Re: Kardany - video
Napsal: 01.01.2014 19:46
No a když se lehce přesaděj tlumiče a upravěj páky, tak to dá 90stupňů
sWiNe píše:No pamatuju že několik lidí, co zarytě tvrdilo že úhel absolutně nemá význam už po tomhle videu najednou vymizely z diskuse :mrgreen:
eos píše:Tys nesledoval pořádně ani to video, co? :wink:
Je to právě naopak. První kloub to rozhodí a druhej, otočenej o 90° to zase srovná, pokud jsou oba zalomeny ve stejném úhlu. Což stejně většinou na předku neplatí, i kdyby tam dva byly, když je vnější rejdovej. Že jim i dvojitej na videu tak exemplárně "šmajdá" je tím, že jsou hřídele v exemplárně nestejném úhlu, a pak, když jeden z nich navíc ještě pootočí v ose.
Spíš je för v tom, že při malém rejdu je i diference minimální a při velkém, což prakticky znamená v malé rychlosti, se to vsákne. Čistě teoreticky, kdyby byly pravej a levej kardan natočeny proti sobě křížem, budou fáze diferencí pravé a levé poloosy opačné, (a když zanedbáme nestejné natočení kol v rejdu) ošetří to diferenciál, takže na hrušce už se to neprojeví. A v případě zaplé uzávěrky je to zase už jedno. Já to zblízka nikdy neviděl, jestli to tak náhodou není.
Podívej, jakou nádheru třeba vyrobili soudruzi v NDR do Trabanta: http://www.iautodily.cz/poloosa-lp-trabant-601s-nd100051503.html a taky tam mohl být velejednoduchej kardan, takže na tom asi něco bude. Uprostřed u difu jsou dva kameny - funkčně dogbone.