Stránka 2 z 3

Re: standard konektory

Napsal: 27.10.2014 21:02
od Woyta
Nebo si kazdej muze udelat pavouka. tedy adapter pro ruzne konektory.

Ono v nouzi by pri nasich odberech asi mohl stacit i balancer port.

Re: standard konektory

Napsal: 27.10.2014 21:33
od maztekk
Já používám jen a jedině (blbuvzdorný) XT60
Obrázek

Re: standard konektory

Napsal: 27.10.2014 22:47
od Borik
XT 60 jsou asi ty nejvhodnější konektory, co se dají za rozumné peníze pořídit. Jediná nevýhoda, oproti samostatným G4 je to, že se rozpojují oba kontakty najednou a je tedy k tomu potřeba větší síla, což může být někdy ( hlavně u krátkých drátů ) trochu problém - musí se s tím dost škubnout a to nesvědčí vodičům. Ale elektricky jsou lepší, jak G4.

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 0:53
od minotaur
U motorů to někdo má natvrdo, někdo má goldy 3,5mm, někdo 4mm a někdo známku punku 8) Já přešel na 3,5mm, protože jsou skladnější než 4mm a proudově stačí. Na baterkách mám XT60 a budu hajzl, měnit je nebudu. To si radši udělám/koupím redukci:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14543__Male_XT60_gt_Female_T_Connector_1pc_bag_.html
Obrázek
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23159__T_Connector_to_XT60_Battery_Adapter_Lead_2pc_.html
Obrázek
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23160__XT60_to_T_Connector_Battery_Adapter_Lead_2pc_.html
Obrázek

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 4:38
od Bandolik
No já mám všude 4mm kolíky ale jestli chcete zavést nějaký standart a bude dotace s EU na pořízení nových konektorů tož si je klidně předělám ale pokud to EU nepodpoří pak si raději budu brát ven dvě baterky i když tu jednu ponesu zbytečně a nemusím řešit jaký kdo má konektor a pokud má někdo málo baterek nechť si nadělá redukce na všecko možné a nemusí řešit kdo mu co půjčí a může vyrazit bez baterek jen s pytlíkem redukcí :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 5:26
od S3RiOUS
No jelikož jezdím Lipol hardcase a v něm jsou zabudovaný 4mm dutinky, tak já nemám na výběr..

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 10:34
od eos
Jako minotaur- mám G4 k baterce (kompatibilní s drtivou většinou HK hardkejsů) a (2x, nebo 3x) g3,5 k motorům, jako u většiny letadel. S kleštěma a zavřenýma očima jsou v nouzi kompatibilní i s plechovejma bulletama Tamiya. Je to výsledek vývoje od počátku letuschopných baterek a měnit až do příštího zázraku nebudu, jsem soběstačnej a kvůli začátečníkům mám redukce.
Kdo jednou dojde k rozhodnutí plácnout se přes kapsu a vyměnit všechno, má to snad solidně odůvodněný a kdo ne, ať si dá poradit, nebo radši ještě chvíli v klidu vydrží a taky si tím sám projde.
Když pomineme exotiku, jako např. Traxxas, prakticky všechny dvoupólové konektory mají podobné vlastnosti: nepohodlná manipulace, horší práce i s kabeláží v autě, rychlejší degradace vlastností kvůli páčení a namáhání páru kontaktů s pevnou roztečí, výsledná kvalita dost závislá na kvalitě obalu a umění páječe (klasik T-DEAN je zářnej příklad), logicky se hromaděj stále titíž sirotci, když už musím v poli vyrobit bastlredukci a nejsem Domča nebo McGiver, mám, na rozdíl od bulletů, většinou dost smůlu. Kvůli tvaru, kvalitě plastu a konstrukci samce, jsou z běžných dvojpólů, dle mého skromného názoru, aktuálně nejlepší XT60.
Snad jediným slabým místem levných čínských bulletů je právě pohyblivý plech samce, řešením je třeba Jeti, s jednodílnou konstrukcí kolíku (jako u XT-60), u vícečlánků s nebezpečím opalování kontaktů pak ve verzi "anti spark" - drahý, ale dokonalý.

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 11:36
od eos
Už jsem to psal, ale napíšu znova. O kvalitní kontakty nejde jen za jízdy v autě, ale i při nabíjení! Tam navíc přibudou do serie další ztráty - banánky v nabíječi, různé univerzální superredukce, o odporu "nějaké nabíjecí dvojlinky" ani nemluvě. Všechny tyhle přechodové odpory, při v našich podmínkách běžných nabíjecích proudech kolem 5A, mohou znamenat nárůst napětí v nabíjecím okruhu až několik desetin voltu, což v praxi znamená nenabitou baterku. Běžné procesorové nabíječky totiž sice měří a balancují napětí jednotlivých článků na servisním konektoru, ale ukončují nabíjení při dosažení celkového napětí (4,2V x počet článků) na silových vývodech! Takže se může stát, že nabíječ změří a vypne "plnou 2S baterku" = 8,4V, ale reálně je na ní klidně dost pod 8V a člověk se pak diví, kam zmizla čtvrtina kapacity.
Jednoduchej příklad: Kdekdo začínal s NiMh packy s konektory Tamiya a příslušným nabíjecím kabelem. Pak pořídil LiPol a původní baterky mu přišla škoda vyhodit - takže redukce. Při nabíjení 5 ampérami stačí k poklesu napětí na baterce o půl voltu, pouhých 100 miliOhmů ve vedení navíc. Když zanedbáme vodiče a spočítáme jen zdířky v nabíječce, redukci a konektor baterky, tj. celkem šest spojů, je to nějakých 0,016 Ohm přechodového odporu na každém z nich. O tom si může vyčochtanej plechovej konektor Tamiya nechat zdát. :mrgreen:

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 15:01
od Escaper
Já jsem pro. T-dean používám už hodně dlouho a bez problémů. Pokud má někdo problémy s pájením tak stačí konektory zasunout do sebe a i když se začne tavit plast, tak ta druhá půlka to podrží na místě. Pak jen počkat až to vychladne.

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 15:38
od PALI
eos píše:Už jsem to psal, ale napíšu znova. O kvalitní kontakty nejde jen za jízdy v autě, ale i při nabíjení! Tam navíc přibudou do serie další ztráty - banánky v nabíječi, různé univerzální superredukce, o odporu "nějaké nabíjecí dvojlinky" ani nemluvě. Všechny tyhle přechodové odpory, při v našich podmínkách běžných nabíjecích proudech kolem 5A, mohou znamenat nárůst napětí v nabíjecím okruhu až několik desetin voltu, což v praxi znamená nenabitou baterku. Běžné procesorové nabíječky totiž sice měří a balancují napětí jednotlivých článků na servisním konektoru, ale ukončují nabíjení při dosažení celkového napětí (4,2V x počet článků) na silových vývodech! Takže se může stát, že nabíječ změří a vypne "plnou 2S baterku" = 8,4V, ale reálně je na ní klidně dost pod 8V a člověk se pak diví, kam zmizla čtvrtina kapacity.
Jednoduchej příklad: Kdekdo začínal s NiMh packy s konektory Tamiya a příslušným nabíjecím kabelem. Pak pořídil LiPol a původní baterky mu přišla škoda vyhodit - takže redukce. Při nabíjení 5 ampérami stačí k poklesu napětí na baterce o půl voltu, pouhých 100 miliOhmů ve vedení navíc. Když zanedbáme vodiče a spočítáme jen zdířky v nabíječce, redukci a konektor baterky, tj. celkem šest spojů, je to nějakých 0,016 Ohm přechodového odporu na každém z nich. O tom si může vyčochtanej plechovej konektor Tamiya nechat zdát. :mrgreen:


pěkně jsi to napsal

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 17:20
od Woyta
S3RiOUS píše:No jelikož jezdím Lipol hardcase a v něm jsou zabudovaný 4mm dutinky, tak já nemám na výběr..

Ja ty kabely mam pridelany napevno a zatesneny. Pak mam XT60.

Zajimava vec je XT90-S Antispark s odporem.

Obrázek

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 17:52
od Mr-Monty
Tohle se zde již řešilo a dospělo to tehdy k 4 mm dutinovým konektorům. Které používám a jsem s nimi maximálně spokojen v kombinaci s kvalitní kabeláží jsou straty opravdu v setinách a rozhodně to měnit nechci a nebudu. V této debatě spíše vidím pokus o byznys nežli markantní zlepšení .

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 17:59
od PALI
Mr-Monty píše:Tohle se zde již řešilo a dospělo to tehdy k 4 mm dutinovým konektorům. Které používám a jsem s nimi maximálně spokojen v kombinaci s kvalitní kabeláží jsou straty opravdu v setinách a rozhodně to měnit nechci a nebudu. V této debatě spíše vidím pokus o byznys nežli markantní zlepšení .


:-) nic neprodávám ani nikomu nic nevnucuju jen se snažim najít tu nejvhodnejší variantu pro expediční auta, jezdi si třeba na klíček :-D

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 18:03
od Mr-Monty
Jen jsem sdělil svůj názor jako ty, prostě u mne 4 mm dutinkové konektory vyhrávají a) proudová zatížení b)velmi dobrá vodivost c)cena

Re: standard konektory

Napsal: 28.10.2014 18:11
od PALI
Mr-Monty píše:Jen jsem sdělil svůj názor jako ty, prostě u mne 4 mm dutinkové konektory vyhrávají a) proudová zatížení b)velmi dobrá vodivost c)cena


jo v pohodě jen mě naštvalo že v tom hledáš nějakej kšeft nebo co
nějak projíždim jaký jsou novinky a líbí se mi že se k tomu každý vyjádří a uvede i důvod proč si to třeba myslí