cca 9ti-litrové nádrže. A pajduláček, co by ho řídil by měl 18,1 cm a vážil by 8,4 kila. A s desetinovým IQ takže těžký retard :D

Ale to jen tak mimo soutěž. Pokud Net píše, že ho srdce táhne k rubiconu, myslím, že je téma vyčerpáno a měl by si koupit rubicon. Obě volby mu jízdně přinesou skvělé zážitky, tak ať jezdí s tím, na co se mu u toho bude dobře dívat.

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 14:15
od Pajik_CZ
skritek píše:vahove meritko není 1:10 to by model musel vazit tak 15-20
sMERIn píše:



sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)


váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

to samé objem, nedávno se to tu někde probíralo u lopaty na písek u nakladače - u 1:10 se objem lopaty zmenší 1000x , u 1:13,5 se objem zmenší dokonce 2460x !

pouze plošné míry jako délka a šířka lze dělit přímo měřítkem, cokoliv prostorového - hmotnost, objem už musí být třetí mocninou měřítka :wink:

edit> ty citace se nějak popletly a nechce mi to dovolit editaci :(

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 14:18
od skritek
Tak vzhledem ze merna hmotnost železa je 8,5kg na dm3 tak i kdybys to autíčko udělal celý ze železa tak by vážilo tak max 150kg takže bys ho musel dělat ze zlata :-):-) ale jinak dobrá teorie ;-);-);-)

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 14:23
od skritek
Pajik_CZ píše:
skritek píše:vahove meritko není 1:10 to by model musel vazit tak 15-20
sMERIn píše:



sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)


váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

:(

Bylo by dobré to číst cele psal jsem to o 2 příspěvky níž ze jsem s 15 kili kecal že to je 2kg

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 14:28
od Pajik_CZ
jejej, přehlídl jsem. pardon. :roll:

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 13.09.2013 15:15
od sMERIn
sMERIn píše:Těch kil by podle mého propočtu mělo být 200... Váží-li reál 2000, je to 1:10, tak je to 2000:10... A to by byl mazec. Ale to by taky muselo mit min 10 koni.. 30 Nm krouťák..... A vůbec... Ale zas by v tom mohla jezdit dcerka, váhově... ;)
[/quote]

váží - li reál auto 2000kg , musí se hmotnost dělit měřítkem na3 - tzn 10na3=1000
2000/1000=2kg výsledná váha modelu.

[/quote]Bylo by dobré to číst cele psal jsem to o 2 příspěvky níž ze jsem s 15 kili kecal že to je 2kg[/quote]

jj, moje blbost... váhu tak počítat nemůžu, jasný... OMLUVA

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 14.09.2013 1:27
od Net
co to tady řešíte za bĺbosti ? :-D :-D :-D
donrvetrhymlhergotkrucajselement tady se to zvrhlo v matematický kroužek, a já pořád nevím co si mám koupit :lol:

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 14.09.2013 1:57
od Net
Matezz píše:Pokud Net píše, že ho srdce táhne k rubiconu, myslím, že je téma vyčerpáno a měl by si koupit rubicon. Obě volby mu jízdně přinesou skvělé zážitky, tak ať jezdí s tím, na co se mu u toho bude dobře dívat.

no to je právě otázka, srdce mě táhne k Jeepu, ale Rubicon je pro mě asi jako krásný Fiat 500 a nic moc 500L, jako sexy Mini a Mini Countryman, prostě Wrangler a 4 dveře to k sobě moc nejde, ale přesto v tom mám již na 90% jasno, jak tady psalo již hodně lidí, je lepší si auto postavit, takže Dingo a pak jak psal Marcel, dá se dokoupit a udělat kastle Wranglera
no a neméně podstatná věc je ta, že jsem dostal velice výhodnou nabídku na odkoupení stavebnice Dinga, takže je rozhodnuto
děkuji všem

p.s. díval jsem se na tvé album na rajčeti, máš na zahradě hezkou dráhu, taky pak asi začnu zahradničit :lol:
hele a to Pajero je tak nazvedaný, nebo jsou na tom tak strašně malý kola?

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 14.09.2013 23:01
od Matezz
No dráhu, to je jenom pár hrbolků na malé ploše, cca 3x2 metry. A pajero je od původního majitele zvednuté vpředu torzkama, vzadu pérama z patrola a je na 31" pneu. Víc by mu pravda slušely 33ky.

Re: SCX/10 Dingo vs. Rubikon a jízdní vlastnosti

Napsal: 15.09.2013 0:13
od Net
no máš to zvednutý hezky, u toho dlouhýho auta je to potřeba, a ty kola? pokud to máš na běžný ježdění tak jsou 31 asi ideální kompromis, mám na krátkym géčku 8 cm bodylift a kola 36x12.5 a ta ztráta výkonu už je znát