Stránka 2 z 3

Re: offset

Napsal: 03.10.2017 21:25
od dodik
gecko-x píše:Cim vetsi Et, tim vic kolo zaleze do blatniku.
ET je mira od dosedaci plochy ke stredu disku
Tohle je jasná věc a souhlasím :OK:
Cim vetsi offset, tim vic kolo vyleze ven z blatniku
Ze zkušenosti s RC s tím také souhlasím :OK: používají to hlavně "Drifťáci"
Offset je mira od dosedaci plochy k venkovni hrane disku + nejaka konstanta, tu z hlavy nevim
Tohle zas až tak jasný není když neznáme tu "konstantu" ale určitě se shodnem že 0 Offset není zároveň s vnější hranou disku, tomu by odpovídalo že v tom je ještě něco (žeby ta "konstanta"?) Problém je že co najdu tak všude píšou že ET = Offset a nic o žádné konstantě např.https://www.proracing.cz/proracing-cz/1-TECH-INFO/1-PARAMETRY-DISKU Zaznamenal jsem i názor že se to měří stejně, ale s opačným znaménkem +/- Nikde jsem ale zatím nenašel ani zmínku o tom jak se tedy ten Offset u modelů počítá. Nikde to neuvádí ani např Proline který vyrábí hromadu disků. Třeba někdo najde seriózní zdroj informací nejlépe na stránce výrobce RC disků a doplňků...
Mně by zkrátka zajímalo když bude Offset nula tak jak daleko bude od středu disku nebo jeho vnější hrany.

Re: offset

Napsal: 03.10.2017 21:48
od pera2008

Re: offset

Napsal: 04.10.2017 0:30
od gecko-x
dodik píše:
gecko-x píše:Cim vetsi Et, tim vic kolo zaleze do blatniku.
ET je mira od dosedaci plochy ke stredu disku
Tohle je jasná věc a souhlasím :OK:
Cim vetsi offset, tim vic kolo vyleze ven z blatniku
Ze zkušenosti s RC s tím také souhlasím :OK: používají to hlavně "Drifťáci"
Offset je mira od dosedaci plochy k venkovni hrane disku + nejaka konstanta, tu z hlavy nevim
Tohle zas až tak jasný není když neznáme tu "konstantu" ale určitě se shodnem že 0 Offset není zároveň s vnější hranou disku, tomu by odpovídalo že v tom je ještě něco (žeby ta "konstanta"?) Problém je že co najdu tak všude píšou že ET = Offset a nic o žádné konstantě např.https://www.proracing.cz/proracing-cz/1-TECH-INFO/1-PARAMETRY-DISKU Zaznamenal jsem i názor že se to měří stejně, ale s opačným znaménkem +/- Nikde jsem ale zatím nenašel ani zmínku o tom jak se tedy ten Offset u modelů počítá. Nikde to neuvádí ani např Proline který vyrábí hromadu disků. Třeba někdo najde seriózní zdroj informací nejlépe na stránce výrobce RC disků a doplňků...
Mně by zkrátka zajímalo když bude Offset nula tak jak daleko bude od středu disku nebo jeho vnější hrany.

Nemotej sem terminologii ze skutecnych aut. Tady se bavime o necem jinym. Uz to konečně pochop!

Re: offset

Napsal: 04.10.2017 11:31
od dodik
Tak už v tom konečně začíná být jasno:
Offset, ET, zális je opravdu to samé a stejně se to i počítá:https://www.youtube.com/watch?v=6-S5Qicb31Y a není tedy pravda jak píšeš že: "Offset je mira od dosedaci plochy k venkovni hrane disku + nejaka konstanta" tomu se říká Backspacing a je to myšleno na vnitřní okraj disku aby se do něho všechno vešlo (zavěšení kola, řízení...) na což jsem upozorňoval hned na začátku téhle diskuse.
Píšeš: "Nemotej sem terminologii ze skutecnych aut. Tady se bavime o necem jinym" No já se bavím o stejné věci. Problém je asi v tom že někdo od RC kdo to neznal si myslel že když je větší Offset tak je rozchod širší. Ono to i zní logicky, ale správně to má být opačně. Bohužel se to za tu dobu vžilo do povědomí rc auto modelářů a tu chybu začali běžně užívat jako standart. (spousta lidí také říká terénímu auto Džíp i když je to třeba Toyota - zkrátka se to vžilo...)
Tak tedy výsledek je že Offset se u modelů počítá stejně, akorát se opačně značí. Je to i v tom videu na YT co poslal pera2008.
:BYE:

Re: offset

Napsal: 04.10.2017 20:55
od gecko-x
A co te vede k myslence, ze ten borec na yt tomu rozumi a taky to nezvrtal? 8o

Re: offset

Napsal: 06.10.2017 3:19
od NAMOR
Tak dik za debatu.
Obvolal jsem snad všechny prodejny co Laferrari pradavaj.V jedne me tu stavebnici rozdelal a hledal oznaceni kol ve stavebnim navodu,no je tam jen uvedene univerzalni kolo.
Tak mě zmeřil to co tam je - sirka 24mm 0mm ofset.Samotny kola tamiya u nas prej neprodava.tak jsem sehnal podobny 5ti paprskovy 24mm 0mm offset .Sundal jse hexy ,na jejich čepy jsem dal podložku a nasadi ty kola.tak se to tam vešlo.Ta samotna podložka podle mě odpovida 3mm hexu,no a ten sehnat chvilku potrva.jak to vypada budu si ho muset nechat udelat.Jo a ještě budu muset uříznout asi 8mm ze zavitu na ose kola.
Ještě jednou dik za rady.

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 14:08
od eos
Já bych se osobně, i když to není v "hi-tech" módě, pro jednoduchost přikláněl k relativně snadno pochopitelnému domácímu termínu ZÁLIS (technicky totéž, co ET = EinpressTiefe = hloubka zalisování. Mimochodem, když si to dáte do gůglpřekladače vyleze vám offset).
Obrázek
Obecně NULA je stav, kdy dosedací plocha disku na hex (kotouč, buben), což je u nás DNO! šestihranu v disku, nikoli jeho okraj, je přesně v ose šířky disku. Kladný (vyšší) zális = positive offset = dosedací plocha je "více zalisována" do disku, znamená kolo blouběji v blatníku, menší rozchod kol, vnitřní hranu blíž k ramenům, méně místa u pák řízení, odřené gumy od kulovejch čepů, atd.. Analogicky, záporný (menší) zális = negative offset, znamená kolo víc ven z blatníku, větší rozchod. Kladné ET funguje jako užší hexy, nebo krácení polosy, záporné jako širší hexy, nebo rozšiřováky.
Ten odborník na videu https://www.youtube.com/watch?v=rdaBwBw_Jy0 , to sice vysvětluje v zásadě správně, ale měří (v čase 0:30) špatně, od hrany šestihranu, nikoli od jeho dna. U disků modelů jsou ale někdy šestihrany různě hluboký, takže jednak je to logicky špatně, jednak vyjde číselně jiná hodnota. Od osy ráfku, nikoli od jeho vnitřní, nebo vnější hrany, se to měří proto, aby nehrála roli jeho šířka.

Když "N" je šířka nápravy přes hexy, "G" je šířka gumy a "X" je celková šířka přes gumy, pak potřebné ET=(N+G-X)/2 a obráceně zase výsledná šířka přes gumy X=N+G-2*ET

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 14:18
od gecko-x
Ok, vseciate pravdu a na shopech to maji blbě. Vesmes pisi offset +3 u disku, co polezou o 3 mm ven. U podvoznu na standartni siri karoserii elektro 190mm je offset 0, ale pokud chci pouzit kastli na spalovak, sire 200, tak koupim disky s ofgsetem + 6 (coz je rizsireni napravy o 12mm. Podle tech vasich prispevku bych disky s + 6 mm bych se dostal na 178mm ;-)
Pokud mi neverite, vyfotim vam disk mst, na kterem je primo +5 a lezou ven :-P

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 14:35
od Josefh
gecko-x píše:Ok, vseciate pravdu a na shopech to maji blbě. Vesmes pisi offset +3 u disku, co polezou o 3 mm ven. U podvoznu na standartni siri karoserii elektro 190mm je offset 0, ale pokud chci pouzit kastli na spalovak, sire 200, tak koupim disky s ofgsetem + 6 (coz je rizsireni napravy o 12mm. Podle tech vasich prispevku bych disky s + 6 mm bych se dostal na 178mm ;-)
Pokud mi neverite, vyfotim vam disk mst, na kterem je primo +5 a lezou ven :-P



souhlasím s tebou. Je mnoho shopu a diskuzi, kde to popisují obráceně. Narazil jsem na to také.

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 14:38
od eos
Jo, většina shopů to má blbě. To je taky důvod, proč se v tom furt dokola rejpáme a pořád je nám to prd platný, - ta slepá důvěra v anonymní samozvané "odborníky na všechno". G-Made to má ve svých podkladech stejně, jako je to u skutečných aut, což je imho správně. Taky tam, snad jako jedinej výrobce, maj jasně obrázkem vysvětleno, co to číslo jako znamená. Na amatérské interpretace a automatické překlady různejch šmelinářů s rejží se moc spoléhat nedá. Ale faktický fajly se stávaj i v lepších rodinách. Podívej se třeba k Pro-Line na jejich geniálně flexibilní přepočty inčů ma milimetry. :mrgreen:

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 14:46
od Josefh
častá chyba v popisu je také v tom, že není poznat venkovní strana disku a vnitřní. Není tam hex jen centr line.
Jirka EOS dal obrázek, kde je jasně nakreslo center line a outer side (venkovnií) strana disku. Což přesně popisuje stav věci.

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 20:50
od dodik
eos jasně že ET, zális a offset je totéž a jsem rád že alespoň jeden výrobce modelů ví o čem mluví protože tak jak to má napsáno a nakresleno G-made je jediná správná varianta. Bohužel ale si to každý výrobce asi dělá jak ho napadne a proto se tady nedokážeme na ničem shodnout. Nedávno jsem dal řeč s jedním dost dobrým závodníkem co jezdí elektro buggy konkrétně X-Ray a tam se označuje podle setup listu nulovým offsetem ten který je použit u modelu jako základní (není to tedy žádný konkrétní rozměr) a pokud např. dáš Offset plus dva tak vysuneš kolo a jeden milimetr ven tzn. zvětšíš rozchod. Tam se totiž Offset neřeší jiným diskem, ale jiným širším unašečem a ty unašeče jsou odstupňovány po půl milimetru. To už nemá s Offsetem alias zálisem vůbec nic společného :-I Tam se vlastně mění rozchod!
Zkrátka nám to výrobci pěkně zmotali...

Re: offset

Napsal: 28.10.2017 21:19
od eos
No, ono je to, na rozdíl od ET, svým způsobem logické, že plus je prostě víc. Jen je třeba nemíchat z neznalosti ty hrušky s jablkama, a vzniklé polopravdy pak hrdě dál replikovat, jako "to jediné pravé ovoce", jak to s vážnou tváří často činí mnozí internetoví mudrci po shlédnutí pár obrázků, či příspěvků druhých, sobě podobných. Pohříchu navíc často ještě v oborech, o nichž nemají sami ani páru. :wink:

Re: offset

Napsal: 29.10.2017 19:26
od cores
Kazdopadne prodavaji disky s variabilnim ofsetem https://tamico.de/#q%3DChangable%2520Offset%2520mst nebo na kingu alu
https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-1 ... -2pcs.html
Ty mam na Gt3 se zlatym stredem a rozlestenym limcem. Na kingu maji taky hexy od 4-7 mm.

Re: offset

Napsal: 03.01.2019 16:44
od jakhun
Ahoj, vím že je to asi otázka mimo a úplně primitivní, ale pokud se nemýlím tak se u karoserií píše šířka, a délka ne?, resp. rozvor protože jsem myslel že to má každý výrobce trochu jinak